Viser søkeresultater 1 til 8 av 8
Tråd: Hei alle sammen
Threaded View
-
14-03-11, 00:33 #1
Hei alle sammen
Glad jeg har funnet dette forumet!
Jeg er ei gift pent brukt firebarnsmor type 65-modell. Elsker matlaging ! Har to bikkjer og en katt og er jeg ikke ute på tur med bikkjer så sitter jeg stort sett alltid med et håndarbeid i hendene
I -94 kollpsa stoffskiftet mitt og jeg ble satt på Thyroxin. Etter ca ett år fikk jeg beskjed om at stoffskiftet mitt var ok og at jeg ikke trengte mer medisiner / prøver. Omtrent på samme tid mista jeg 50 % av synet. Synet kom gradvis tilbake i løpet av året, men sidesynet var forsvunnet for alltid.
September 2008 fikk jeg et aldri så lite sjokk pga en ekkel situasjon med nære familiemedlemmer, og ble sykemeldt for depresjon. En måned etter ble det oppdaget at stoffskiftet var for lavt og jeg ble satt på Levaxin. Jeg fikk igjen synsproblem og synsfeltet mitt har blitt enda trangere uten at noen kan finne ut hva det er. En teori er at det er noe autoimmunt, men dette er en teori fra ene øyelegen min.
Stoffskiftet har vingla fælt, og medisindosene forandra flere ganger. Jeg vet garantert for lite om sykdommen og har latt fastlegen styre mengde medisin. November 2010 ble det oppdaget tilfeldig på sykehuset at den hovne halsen jeg hadde klaga på + den hesere stemmen jeg hadde fått rett og slett var struma som en følge av at jeg har blitt kraftig undermedisinert i lang rid, fordi legen min har lest blodprøvene "feil". Jeg gikk da umiddelbart, etter beskjed fra sykehuset, fra 450 mg levaxin til 700 mg i uka.
September 2010 begynte jeg å tørste enormt, tisse mye og vekta raste ned fra 54 til 47 på en måned selv om jeg spiste som vanlig.
Jeg hadde fått diabetes type 1 selv om jeg visstnok var for gammel til det. Jeg ble satt på sentvirkende Insulatard morgen og kveld og NovaRapid før måltidene.
Jeg var visst "interessant" fordi de fleste får diabetes først og så hypothyrose som følgesykdom. Jeg gjorde det motsatt.
Jeg har gått sykemeldt og på arbeidsavklaring siden september 2008 pga utbrenthet, svimmelhet, depresjon, konsentrasjonsvansker og generelt en utmattende følelse i tillegg til et stadig smalere synsfelt. Jeg har kjempa med tenner og klør for å ikke starte på antidepressiva, fordi jeg hele tiden har ment dette er noe fysisk.
Etterhvert sier både lege og psykolog at både hypothyrose og diabets1 kan gi alle de problemene jeg har slitt med.
Diabetes er direkte vanskelig å kontollere så lenge bukspyttkjertelen min plutselig virker litt av og til. Blodsukkeret har svingt mye og jeg ble etter hvert nesten vant med følinger opp til tre ganger til dagen, selv om jeg spiste helt rett etter hva legen sa.
For ei uke siden gikk jeg over til lavkarbo. Ikke noe ekstremt, men jeg holder meg innenfor 70 karboer til dagen og spiser 4-6 måltid.
Jeg er nå uten insulin og har et blodsukker som svinger fra 4,7-6,8 og elsker det! Tror noe skjer med stoffskiftet også, for i dag har jeg hatt symptomer som tilsier at jeg har for mye levaxin i skrotten; hodepine, svimmelhet, hjertebank, tung pust, enorm svetting og en merkelig prikkende følelse inne i hendene.
Siste blodprøve ble tatt i begynnelsen av februar; TSH 3,1 og T4 21,6,
Ser her inne at det tas prøver for T3, men det har aldri legen nevnt for meg....
Håper å lære mest mulig her inne, for pr. i dag så har jeg hypothyrose, men aner lite om hva jeg bør og kan gjøre foruten å svelge Levaxinen min..
Lignende tråder
-
Hei alle sammen
Av JS i forumet PresentasjonerSvar: 4Siste melding: 14-11-07, 23:16 -
Hei alle sammen
Av litaogslita i forumet PresentasjonerSvar: 3Siste melding: 17-05-07, 21:59 -
Hei alle sammen.
Av munch i forumet PresentasjonerSvar: 3Siste melding: 20-04-07, 13:12 -
Hei alle sammen!!
Av Nettverk i forumet PresentasjonerSvar: 8Siste melding: 24-03-07, 23:28

Svar med sitat
Bokmerker