Det jeg tenker på, etter min erfaring med Balder, er at det virker ikke som om de har inngående kunnskap om hormoner. Jeg ble halvbra av å gå der. Jeg har blant annet slitt med søvnproblemer i tretti år. På Balder ble jeg bedt om å kjøpe dagslyslampe, ta tryptophan og melatonin. Det hjalp ikke noe særlig. Da jeg kom på Heggeli, var legen veldig bestemt på at søvnproblemet var hormonelt. Etter å ha økt pregnenolone til 100 mg nå en stund, økt DHEA til 25 mg, fått testosterongel, østrogengel og progesteron sover jeg som en stein om natta. det er ytterst sjelden at jeg sover dårlig.

Jeg tror at vi er mange som har gått på Balder som blir halvbra. Rufus er en av dem. Og det er ikke nok å bli halvbra! det kjenner jeg nå, hvor formen er helt annerledes enn den var da jeg gikk på Balder. I dag har jeg trent beinhardt i halvannen time. Det er to år siden sist..Og jeg tror ikke dette blir siste gang. Og disse hormonene jeg har fått de gjør noe med min metale tenkning, med mitt gå-på-mot, mn opplevelse av velvære og å føle meg som et helt menneske.

Jeg lurer også på om det at vi er så mange som har endt opp med skyhøye doser med thyroid og hydrokortison handler om at kroppen skriker etter andre hormoner den også mangler. Når vi kjenner at vi ikke er blitt bedre, og fortsatt kjenne ross på felgen, pøser vi på med thyroid og hydrokortison i den tro at dette skal gjøre susen. sannsynligvis minsker det slett ikke den hormonubalansen vi har i det hele tatt. Du får ikke testosteron (damer trenger også dette hormonet!!!) nivåene opp ved å ete hydrokortison.

Kjære missmulatto. jeg er redd du kan gjøre en feil ved å ikke dra til heggeli til legen med initialene D S. han kan hormoner. han vil hjelpe deg med det han kan. det vil koste penger. men det vil være verd det. Om dine problemer handler om hormoner vil du komme deg raskere og bli friskere der enn noe annet sted i Norge. For min egen del beklager jeg at jeg somlet bort ett år med behandling på Balder.

Jeg anbefaøer jeg å lese. Jeg har nå fjernlånt Det handler om hormoner av Hertoge. du kan sikkert fjernlåne den etter meg. Biblioteket er fantastisk! les og bli klok. Les for å argumentere med legene. les for å bli frisk. Husk at de færreste leger kan noe om dette. Han på Heggeli kan. Lykke til!