Viser søkeresultater 1 til 10 av 415
Hybrid View
-
06-03-11, 13:41 #1
Sv: Fikk diagnosen hypotyreose i 2007, etter en fødsel.
Ja, Ruth, det er nettopp empati og medmenneskelighet det handler om. At legestandeng har minimalt med innsikt når det gjelder stoffskiftesykdommer, har jeg på en måte akseptert. Slik er tingenes tilstand, og ingen lege har personlig "skyld" i dette, så jeg er ikke sint på legestanden av den grunn, synes bare det er dumt utviklingen ikke har kommet lengre slik at man kan få optimal behandling. Men at legen sitter der og føler han kjenner pasienten bedre enn det pasienten kjenner seg selv, er respektløst, håpløst og egentlig latterlig. Tradisjonelt har det vært knyttet mye stolthet til legeyrket, men jeg har ikke sett annet enn Keiserens Nye Klær på mine siste legebesøk.
-
06-03-11, 13:47 #2
Det er omtrent ingen leger som skjønner at hypothyreose er så ille, før hans/hennes mor får det.
I læreboka om thyreoideasykdommer er det heller ingen pasientfortellinger, slik som det er i lærebøkene om andre sykdommer og tilstander.
-
07-03-11, 14:32 #3
Hei
og tusen takk for svar BeritM, Vigdis og Nora!
Fikk ikke multisitert det første innlegget ditt BeritM, men jeg må melde at jeg blir provosert for hvordan du blir behandlet! Det er trist når jeg vet hvilke krefter du har lagt i å komme deg dit du er! Stå på!
Er så enig med dere... Men jeg må si jeg irriterer meg over at det virker som om det nesten er automatikk i å tenke og tro at pasienten er lat, psykisk syk eller utrent f.eks.. I stedet for å være ydmyk og åpen nok til å tenke at pasienten kanskje vet best og at det er noe jeg som lege ikke kan og må sette meg inn i. Selvsagt fins det unntak.
Ja, og bytt lege BeritM!!
Det er utrolig at det ikke finnes pasientfortellinger...Og da er det interessant å spørre seg hvorfor! Er det fordi det er en vedtatt sannhet om at hypotyreose er så lettvindt å behandle, eller er det fordi det er "lubne, utrente og late kvinner" som får det?
Det siste var et sarkastisk og ironisk utbrudd fra min side.
BeritM: Det med Holmenkollstafetten er noe jeg ønsker å utføre, og som jeg ser jeg kan klare hvis symptomene med tretthet og muskelsmerter dabber av i samme takt som de to siste ukene. Men det er klart, hvis jeg skulle få fullt utbrudd igjen, blir det dårlig med løping.
Sendte forøvrig mail til Steinar Hauge (som står bak siden LDN.no) i går ang. LDN og langtidseffekt. Jeg spurte om man kunne forvente at evt. effekt av LDN ville holde seg. Altså; at endorfinnivået i hjernen som økes pga LDN behandling og som "reparerer" immunforsvaret holder seg og ikke dabber av. At man ikke venner seg til det på en måte. Her er noe av svaret:
Det er ingen ting som tyder på at effekten av LDN avtar med årene. Det ble vurdert for mange år siden om kroppen etterhvert ble "vant" til LDN og derfor ikke responderte på behandlingen etter den tid. Det ble ikke funnet noen indikasjon på at dette var tilfelle. Begynner du med LDN og har effekt av det, må du anse det som en livslang behandling.
Det er selvfølgelig ikke noe problem å slutte med LDN heller, men da vil eventuell effekt forsvinne igjen i løpet av noe tid.
Flott ikkesant!
-
17-03-11, 20:49 #4
Jeg pønsker for tiden på å ta Alpha Lipoic Acid for å øke energinivåene. Mye fordi jeg ser det brukes sammen med LDN ift. autoimmune sykdommer. Jeg har ikke startet med LDN enda altså. Skriver mer om formen min og diverse en annen dag.

Men så lurer jeg på; er ALA under noen omstendighet binyrestimulerende? Jeg har lest litt på nett og kun funnet at noen med lavt blodsukker pga binyretretthet har fått det enda værre. Noen rapporterer om mye mindre brainfog. Så da kan man lure.. Ellers så har jeg skjønt det slik at ALA hjelper sukkeret inn i musklene og øker metabolismen i cellene. Så det bør vel ikke være binyrestimulerende da? Og det gjør jo at blodsukkeret ikke svinger så veldig, så det må da være bra for binyrene? Noen som vet om det IKKE er greit for binyrene??
-
18-03-11, 09:32 #5
Hei! Jeg er supersensitiv og blir overstimulert av mange ting jeg har prøvd, derav alle urter som er anbefalt for binyretrettet, pregnelolone, dhea, for mye b -vitamin og c-vitamin... Har imidlertid aldri merket noe til det ifbm alpha lipoic acid. Vet ikke om jeg er noe rett paramenter- alle kropper er jo forskjellige- men dette er min erfaring i alle fall.
-
18-03-11, 09:42 #6
Hei, Jeanette.
Jeg kjenner ikke til ALA, har du en link til oss uvitende?
-
18-03-11, 10:19 #7
Det er nok en forkortelse af Alpha Lipoic Acid
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
18-03-11, 16:58 #8
Takk for svar BeritM!
Bare det ikke stimulerer på feil plass i systemet til feil tid så er jeg fornøyd..hehe.
Krever mye tid og lesing på nett å finne ut av alt. Takk for at du delte dine erfaringer 
Blondie: Jeg leste om ALA på ldn.no og ble veldig fristet tilå prøve det ut da jeg leste om erfaringer med preparatet på iherb.
Anisa: Takk for at du hjelper meg med link til Blondie.
Bra link
-
18-03-11, 19:37 #9
Selv tak
Blot vær obs på at brugen af ALA kan kræve en mindre opjustering af Thyroid (eller Levaxin): "Thyroid-regulating medications, Levothyroxine -- Apha-lipoic acid may lower levels of thyroid hormone."
Hvis niveauerne af T3/T4 falder lidt og TSH evt. stiger lidt efter start på ALA, da gælder det om at justere dagdosen af Thyroid lidt op, dvs. ingen grund til bekymring.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Hei på fredag fikk jeg diagnosen 7.mai 2010
Av Yvai i forumet PresentasjonerSvar: 3Siste melding: 10-05-10, 16:46 -
Fikk diagnosen Graves for 2 dager siden
Av Yvai i forumet Graves sykdomSvar: 6Siste melding: 10-05-10, 13:47 -
Fikk diagnosen Hashimotos for en tid tilbake
Av Carro i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 76Siste melding: 10-02-10, 14:24 -
Lavt stoffskifte etter fødsel
Av Line i forumet Lavt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 29-08-06, 07:08 -
Fikk diagnosen lavt stoffskifte for 1 år siden
Av marianne i forumet Lavt stoffskifteSvar: 11Siste melding: 25-05-05, 11:08

Svar med sitat

Bokmerker