Side 3 av 4 Først 1234 Siste
Viser søkeresultater 21 til 30 av 32
    Medlem siden
    Sep 2009
    Alder
    47
    Meldinger
    22

Standard Sv: Noe forvirret av blodprøver

Sitat Opprinnelig skrevet av Blondie Vis post
    Med så stort magnesiumbehov burde du sjekke binyrene dine. Tar du kalsium sammen med magnesium? Les denne tråden. rexxy69 er veldig god på dette.

Du skriver ikke for mye. All informasjon er viktig hvis vi skal kunne gi deg råd.

Håper du får hjelp i Drammen.
    Det var nok litt spesielt, jeg tar vanligvis ikke så mye. Greia var at jeg var utrolig stressa, og sov dermed veldig dårlig en periode, så jeg tok ekstra mye magnesium ettersom det er muskelavslappende. Dessverre gir det også løs mage og halsbrann i så store mengder, men det var en liten pris å betale for å hente meg inn igjen på søvnen ;). Så det var bare ment som et eksempel, i forhold til det at enkelte ting som kanskje kunne vært tilskrevet magnsiummangel ikke så sannsynlig kunne ha vært det. ;)
    Vanligvis tar jeg tre til sekshundre gram om dagen. Eneste grunnen til det er at jeg er prediabetisk (insulinresistent) og følgelig drikker ganske mye, og da følger det jo gjerne med litt kroppsalter.

Takk takk!

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Det kan jo også være en anne teori, og det kan være at for mye magnesium må skilles ut, og kanskjed et tok med seg to molekyler kalcium og to molekyler fosfor for hvert molekyl magnesium. det regnestyket bruker man ang. fosfatoverskudd, nemlig.

Medlem siden
    Sep 2009
    Alder
    47
    Meldinger
    22

Sitat Opprinnelig skrevet av nora Vis post
    Det kan jo også være en anne teori, og det kan være at for mye magnesium må skilles ut, og kanskjed et tok med seg to molekyler kalcium og to molekyler fosfor for hvert molekyl magnesium. det regnestyket bruker man ang. fosfatoverskudd, nemlig.
    Ok, men de gangene jeg får symptomer på magnsiummangel, som kramper i bena og et hjerte som dunker litt hardt, så hjelper det å ta magnesium, og plagene er kun til stede i perioder hvor jeg drikker veldig mye vann, bare unntaksvis, altså. Burde ikke det tyde på at magnsiumnivået mitt til vanlig er helt fint?

Jeg prøver nå å ta d-vitamin, og merker at jeg er mer våken i kroppen og har litt mer overskudd! Men jeg er fortsatt like tåkete i hodet, glemsom og ukonsentert.

Uansett! Nå har jeg fått svar på døgnmålingen av urin, og den tyder på underskudd. Den ligger på 0,4 umol/l mot nedre grenseverdi 0,8. Jeg vet ikke om det gjør bildet noe klarere, men jeg vet jo at jod er viktig for skjoldburskkjertelfunksjonen. Jeg prøvde kelp for ett års tid siden, og merket LITT bedring, men hovnet opp i halsen, så jeg sluttet med det. Har sendt prøveresultater til Leif Ims, og skal til spesialisten min i morgen, så jeg håper jeg får litt mer klarhet i ting.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Smile Sv: Noe forvirret av blodprøver

Sitat Opprinnelig skrevet av Photobscura Vis post
    Uansett! Nå har jeg fått svar på døgnmålingen av urin, og den tyder på underskudd. Den ligger på 0,4 umol/l mot nedre grenseverdi 0,8. Jeg vet ikke om det gjør bildet noe klarere, men jeg vet jo at jod er viktig for skjoldburskkjertelfunksjonen. Jeg prøvde kelp for ett års tid siden, og merket LITT bedring, men hovnet opp i halsen, så jeg sluttet med det. Har sendt prøveresultater til Leif Ims, og skal til spesialisten min i morgen, så jeg håper jeg får litt mer klarhet i ting.
    Hej Photobscura

Da vil jeg gerne anbefale Nascent Iodine. Denne tåles fint selv af dem med autoimmune thyreoidea-sygdomme (forudsat at de har jodmangel). Nascent Iodine skulle efter sigende også fungere fint hvor "almindelige" jod-tilskud (inkl. Lugol's) fremkalder ellers allergilignende reaktioner.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Sep 2009
    Alder
    47
    Meldinger
    22

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    Hej Photobscura

Da vil jeg gerne anbefale Nascent Iodine. Denne tåles fint selv af dem med autoimmune thyreoidea-sygdomme (forudsat at de har jodmangel). Nascent Iodine skulle efter sigende også fungere fint hvor "almindelige" jod-tilskud (inkl. Lugol's) fremkalder ellers allergilignende reaktioner.
    Takk for tipset! Jeg har nå fått svar fra Leif Ims, og han nevner faktisk Lugols, og har gitt meg navnet på en apoteker som selger det, så jeg må vel bare ta en vurdering ... Jeg får også resept på progesteronkrem.
    Begynner å bli litt god i trua nå som ting virker til å falle på plass!

Medlem siden
    Sep 2009
    Alder
    47
    Meldinger
    22

På tide med en liten oppdatering!

Jeg har vært hos Dr Willumsen siden sist, og har blitt tatt av yasmin, og fått kobberspiral, for å kunne begynne på progesteronkrem. Willumsen var positiv til både progesteron- og jodbehandling. Hun så dessuten på d-vitaminet mitt i forhold til kalsiumet, og mente jeg burde fortsette å ta d-vitamintilskudd, og sjekke både det og kalsiumet igjen om en tid.

Jeg har også på eget initiativ begynt på hvetegress/spirulina for å se om det kan få opp energinivået i hverdagen.

Det har ellers blitt oppdaget en knute på halsen min, og dette sammen med alle symptomer som fortsatt er der tross fine stoffskifteprøver, men også på grunn av det veldig lave jod-nivået har ført til at jeg ENDELIG blir sendt til endokrinolog. Da får jeg også tatt en ultralyd på halsen, da det ble nevnt knutestruma. Greit å være på den sikre siden! Det er struma i slekta mi på morssida ...

Så nå skjer det i alle fall ting her!
    Takker ellers for all hjelp fra dere så langt!

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Kære Photobscura
    Jeg har vært hos Dr Willumsen siden sist, og har blitt tatt av yasmin, og fått kobberspiral, for å kunne begynne på progesteronkrem. Willumsen var positiv til både progesteron- og jodbehandling. Hun så dessuten på d-vitaminet mitt i forhold til kalsiumet, og mente jeg burde fortsette å ta d-vitamintilskudd, og sjekke både det og kalsiumet igjen om en tid.
    Håber på din bedring sammen med dig og her kan måske hjælpe at læse Eirins tråd, hvor lidt atypisk kalcium-info kan læses, forhåbentlig til stor nytte.
    Takk for tipset! Jeg har nå fått svar fra Leif Ims, og han nevner faktisk Lugols.
    Nu har du, i hvert fald, et valg såfremt Lugol's viser sig for "træg" i virkningen. Det varierer nemlig noget fra person til person.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Sep 2009
    Alder
    47
    Meldinger
    22

Kære Photobscura

Håber på din bedring sammen med dig og her kan måske hjælpe at læse Eirins tråd, hvor lidt atypisk kalcium-info kan læses, forhåbentlig til stor nytte.

Nu har du, i hvert fald, et valg såfremt Lugol's viser sig for "træg" i virkningen. Det varierer nemlig noget fra person til person.
    Takk for det! Jeg er bare glad for at noe skjer! Det er ikke bare bare å skulle hente fram overskuddet til å føre kampen mot god helse ...! Så det går gjerne et år mellom hver gang jeg faktisk orker en sånn runde.
    Som trygda er det også snakk om et økonomisk aspekt, dessverre. Jeg vet pdd ikke hva Lugol's koster, men jeg har lest en del om det på nettet, og det virker til å ha mye positiv omtale. Har også lest om ditt alternativ, og det samme der. Men jeg har ikke funnet ut hvor jeg kan få kjøpt det, eller pris! Kan du hjelpe meg litt der?

Nå skal jeg kikke på Eirins tråd!

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Som trygda er det også snakk om et økonomisk aspekt, dessverre. Jeg vet pdd ikke hva Lugol's koster, men jeg har lest en del om det på nettet, og det virker til å ha mye positiv omtale. Har også lest om ditt alternativ, og det samme der. Men jeg har ikke funnet ut hvor jeg kan få kjøpt det, eller pris! Kan du hjelpe meg litt der?
    Hvis du klikker på linket i indlæg nr. 24 - vil du se stedet (UK) og prisen der, som et eksempel. Lugol's er sikkert billigere. Ca. 150 dkr for 50 ml. I Danmark fremstiller Glostrup Apoteket opløsning af jodkalium efter Lugol's recept.

Medlem siden
    Sep 2009
    Alder
    47
    Meldinger
    22

Hvis du klikker på linket i indlæg nr. 24 - vil du se stedet (UK) og prisen der, som et eksempel. Lugol's er sikkert billigere. Ca. 150 dkr for 50 ml. I Danmark fremstiller Glostrup Apoteket opløsning af jodkalium efter Lugol's recept.
    Ah, jeg beklager! *Tåkehode*. Takk igjen! 150 er ikke avskrekkende. Progesteronkrem er jo dyrt nok, det også. Det er ikke billig å være syk!

Side 3 av 4 Først 1234 Siste

Lignende tråder

1. Forvirret og litt utålmodig
    Av Carro i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 2
    Siste melding: 25-03-09, 22:02
  2. Frustrert og forvirret
    Av munch i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 4
    Siste melding: 01-05-07, 14:58
  3. Prøvesvar + forvirret
    Av Anne Ma i forumet Blodprøver
    Svar: 9
    Siste melding: 05-06-06, 20:36
  4. ny her og forvirret
    Av lillevenn2 i forumet Presentasjoner
    Svar: 3
    Siste melding: 06-10-05, 18:39
  5. Forvirret og frustrert
    Av mona? i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.
    Svar: 9
    Siste melding: 22-09-05, 20:55

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn