Sitat Opprinnelig skrevet av Nielsigne Vis post
Hej
Håber nogen har nogle tips ...

Det, der undrer mig og er ved at gøre mig desperat, er at mine mandler bliver mere og mere hævede! Jeg vil sige, at det nu ikke engang kun er mandlerne, der føles hævede - det er også et stort område rundt omkring dem. Så stort som det nu kan blive på en hals, forstås. Men meget omfattende og endda til at få øje på i spejlet. Det griber fat i senerne på halsen nu - dette sidste er kommet i løbet af i dag.

Ja, jeg ved, det er involveret i alt ... men jeg tænker sådan direkte involveret? Er det relevant at tænke på anti-TPO og sådan noget i denne situation?

Nielsigne
Hei Nielsigne - og god bedring til deg og dine..
Jeg får alltid en hevelse i mandlene på høyre side når anti-tpo rører på seg, gjerne med litt feberfølelse, men ikke svimmel. Smertene og hevelsen rundt mandlene sitter på en måte "utenpå halsen" rundt mandlene. Mandlene er bare litt røde og såre inne i halsen. Blir veldig stiv i nakken, muskulatur og sener i samme området. Det har stemt med blodprøver at anti-tpo har gått opp i perioder jeg har opplevd dette. Men kun min egen erfaring. Har ikke funnet noe om det.
Vet ikke om dette kan likne?

Men uansett kanskje mer naturlig å tenke på en form for bakteriell infeksjon som Blondie nevner - spesielt siden hele fanmilien har vært/er syke?

H:-)