"Amerikanske forskere har fulgt mere end 2.500 newyorkere over 40 år i en 10-årig periode, hvor de blev helbredstestet og skulle oplyse, hvor meget light-sodavand, de drak om dagen. Resultatet af undersøgelsen var drastisk: De, der drak light-sodavand hver dag havde ifølge forskerne 61 pct. højere risiko for at få en hjerte-kar-sygdom i forhold til de, der ikke drak sodavand overhovedet. "

Citat fra artikel i Ekstra Bladet i dag: Lightsodavand kan slå dig ihjel

http://ekstrabladet.dk/kup/sundhed/article1503170.ece