Viser søkeresultater 1 til 10 av 32
Threaded View
-
05-03-11, 15:37 #19
Sv: Noe forvirret av blodprøver
Takk for utfyllende svar! Kjenner til det at d-viramin er et hormon!

Prøvene er tatt på hormonlabben på Aker, så jeg antar jo at disse er tatt korrekt.
Det som kanskje er litt problematisk med referanseverdier er grunnlaget referansene er lagt på, kontra den enkeltes problemer. Med de stoffskifteverdiene jeg har nå f.eks, ville jeg fått tommelen opp av en hver lege, likevel føler jeg meg elendig og har alle de symptomene som sammen med blodprøver førte til en diagnose i 2009, så mitt nivå bør kanskje ut fra min helsesituasjon ligge langt lavere enn det gjør per i dag før jeg merker endring, for alt jeg vet ... Mulig dette gjelder d-vitaminet også?! Vet ikke om det har noen relevanse, men jeg har gått ned noen kilo i vekt siden februar, og det kan kanskje ha noe å si, ettersom d-vitamin er fettløselig.
Jeg er nok dessverre ikke flink nok til å utsette meg for kilder til d-vitamin. Spiser lite fisk (mest fordi jeg har forstpist meg litt på det), ingen meieriprodukter (kaseinintoleranse), er lite i sola. Jeg er innmari blek, men blir aldri solbrent selv når jeg er i sola. Så dersom mitt d-vitamin er finfint, så har det i praksis ingen grunn til å være det ...
Når det gjelder kalsiumnivået, så er det jo bare så vidt under normalen. Og jeg har blitt obs på ting jeg har hatt så lenge at jeg har sluttet å tenke på det, som hjertearytmi, prikking i lemmer, hender og føtter som døvner bort, litt rykninger i armene og nakken og sånn, og det er som sagt ikke magnesiummangel, for det vet jeg av erfaring at gir andre symptomer, som hjertebank og kramper, og det jeg nevner over her forsvinner ikke selv med kvadruppeldose magnesium.
Sorry om jeg skriver litt mye her, men tenker at det er bedre med litt for mye enn litt for lite informasjon! ;)
Jeg skal uansett til spesialisten min i Drammen på torsdag til uka, så jeg håper at hun kanskje kan si noe mer, eventuelt sende meg videre til noen som kan.
Lignende tråder
-
Forvirret og litt utålmodig
Av Carro i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 2Siste melding: 25-03-09, 22:02 -
Frustrert og forvirret
Av munch i forumet Lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 01-05-07, 14:58 -
Prøvesvar + forvirret
Av Anne Ma i forumet BlodprøverSvar: 9Siste melding: 05-06-06, 20:36 -
ny her og forvirret
Av lillevenn2 i forumet PresentasjonerSvar: 3Siste melding: 06-10-05, 18:39 -
Forvirret og frustrert
Av mona? i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 9Siste melding: 22-09-05, 20:55

Svar med sitat
Bokmerker