Viser søkeresultater 1 til 8 av 8
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard På noen få dager er jeg blitt så utrolig trett og maktesløs

Nora kan jeg mase på deg igjen? På noen få dager er jeg blitt så utrolig trett og maktesløs. Jeg har ikke hatt disse symptomene så sterke siden hypothyreose ble oppdaget for ett år siden. Har dosejustert hele veien, men allikevel aldri vært så utslått som nå. Jeg prøver å finne ut av hva dette er. Har 3 teorier:

1. Jeg reduserte Liothyronin fra 10µg til 5µg pr dag. Etter at fT3 låg litt høyt på siste måling. Jeg postet disse litt lenger oppe?

2.Vitaminer og kosttilskudd. Tar disse 1 time etter Levaxin. Når jeg tok kosttilskudd fra hårmineralanalysen ventet jeg 3 timer fordi jeg antok at de var sterkere enn de vanlige. B12 som jeg tar nå 250µg pr dag. (Leste hva du skrev om å ta megadoser 3 dager i uken), men hva sympromer kan jeg vente meg av B12?

3. Jeg smører med Pregnenolonekrem, DHEA-krem og Progesteronkrem.
    Beklager at jeg maser og jeg vet du har uttalt deg om disse i det gamle forumet, og jeg har lest det. Men det jeg ikke finner noe om er om noe av dette slår meg ut så jeg blir så utrolig trett.

Jeg skulle på møtet med trygdekontor, fastlege og Aetat i dag, men jeg hadde ikke sjanse til å komme meg av gårde, og det var ikke bra - selv om jeg ikke hadde møteplikt. Hva med andre ting fremover?? Begynner å bli engstelig. Skal i begravelse (bør gå) til en nær slektning fredag, men jeg aner ikke hvordan jeg skal komme meg av gårde. Greier bare det som begynner fra kl 15.00 på ettermiddag. Bevare meg vel for et liv!!

Begynner å forstå at jeg er syk. Har ikke helt gått inn før tror jeg.
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Hmm. Tror du det ville være lurt å prøve å gå opp igjen med liothyronindosen, fordi du var bedre med den gamle dosen? Jeg har prøvd en høy dose levaxin selv og måtte da opp med liothyroninen. Grunne til at jeg prøvde en høy dose forresten var at jeg slet med infeskjon i bihulen siden oktober ifjor. Etterllerannet jeg reagerer på og da funker ikke levaxinen bra nok. Kanskje du har noe på gang du og.

Har du noen allergier, og har du gjemt å ta allergitabletter, Heiko Santelman skriver om mugg og sopp i luften og høstværet og at man kan være allergisk mot mugg etc.

http://www.candidaallergy.com/ det står lenger nede på en side med masse spørsmål og svar

nora

Kirsten Gjest

Standard

Det er utrolig mange likeheter med meg selv når jeg leser her... periodevis snur døgnet, orker INGEN VERDENS TING - ikke engang å ta smør på knekkebrødet...
    Har hatt et par slike dager nå,- dattera mi ringte i dag, hun hadde en fridag og ville komme å vaske for meg, men jeg orket ikke DET engang.. Må ha det stille, klarer ikke å konse såpass at jeg klarer å lese i en bok. Har hatt magetrøbbel siden lørdag så det har nok en sammenheng, men likevel.... Har tidligere hatt svikt på balansenerven og når jeg er kvalm og svimmel som nå er jeg redd det skal opptre igjen..
    Så Yvette - Ja vi er drittlei og fortvilt :( og litt sint :x
    (Og så blir jeg litt skamfull når jeg vet hvor mye verre svært mange andre har det enn meg - og kanskje jeg i morra er så heldig å klare å ta imot besøk av både datter og barnebarn - gå i butikken og velge og vrake i god mat - ta meg et bad og kle meg i reine klær, legge meg i ei god seng og fortsette å lese i "bienes hemmelige liv" som herved anbefales på det varmeste )

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Huff ja det er guffent å gå rundt slik. :evil:

Og til Nora - jeg økte Liothyronin fra i går kveld. Tok 5µg om kvelden. Hadde da tatt 5µg tidligere på dagen. Sier ikke formiddag for da sover jeg. Men i dag er jeg mye piggere!! Så deilig og nå er jeg så redd at det skal forsvinne igjen. Kan så liten doseendring i Liothyronin gi slike utslag?? I dag tok jeg 10µg når jeg våknet. Kanskje jeg bør dele den opp som i går?? Får prøve meg frem litt. Bør jeg øke dosen med Levaxin tror du? Jeg tar 150µg pr dag, men sist fikk jeg lav fT4 i forhold til fT3 som ble høy. Men hva betyr vel det hvis jeg kan få flere dager som i dag!!

Jeg mener å si at med 150/10 så er det det jeg gikk på når fT4 ble 17 og fT3 ble 5,2. Hva vondt kan en høy fT3 gjøre? Benskjørhet?? Synes jeg har lest noe om det, men det kan da vel ikke skje så fort, og jeg er jo snart 50 år da.

I dag er jeg mer det som har vært "normalt" i det unormale med å være syk dette siste året. Om det virkelig er Liothyroninen så hipp hipp for den!

Går vel på trynet igjen, men samler de positive dagene. De er verdt sin vekt i gull
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

ja. det kan godt være at du trenger de 15 µg liothyronin.

Om det forårsaker benskjørhet, strides de lærde om.
    De data som finnes, er ikke bekreftet når man holder dem utenfor som har vært skikkelig hyper, altså graves sykdom.
    Altså , det ser ut som om det er mest dem som har graves som får benskjørhet av å være hyper.
    Ikke dem som tar en del levaxin og liothyronin.
    (på forumene har flere postet at deres bentetthet gikk OPP etter at de økte dosen thyroxin.
    Det har antageligvis noe med absorpsjonen av næringsstoffene og mineralene å gjøre. Hypo gjør at vi ikke tar opp mineralene bra nok)

nora

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Sorry hvis jeg har uttrykt meg uklart. Men jeg mener at jeg tar 10µg Liothyronin. Senket til 5µg etter siste måling, men når jeg tenker tilbake så stemmer det forbløffende at jeg har vært i så elendig forfatning siden den doseendringen. Så hvis Liothyronin virker så kvikt så må det bare være den som gir meg mer energi. Det er virkelig et lyspunkt Skal iallefall ikke justere ned med det første. Jeg er mer engstelig for flere slike koma-dager enn for en fremtidig benskjørhet - om det er bivirkningen da? Takk Nora!

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

10µg liothyronin er neppe farlig.
    Mindatter hadde ft3 på 40 eller 50 i en hyper periode. Det er vesentlig mer.
    Man kan da ikke trekke den slutning at begge disse to tilstandene med en lav TSH (0,01) er like farlig, når den ene har 10 ganger mer t3 i blodet enn den andre.
    nora

Her er en link til en artikkel som sier at lav TSH er neppe farlig:
    http://thyroid.about.com/cs/fibromya...othyroid_3.htm

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Litt av en link du gav meg der Nora. Mulig du har postet den før - og den har gått meg forbi -, men jeg har allerede vært i butikken og kjøpt Kaldpresset kokosnøttolje. Og det er helt greitt å spise direkte av krukken. Trenger ikke mixe den med noe. Var vel TSH du snakket om, men her var mye interessant annet lesestoff også.

Lignende tråder

1. Er så utrolig sliten....
    Av evigoptimist i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.
    Svar: 12
    Siste melding: 11-09-10, 14:41
  2. Svar: 5
    Siste melding: 01-06-10, 12:01
  3. Jeg er så trett. Hva er galt med meg?
    Av cathrin i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 59
    Siste melding: 13-06-07, 19:56
  4. Så utrolig sliten....
    Av grynet i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 17
    Siste melding: 08-02-07, 17:00

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg