Viser søkeresultater 1 til 10 av 40
Tråd: Fascikulasjoner
Threaded View
-
11-03-11, 19:25 #18
Sv: Fascikulasjoner
Hjelpes nå klarte jeg det samme kunststykket som deg rexxy69. Skrev et langt svar og borte ble det

Jeg får starte på nytt. Takk for langt, godt og utfyllende svar. Og takk for din omtanke.
Jeg ringte legen min i dag for å få svar på siste prøver. Jeg fikk de bare lest opp over tlf og hvor de har blitt av vet jeg sannelig ikke. Han sa at jeg hadde ikke kalsiummangel, men lå litt under ref.verdier. 2.08 i nov (2.15-2.55). Mangelen oppstod vel i hodet mitt
Den hadde altså sunket fra 2.22 i august. Men i januar var den igjen 2.18. Men tilskudd skulle jeg bare fortsette med.
I august ble det også tatt PTH som viste 4.2 (1.5-7.0) og Ca++ (ca2+?) 1.19 (1.15-1.35). Utelukker dette hypoparatyreose?
s-25-OH-D-vitamin var i august 65, nå i januar 73 (37-131)
B-12 i august 303, nå i januar 343 (150-650)
Kalsitonin finner jeg ingen målinger på.
Jeg tok en haug nye prøver i går, men det er mer de vanlige + stoffskifteprøver, Anti-TPO og TRAS.
Jeg hadde konsultasjon med hudlege i går i et annet ærend, men som også tok seg god tid til alt det andre jeg har vært plaget og plages med. Jeg tror han så på meg at jeg trengte å prate litt. Han sa at en nevrolog kan selvsagt hjelpe deg ved å ta prøver som utelukker det du frykter, men du har ikke ALS. Han mener jeg var max uheldig ved googling på leamus og at det derfra bare har blitt en ond sirkel, men passivitet, angst og tankekjør. Jeg håper han har rett i det....Det hjalp i hvertfall som en trøst der og da.
Men så kommer en ny dag og muskelsvakheten er der, fascikulasjonene er der, tærne rykker og jeg er vettskremt. Jeg må nok snuble meg av gårde til nevrolog selv om jeg sterkt misliker det.
Jeg ser det står kalsiumkarbonat på tilskuddet mitt, sammen med K-vit og d-vit. Jeg bør vel se om jeg finner et bedre tilskudd.
Jeg takker igjen alle som har involvert seg i denne tråden. Jeg er svært takknemlig
. Nå må jeg gjøre det som må gjøres.....
Nå kopierer jeg her rexxy69, så ikke noe går galt igjen. Takk
Lignende tråder
-
Fascikulasjoner (leamus)
Av Lissa i forumet Stoffskifte relaterte øye plager og øyesykdommeSvar: 24Siste melding: 06-10-12, 19:45

Svar med sitat

Bokmerker