Sitat Opprinnelig skrevet av Gemini Vis post
Jeg har kjöpt pregnenolone men ikke turt å ta det ennå..... Om man sjekker rundt på ulike sider så har det en del veldig kjedlige bivirkninger, og Dr Lam sier at mange, särlig de med alvorlig AF, blir mye verre av det. Og at man ikke vet hva kroppen velger og omdanne det til (hvilket jeg antar er grunnen til at noen blir verre og andre bedre?). Jeg mener, det kan jo like gjerne bli testosteron istedet for kortisol eller? Kanskje blir helt kaos?
Hertoge bruker jo veldig store doser pregnenolone da, men jeg vet ikke om det er på alle; f.eks kvinner før gjennomgått overgangsalder.. Jeg får ganske store menstruasjonsforstyrrelser hvis jeg tar noe særlig over 25 mg pregnenolone pr dag. Da jeg tok østradiol og progesteron i blodprøve nå, var jo de kjempefine. Helt normalt ift. folikkelfase (eggløsningssyklus eller hva jeg skal kalle det).

Det med at man ikke skal gi pregnenolone til de med alvorlig binyretretthet, tror jeg har noe med at svake binyrer dermed presses til å lage hormoner de egentlig ikke orker lage (ift. youtube film jeg så om emnet her på forumet i går). Ja, og kanskje det er da kroppen penser pregnenolonen inn på kjønnshormonskinnene i stedet? Jeg kan alt for lite om det er hvertfall konklusjonen.