Side 8 av 10 Først 12345678910 Siste
Viser søkeresultater 71 til 80 av 94
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Standard Sv: Kvinne i nød med høy anti-TPO søker ridder på hvit hest (dvs. erfaring og visdom:

På bakgrunn av det du skriver hadde jeg begynt å ta den under tunga, uten mat i stedet for å øke dosen. (Det blir jo billigere i det lange løp dersom det er nok - og det er lettere å kontrollere enn å få opptaket til å fungere sammen med mat...???)

... og NESTE gang husker du å IKKE ta medisinen før prøven.... !!!
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Rogaland
    Alder
    40
    Meldinger
    253

Standard Sv: Kvinne i nød med høy anti-TPO søker ridder på hvit hest (dvs. erfaring og visdom:

Hehe... jeg skjemmes

Men det er godt dere kan tilgi

Da har jeg begynt å ta Erfaen under tunga- og jeg kjenner meg kvikkere i dag

Prøver dette noen uker og måler igjen (med samme dose, 3 grains). Berit, skal sjekke sink! Balderlegen har krysset av for det på skjemaet som kom i posten i dag. Ellers er jeg fornøyd med legen altså, han veldig opptatt av candida og mener nok det er hovedproblemet mitt. Jeg tenker at det ikke kan skade å behandle den iallefall! Kostholdet er jo rimelig likt lavkarbo uansett, og det har jeg troen på.

Jeg får det nok bedre i dagene og ukene fremover, og om sink ikke er høy skal jeg prøve med tilskudd!

smgj, skal gjøre mitt beste for å ikke ta tabl. før prøven.. i værste fall utsetter jeg prøvetakningen en dag. Har glemt meg å tatt Erfa sikkert de tre siste gangene jeg har målt... Så hvordan det EGENTLIG ligger an håper jeg å finne ut neste gang!

Takk for råd og vink, deilige mennesker

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Rogaland
    Alder
    40
    Meldinger
    253

Oppdatering:

Etter bare en uke med sublingualt tablettinntak har ft4 gått opp til 11, ft3 til 5 og TSH ned til 0,04. JESSS
    Det går med andre ord kjapt riktig vei! Tallene fra mitt forrige innlegg er som sagt tatt akkurat en uke før denne siste målingen.

.... og ja, jeg husket å IKKE ta tablett denne gangen, somk jeg desverre gjorde sist gang. Dermed har nok ft3 øket mer enn prøvene viser..

Ellers hadde jeg en imponerende ferritin på 23. Begynner å ta to jerntabletter dagen... Tar en fra NOW foods som ikke gjør noe styggedom med magen. Begynte på progesteronkrem for et par måneder siden og tror mens er ekstra kraftig siden østrogendominanssympt. kan forverres ved oppstart av prog.krem. Håper det snart går over, jeg bruker divacup og mistet 140ml blod v siste mens, gjennomsnitt er visst ca.40 ml...

Medlem siden
    Oct 2010
    Sted
    Syddanmark
    Alder
    51
    Meldinger
    52

Sitat Opprinnelig skrevet av Rosin Vis post
    Tar nå cortisol i tablettform og er myyyye bedre. Ikke bra, men på riktig vei.
    Rosin, hvor længe du har fået kortisol, og har du fået lægen til at udskrive medicin til dig?
    Sist endret av Admin; 16-02-11 kl 13:05 Begrunnelse: Indlæg flyttet fra "Myxødemkoma"

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Rogaland
    Alder
    40
    Meldinger
    253

Hei Ceven!

Jeg har gått på cortisol siden slutten av August 2010, altså snart et halvt år, på 20 mg eller noen dager litt mer. Tror nok jeg må fortsette minst et halvt år til..
    Min egen "offentlige" lege mente jeg led av angst og depresjon (som nok er riktig i en viss grad- å gå fra å være aktiv og sosial til å ikke fungere til NOE på dagen er ikke gøy).
    Både endokrinologen og legen tok blodprøve og jeg fikk mast meg til spyttprøve. Blod var ok, spytt veldig lav (ref 3-20 om jeg husker riktig) jeg hadde 3,3, altså 0,3 over Addison?? Så da måtte jeg gå til privatlege. Visste han behandlet binyrer før jeg gikk til ham (hadde da prøvd nesten 10 ulike leger....)

Lykke til Ceven Du mistenker binyrene dine?

Medlem siden
    Oct 2010
    Sted
    Syddanmark
    Alder
    51
    Meldinger
    52

Hej Rosin

Tusind tak for sit svar.
    Ja, jeg blev også diagnostiseret med angst og depression for lidt over to år siden. Jeg tror delvist, på at det er den rigtige diagnose, men kan ikke finde ud af, om angst og depression kom pga. lavt kortisol eller omvendt.

Rosin, synes du selv, at det er lang tid, du har gået på hydrokortison? Læste på et amerikansk stofskifteforum, at der var nogle, der fik hydrokortison i flere år, hvor de langsomt fik det bedre. Nogle havde endda indstillet sig på, at skulle have det resten af livet. Og det trøster mig da, at du siger, du har det bedre, selv om du ikke er optimal. Så er der da håb forude. Men jeg er blevet usædvanlig utålmodig....

Kram herfra

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Rogaland
    Alder
    40
    Meldinger
    253

Æsj, Ceven, jeg skrev et langt innlegg i går men det ble visst aldri lagt ut.. jeg prøver igjen ila. dagen

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Rogaland
    Alder
    40
    Meldinger
    253

Ja, hva kom først av høna eller egget…
    Jeg er overbevist om at jeg hadde hatt både heftig angst og depresjon nå, om ikke stoffskifte og binyrer var under behandling. Nå har jeg det greit Tar Sam-e pluss og et “komplett” aminosyretilskudd for humøret. Så tar jeg 10 mg pregnonelone, og smører meg med Progesteronkrem (mot østrogendominans som jeg regner med jeg har) .

Jeg visste jeg kom til å gå på Cortef minst et halvt år. Nå blir det sikkert et år minst, og om det så skulle bli resten av livet er det ikke så farlig, borstett fra at det blir farlig dyrt… og jeg håper jo at jeg blir frisk nok til å klare meg uten Cortef.

Jeg er myyyyye bedre. Fremdeles kan jeg få litt problem med pusten, og stress tåler jeg dårlig. Begynner da lett å gråte/ skjelve i kroppen. Unngår stress så godt jeg klarer.. i sommer da jeg ble dårlig likte jeg ikke å gå på butikken, eller å være alene. Virkelig ekkelt å bli dårlig da….
    Så nå har jeg begynt å “lære å gå” igjen, det kjennes ut som alle hverdagslige ting er “skumle” før jeg har gjort de en gang… for eksempel store folkemengder er ubehagelige. Da blir jeg ofte dårlig, og kan få “angst”. Slik blir jo selvforsterkende, jeg gruer meg og blir verre…. Det går jo fremover, men det går mye energi til helt vanlige gjøremål, alt som ikke er rutine oppleves som stress. Å ta bussen til et nytt sted for eksempel…
    Slike ting er jeg veldig utålmodig på. Jeg er jo ikke redd! Jeg bare fungerer ikke så godt som før, enda. Begrensninger. Å reise bort i ferier kan ikke planlegges, for jeg vet jo ikke hvordan formen er da, eller om jeg blir stresset av å være på det stedet. Urk.

Ceven, har du begynt på Cortef? Beklager om du har skrevet det før , jeg er ikke helt med

Du er ikke alene om å være utålmodig!

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    56
    Meldinger
    3,083

Post Sv: Kvinne i nød med høy anti-TPO søker ridder på hvit hest (dvs. erfaring og visdom:

Sitat Opprinnelig skrevet av Rosin Vis post
    ..Så tar jeg 10 mg pregnonelone, og smører meg med Progesteronkrem (mot østrogendominans som jeg regner med jeg har) .

Jeg visste jeg kom til å gå på Cortef minst et halvt år. Nå blir det sikkert et år minst, og om det så skulle bli resten av livet er det ikke så farlig, borstett fra at det blir farlig dyrt… og jeg håper jo at jeg blir frisk nok til å klare meg uten Cortef.
    Heisann Rosin

Har du en link - ref Progesteronkrem mot østrogendominans? jeg har fått målt Østradiol som ligger laaaaangt over ref.området.

Ruth skriver i sin tråd at hun har skåret ned på kortisol og øket skikkelig på med pregnonelone
    Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
    Bruker 100 mg pregnenolone daglig i tre mnd, skal senke til 50 etter det.
    Etter to uker senker jeg hc fra 22.5 mg til 20. Følte meg litt hyper. Etter det følte jeg meg fin.
    For to dager siden senker jeg hc fra 20 mg til 17.5 mg.

Jeg føler meg mer og mer i balanse, mer og mer normal. Jeg vil si at det minner om å være frisk og sterk
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Rogaland
    Alder
    40
    Meldinger
    253

Kevlin, her er en forumtråd: https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=8967

Sikkert flere og, men jeg er ikke så flink å søke ;)

Ellers stoler jeg veldig på Dr.Lam: http://www.drlam.com/articles/Estrogen_Dominance.asp

http://www.drlam.com/articles/progesterone.asp

... og på norsk (disse selger prog.krem, så jeg er litt mer skeptisk til denne): http://natpro.tjenester.org/index.htm

Jeg har også tenkt på å øke pregnenolonen og evt. kutte på Cortefen, men nå tror jeg det lureste er å følge et "stabilt" program noe lenger, da jeg har prøvd mye, men nå blir bedre, om enn sakte Jeg har også lege med på opplegget nå, og er usikker på om han har erfaring med pregnonelone.

Når tiden kommer for å kutte ned Cortefen vil jeg diskutere å øke Pregnenolonen. Det høres lurt og logisk ut! Så er det jo godt å lese at det virker for Ruth

Ha en god dag, Kevlin!

Side 8 av 10 Først 12345678910 Siste

Lignende tråder

1. Min erfaring med lavkarbodiett
    Av NoraH i forumet Lavkarbo & LCHF (Low Carbs High Fat)
    Svar: 12
    Siste melding: 11-12-09, 01:19
  2. Nykomling som søker svar
    Av HeiDisign i forumet Presentasjoner
    Svar: 6
    Siste melding: 13-01-08, 09:46
  3. Min erfaring med operasjon
    Av Juliemor i forumet Operasjon for Hashimoto's
    Svar: 1
    Siste melding: 21-11-06, 11:03
  4. Er det noen her som har erfaring med homeopati?
    Av Thyr i forumet Alternativ behandling
    Svar: 3
    Siste melding: 01-09-06, 11:34
  5. Når på dagen dere tar levaxin ?
    Av ung mor i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.
    Svar: 13
    Siste melding: 06-04-05, 22:21

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn