Viser søkeresultater 1 til 10 av 954
Threaded View
-
16-03-11, 08:27 #11
Sv: Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
Hei Hanna

Skal bare svare kort på noen av spørsmålene.
Trykk i hodet kan kanskje relateres til aldosteron? Libeth skrev over at hennes hodepine forsvant med høyere inntak av salt (påvirker aldosteronet).
Florinef er merkenavn for flurohydrocortison. Det påvirker bla saltbalansen,og tas dersom man har svært lavt aldosteron. (Andre kan sikkert gi deg bedre og mer utfyllende svar på det...)
Vet ikke hvilket salt en skal bruke. Jeg bruker nå vanlig bordsalt (uten jod) og litt himalayasalt. Tommelfingelregel er vel å drikke et glass vann med så mye salt du klarer uten å brekke deg. Spurte legen min om hva som er for mye salt, men han svarte ikke på det. Tror ikke det finnes et fullgodt, generelt svar på det? Jeg tar mye salt fire, fem ganger daglig. Da mener jeg stor t-skje i et glass vann. Har hatt fin-fin effekt av det. For meg smaker det ikke spesielt salt. Jeg har ikke testet aldosteron ennå, men skal gjøre det.
Glutamin er en ikke-essensiell aminosyre (må tilføres kroppen gjennom mat). Har bla betydning for muskelbygging, energiomsetting og immunforsvar. Kroppen bruker også mer av det når den er under stress.
PS: hadde time hos ny lege i går, skriver om det i morgen eller overmorgen, må stikke nå
Lignende tråder
-
Hva er binyretretthet?
Av Anisa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 21Siste melding: 19-05-13, 15:27 -
partiell binyrebarksvikt i tidsskriftet
Av nora i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 5Siste melding: 13-12-11, 21:20 -
Binyretretthet - hydrokortsonkrem?
Av Rufus i forumet HydrocortisonSvar: 14Siste melding: 29-09-09, 17:49 -
Hvor lav t4 kan man ha og fremdeles leve?
Av cathrin i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 19Siste melding: 25-09-06, 09:50 -
Hvordan leve med høyt stoffskifte? (litt langt)
Av nemi_137 i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdomSvar: 7Siste melding: 06-08-05, 10:35

Svar med sitat

Bokmerker