Viser søkeresultater 1 til 10 av 58

Hybrid View

Medlem siden
    Oct 2009
    Meldinger
    38

Standard Sv: Normal TSH, men lav T4 og T3

Hej

Nej jeg er ikke udredt for binyretræthed. Hvilke prøver skal der til?

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

Cortisol i spytt, blod og døgurin (ikke enten eller, men alle). ACTH og aldosteron kan også være greit å få sjekket. Binyretretthet er ikke en diagnose som anerkjennes av skolemedisinen. Man må derfor snakke med en lege som tenker helhetsmedisinsk. Cortisol er et stresshormon som hjelper T3 inn i cellene så det får gjort jobben sin. Uten cortisol får altså ikke stoffskiftemedisinene virket der de skal. Forskning viser at hypopasienter har lavere cortisol i kroppen enn andre. Det kan komme av at alle celler trenger stoffskiftehormoner, også binyrene. Mao lavt stoffskifte fører til lav cortisol som fører til nedsatt virkning av stoffskiftehormoner.

Medlem siden
    Oct 2009
    Meldinger
    38

Tak for svar.

Kan jeg godt bruge cortisol til noget når jeg allerede er i behandling med euthyrox?

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

Sitat Opprinnelig skrevet av carlsmor Vis post
    Kan jeg godt bruge cortisol til noget når jeg allerede er i behandling med euthyrox?
    Cortisol er et stresshormon som ALLE trenger, produseres i binyrebarken.

Eutyrox er erstatning for stoffskifthormonet T4 (som også ALLE trenger), produseres i skjoldbruskkjertelen.

Disse hormonene er du avhengig av for å overleve. Hvis man har litt lite av noen av dem dør man ikke men føler seg veldig syk.

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn