Viser søkeresultater 1 til 10 av 40
Tråd: Fascikulasjoner
Threaded View
-
13-03-11, 08:08 #19
Sv: Fascikulasjoner
Hei igjen Eirin..
Litt av faren ved at all, eller iallefall mye medisinsk informasjon er så mye mer tilgjengelig det du opplever nå i forbindelse mer redselen for ALS. Det er for-pg bakdeler med det meste dessverre. Husker jeg ble advart mot akkurat dette av en klok lege jeg hadde som veileder når jeg tok fysiologi og anatomi en gang. Siden jeg selv har så mange diagnoser og problemer var hun redd jeg kunne tro jeg hadde alt mulig annet rart også siden det er så mange symptomer som kan passe. Innrømmer at jeg også går i fella noen ganger, men mer kunnskap har også gitt meg innsikt i å plukke det fra hverandre og stort sett finne ut at det ikke kan være det værste allikevel. Synes allikevel du skal få en nevrolog til å se på deg og utelukke slik at du kan slappe av med tanke på de alvorlige diagnosene.
PTH prøven ligger midt i referanseområdet så det ser vel greit ut, betraktet for seg selv, men den bør ikke betraktes for seg selv, men opp sammen med kalsium under ref. både på kalsium i serum og ionisert Ca2+ og sett i lys av hva jeg skrev tidligere er dette faktisk en del prosent som kan gi deg krampene og rykningene. Uten å gå altfor langt inn i detaljene er også D vitamin altfor lav - du bør få den opp i rundt 100. Referansen her er uinteressant. Den varierer hos de fleste lab med årstiden. Har vanskelig for å se at det er ok med D-vit ned mot 37 (nedre grense om vinteren) mens nedre grense øker til rundt 50 på sommerstid. Ikke noe jeg har lest tyder på at man trenger mindre D-vitamin vinterstid. B12 er også for lav for de fleste med skjoldkjertelproblem. Jeg er ikke menneske om min ikke ligger fra 650 og oppover.
Kalsitonin blir aldri målt. Det har motsatt funksjon av PTH i kalsiumomsetningen. I skolemedisinen mener man Kalsitonin har liten funksjon i kalsiumomsetningen hos mennesker. En av årsakene til at man også godtar syntetpreparater som Lavaxin. I tillegg til kjent informasjon om at man ikke skal ta Levaxin og kalsium samtidig har jeg også lest at Levaxin kan påvirke kalsiumopptak. Har ingen sikre kilder på dette og husker ikke om du går på syntetisk eller naturlig - så kanskje det er helt urelevant.
I tillegg til kalsium/magnesium tilskudd synes jeg du bør du ta D-vitamin (opp mot 5000iu/dag) samt et B-50 eller 100 kompleks/dag og ta nye målinger om 4uker. Selv om magnesium standard blodbrøve ikke gir så mye info vil den gi en indikasjon - så et kryss her kan ikke skade.
Sist endret av rexxy69; 13-03-11 kl 08:10 Begrunnelse: smily ramla inn på feil sted
Lignende tråder
-
Fascikulasjoner (leamus)
Av Lissa i forumet Stoffskifte relaterte øye plager og øyesykdommeSvar: 24Siste melding: 06-10-12, 19:45

Svar med sitat

Bokmerker