Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 20 av 954

Hybrid View

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    55
    Meldinger
    1,051

Standard Sv: Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet

Hei

Hadde legetime hos DS denne uka. Han mente at jeg hadde store problemer med magen (selv om den fungerer bra slik det virker for meg). Grunnet stort forbruk av antibiotika tidligere i livet, har jeg fremdeles store problemer med tarmen. Mente at han kunne kjenne det på tarmen når han klemte på magen min. Mente at det lå "avleiringer" av gammel dritt (bokstavelig talt ) inne i tykktarmen. Skal prøve tarmskylling, og mulig ny runde med soppdrepende. Er en stor forurensningskilde for kroppen. Ble rådet til å ta en 4-5 ganger med tarmskylling i første omgang. Så starter med det neste uke. Er spent på om det kan rense opp, håper på det.

Ellers mente han at jeg gikk på det riktige mht 7-keto, pregnenolone, progesterone, hc, melatinon og Thyroid. Mente riktignok at jeg var ganske overdosert. Hans hypotese var at det i stor grad er magens skyld at jeg fortsatt sliter såpass mye.

Var ellers ganske "imponert" over min lange liste av kosttilskudd og vitaminer. Mente at jeg overdrev litt (hehe innrømmer at det har gått litt inflasjon i kosttilskuddene hos meg - litt inspirert av alle dere her inne ). Han plukket bort mange av kosttilskuddene mine, så nå sitter jeg igjen med gurkemeie, olivenbladekstrakt, mariatistel, taurin og glukosamin/MSM. Den siste tar jeg pga beinhinnebetennelse. De andre aminosyrene har jeg altså kuttet ut inntil videre (ble kort prøveperiode med glutamin i første omgang). Får se hva jeg prøver senere.

Ellers fortsetter jeg med b-komplex, calcium, magnesium, c-vitamin, d-vitamin, sink og selen. Fortsetter med probiotika og skal starte med prebiotika/FOS.

Skulle forsøke å kutte ned på hc til 20 mg.

Akkurat det byr nok ikke på så store problemer. Jeg har jo brukt salt i litt over tre uker. Har hatt veldig god effekt for meg. Har gradvis blitt bedre og bedre. Svimmelheten er nesten borte, er mye mindre tungpust og har generelt mer energi. For tre uker siden lå mitt hc-behov på ca 40 mg, det har gradiv blitt redusert. Forrige uke lå jeg på 30 mg, denne uka har det ligget på mellom 25 - 15 mg. Nå er det nok ikke anbefalt å redusere hc-dosen så raskt som jeg har gjort. Men foreløpig føles det greit. Jeg tror at saltet på en måte kompenserer for mye av det hc gjorde tidligere, slik at det er ok å trappe ned på denne måten. Håper jeg har rett.

Så skal jeg teste aldosteron, jod og kortisol i urin. Det dumme er at det er så lenge til neste legetime. (sånn er det å gå hos Dr. Populær- laang ventetid). Får ikke komme tilbake før i slutten av mai, så det blir lenge og vente på svar på aldosteron-prøver mm.

Som følge av formstignigen/bedret binyrefunksjon de siste ukene, begynne jeg nå å føle at jeg begynner å bli overdosert på Thyroid igjen. Er alltid usikker på det, men begynner nå igjen å miste hud på fingertuppene, og det er for meg et tegn på ovedosering. Reduserte dosen med et kvart grain for snart to uker siden, men i dag går jeg ned enda et kvart grain til 180 mg.

Jepp, det var vel det meste

Medlem siden
    Oct 2010
    Meldinger
    38

Standard Sv: Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet

Så fint at du föler deg bedre!

Hvor mye salt pleier du å ta?

Jeg har også begynt med ekstra salt (saltet maten enormt mye har jeg alltid gjort), men jeg klarer ikke drikke saltvann så jeg putter rett og slett havsalt i tomme kapsler og svelger med vann.

Side 2 av 2 Først 12

Lignende tråder

1. Hva er binyretretthet?
    Av Anisa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifte
    Svar: 21
    Siste melding: 19-05-13, 15:27
  2. partiell binyrebarksvikt i tidsskriftet
    Av nora i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifte
    Svar: 5
    Siste melding: 13-12-11, 21:20
  3. Binyretretthet - hydrokortsonkrem?
    Av Rufus i forumet Hydrocortison
    Svar: 14
    Siste melding: 29-09-09, 17:49
  4. Hvor lav t4 kan man ha og fremdeles leve?
    Av cathrin i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 19
    Siste melding: 25-09-06, 09:50
  5. Hvordan leve med høyt stoffskifte? (litt langt)
    Av nemi_137 i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdom
    Svar: 7
    Siste melding: 06-08-05, 10:35

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn