Hei Bentececilie!

Huff, dette høres grusomt ut... noe av det du beskriver minner meg om meg selv for 8 måneder siden. Etter avsluttende eksamener og et besøk hos øyelegen med en allergisk reaksjon på øyedråper, ble jeg veldig dårlig.

Slik opplevde jeg tilstanden: Svimmel, følelse av at kroppen og hodet/tankene "dovner vekk/ sovner" uten forvarsel, svak puls, måtte konsentrere meg veldig for å klare å bevege en kroppsdel når dette skjedde og da gikk det litt bedre (voldrom kraftløshet).
Som om jeg ikke hadde kontroll på noe og bevisstheten var i ferd med å forsvinne. Pusten ble og veeeldig treg- føltes som jeg måtte konsentrere meg for å holde den i gang. Ingen spesielle situasjoner som utløste dette, skjedde feks når jeg lå i sengen og så på tv, helt rolig.
Ved innsovning våknet jeg også ofte brått av at jeg gispet etter luft.

Ja, det kjentes ut som jeg skulle stryke med... og slik ble jeg "på dagen" etter de øyedråpene. Mulig det var angst, men jeg synes det er litt rart at den ble skrudd på på "dagen".
Fremdeles kan jeg ha litt antydning til det samme, men er myyyye bedre. Vil nok si jeg har mer angst nå enn da, for jeg vil ikke ha det slik igjen.

Uansett... etter å ha lest mye på nettet om binyrer mistenkte jeg sterkt at det var disse som gav symptomene. Blodprøvene av cortisol var fine ("stresshormonet"), men sendte selv inn og betalte spyttprøver til Scandlab som viste slitne binyrer. "Vanlige" leger behandler bare Addison, som er akutt binyrebarksvikt. Jeg måtte gå privat, på Balderklinikken, til Thurfjell. Her fikk jeg hjelp, om han ikke kan "alt" så anerkjenner han og behandler slitne binyrer som best han kan.

Tar nå cortisol i tablettform og er myyyye bedre. Ikke bra, men på riktig vei.

Lykke til Bentececilie! Det er fortvilende å ha det sånn når du må finne utav alt selv....

Forresten høres din situasjon mer alvorlig ut enn min, så kanskje du burde sjekkes for Addison?