Side 26 av 34 Først 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334 Siste
Viser søkeresultater 251 til 260 av 339

Tråd: Blondies bok

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    55
    Meldinger
    1,051

Standard Sv: Blondies bok

Wow!
    Litt av en innsats! Kattebading hørtes utfordrende (og litt skummelt ut)!

Vet ikke om det var thyrosine om gjorde meg overdosert. Men det bidro kanskje til det? Jeg hadde nemlig stått på samme dose Thyroid i lang tid. Men en kombinasjon av bedret binyrefunksjon og muligens thyrosine(?) gjorde at jeg gradvis ble mer og mer overdosert. Det var noe jeg fant ut etter hvert. Følte meg oppjaget, mistet hud på fingrene og følte meg generelt i dårligere form (større søvnbehov blant annet).

Da jeg gikk ned på Thyroiddosen, kuttet jeg samtidig ut thyrosine, siden det skal stimulere thyreodia og ikke tas om man er hyper, slik jeg har tolket det.

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Sitat Opprinnelig skrevet av Blondie Vis post
    I dag har jeg bakt 100 boller (med xylitol og quinoa), vasket klær, badet katta (helt klart værre enn 100 boller), dusjet (var søkksvett etter kampen mot katta), lagd 2 fiskegratenger, dagens middag og i tillegg ryddet etter meg.
    Flot !

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    østlandet
    Alder
    51
    Meldinger
    800

Blondie, det er veldig veldig hyggelig å lese om alt du orker å gjøre nå, og at formen er bedre:-) Enig med Rufus i at det er imponerende at du jobber 100%.

Jeg jobber fremdeles bare 50%, men det blir vel en oppjusternig snart- men ikke til 100 ennå. Enig med dere at jobb betyr uendelig mye. Jeg liker så godt å være på jobb, chatte med kolleger, ha kundekontakt, få brukt de små grå, osv. Derfor håper jeg inderlig at jeg vil ha ork til 100% igjen snart. I september så har jeg vært sykemeldt ett år, så da må jeg jo bare prøve. Heldigvis er det lenge til, og planen er å prøve å gå opp før det. Evt vil jeg be om 80% stilling fra høsten av, det ville vært helt optimalt om jeg fikk det.

Selv om jeg er sensitiv, merker jeg ingen merkbar effekt av NAC, taurine, l-tyrosine, l- carnitine, som jeg har brukt før. Men glutamin- der sa det pang, bare. Det hjelper helt klart på blodsukkeret også. Man kan ta MYE av glutamin uten at det er for mye, for å si det sånn. Leser på nett om mange som tar opp til 15 g. Min naturterapeut i USA anbefalte meg 9 g, men jeg synes så langt det holder med 3 g. Så håper jeg bare at jeg kan fortsette å ta denne glutaminen, og at jeg ikke vil utvikle toleranse eller noe mot den, eller at den ender med å bli overstimulerende på meg.

Førøvrig anbefalte han meg å kun kjøre på med binyrestøtte, dvs ikke ta tyrosine eller annet som stimulerer stoffskiftet, det kan evt tas på et senere tidspunkt når binyrene er sterkere. Nå vil det stresse kroppen ble jeg fortalt- men det var ut fra mine forutsetninger, da.

Jeg går forresten nå på et opplegg som naturterapeuten har satt opp for meg, med kosttilskudd fra Dr Wilson (ikke han som har skrevet boken, men den andre). Får se etterhvert om det har effekt. Aminosyrer som jeg skal ta i tillegg, er glutamin, NAC, taurine og tryptofan. De to sistnevte for å roe ned kroppen, ikke gå på høygir. Tryptofan bør tas før sengetid, og man bør ikke overdosere seg på tryptofan, har jeg lest.

Det er så hyggelig å høre om/fra dere begge, Rufus og Blondie. Fortsatt lykke til!!

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    68
    Meldinger
    5,134

Jeg er også imponert, Blondie. Full jobb er imponerende. Selv om min form er stigende, er jeg ikke på full jobb enda. Enkelte dager har jeg full dag, men så må jeg ta litt roligere den neste. Det er svært verdifullt å dele erfaringer!
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Danmark
    Alder
    46
    Meldinger
    332

Hvor køber i glutamin pulver henne?'

Jeg har før taget glutamin, men det var lavet på en fabrik/maskine hvor der også produceres fødevarer med gluten og det reagerer man altså på når man har cøliaki.... Jeg gjorde i hvertfald.

Tænker at bestille over iherb, men den blir jo garanteret taget i tolden hvis det er en større pakke

DEJLIGT med din bedring Blondie
    Fokusér på det du gerne vil have og det vil komme til dig

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

Takk for svar alle sammen
    Ja det er deilig å fungere nesten normalt.
    Honeyhob: Jeg har kjøpt denne. Glutenfri. De har glutenfritt pulver også.

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Danmark
    Alder
    46
    Meldinger
    332

Tak Blondie Tror glutamin skal prøves af
    Glææææder mig til jeg når dertil Hvilken Erfa dosis står du på nu?

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

Erfa dosen nå er på 195mg. Kan hende jeg kan øke mer senere når jeg får øket fysisk aktivitet, men 195 mg passer bra akkurat nå.
    Jeg er også spent på glutamin...håper den dukker opp i posten snart.

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Danmark
    Alder
    46
    Meldinger
    332

Sitat Opprinnelig skrevet av BeritM Vis post
    Blondie, det er veldig veldig hyggelig å lese om alt du orker å gjøre nå, og at formen er bedre:-) Enig med Rufus i at det er imponerende at du jobber 100%.

Jeg jobber fremdeles bare 50%, men det blir vel en oppjusternig snart- men ikke til 100 ennå. Enig med dere at jobb betyr uendelig mye. Jeg liker så godt å være på jobb, chatte med kolleger, ha kundekontakt, få brukt de små grå, osv. Derfor håper jeg inderlig at jeg vil ha ork til 100% igjen snart. I september så har jeg vært sykemeldt ett år, så da må jeg jo bare prøve. Heldigvis er det lenge til, og planen er å prøve å gå opp før det. Evt vil jeg be om 80% stilling fra høsten av, det ville vært helt optimalt om jeg fikk det.

Selv om jeg er sensitiv, merker jeg ingen merkbar effekt av NAC, taurine, l-tyrosine, l- carnitine, som jeg har brukt før. Men glutamin- der sa det pang, bare. Det hjelper helt klart på blodsukkeret også. Man kan ta MYE av glutamin uten at det er for mye, for å si det sånn. Leser på nett om mange som tar opp til 15 g. Min naturterapeut i USA anbefalte meg 9 g, men jeg synes så langt det holder med 3 g. Så håper jeg bare at jeg kan fortsette å ta denne glutaminen, og at jeg ikke vil utvikle toleranse eller noe mot den, eller at den ender med å bli overstimulerende på meg.

Førøvrig anbefalte han meg å kun kjøre på med binyrestøtte, dvs ikke ta tyrosine eller annet som stimulerer stoffskiftet, det kan evt tas på et senere tidspunkt når binyrene er sterkere. Nå vil det stresse kroppen ble jeg fortalt- men det var ut fra mine forutsetninger, da.

Jeg går forresten nå på et opplegg som naturterapeuten har satt opp for meg, med kosttilskudd fra Dr Wilson (ikke han som har skrevet boken, men den andre). Får se etterhvert om det har effekt. Aminosyrer som jeg skal ta i tillegg, er glutamin, NAC, taurine og tryptofan. De to sistnevte for å roe ned kroppen, ikke gå på høygir. Tryptofan bør tas før sengetid, og man bør ikke overdosere seg på tryptofan, har jeg lest.

Det er så hyggelig å høre om/fra dere begge, Rufus og Blondie. Fortsatt lykke til!!
    Hvilken dosis tager i af tryptofan? Overvejer kraftigt at bestille glutamin og tryptofan. Er begge produkter lovlige at indføre I Dk?

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    68
    Meldinger
    5,134

Hvis tryptohan ikke er lovlig, er 5-HTP, utvunnet av en plante, det samme stoffet. og helt lovlig her i Norge og i USA. Anbefaler deg å lese Hertoge, han skriver om hormoner, tryptophan blant annet. Jeg tok vel opp til 200 mg 5-HTP mener jeg å huske
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Side 26 av 34 Først 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334 Siste

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn