Viser søkeresultater 1 til 10 av 66
Hybrid View
-
12-02-11, 14:49 #1
Sv: Får Armour i morgen - hjelp :)
Ok, ser den.. Skal være obs på det!
Takk!
Men er det riktig av meg å erstatte Lev+Lio med Armour i samme dose? At jeg får i meg like mye T4+T3 som jeg gjorde på Lev+Lio?
Tenker at kroppen er vandt til de dosene og at det bør gå bra?
-
12-02-11, 14:54 #2
-
12-02-11, 14:58 #3
Ok, så dine problemer kom av at du økte i tiden etter å ha byttet over natten?
For jeg vil erstatte alt nå. Vente med å øke videre. Så essensielt vil jeg ikke øke enå, bare "bytte ut".. Synes du det virker fornuftig?
Tusen takk for at du tar deg tid til å svare meg, forresten! Er litt grønn på dette med bytting
-
12-02-11, 18:34 #4
-
12-02-11, 20:33 #5
Å, så betryggende å høre!
-
22-02-11, 11:34 #6
Hei,
Så alt i alt virker Armour bra på meg. Jeg har ikke vært kvalm en enste gang siden bytte, ei heller hatt uro i brystet osv.
MEN, jeg lurer på om jeg er overdosert? Er nemlig "svimmel" som jeg ble da jeg var overdosert på Levaxin.
Gikk rett over på 2 grain (120 mg). De første dagene gikk jeg på litt mer enn det, faktsik.. Pleide å ta ca 93 mcg levaxin og 10 mcg lio.
Første uken var bra, så kom svimmelheten for noen dager siden ( ca en uke etter å ha byttet).
Spørsmålet mitt er om jeg bør gå ned på 1 grain? Og så øke sakte? Bør jo ikke tulle for mye her, men føler meg overdosert.. Jeg får alltid denne karakteristiske "svimmelheten" når jeg er overdosert (føler jeg sitter på en båt som gynger). Aldri hjertebank og sånt..
Hva tror dere, gå ned til 1 grain eller holde ut på 1 grain en stund? For tidlig å ta blodprøver nå uansett, tenker jeg..
Har regnet ut fra pakken med Armour. Der står det at 1 grain (60 mg) inneholder 38mcg T4 & 9 mcg T3. Har tatt en tbl om morgenen og en til lunsj.
Men når jeg ser på omregningstabellen her inne så tilsvarer 1 grain 100 mcg Levaxin?? Da er jeg jo megaoverdosert.......

Og burde da gå ned på 1 grain (fordelt på to ganger om dagen).... Aner ikke hva jeg skal gjøre nå.. Ubehagelig å være på jobb når jeg føler jeg sitter på en båt..
Hvis jeg trapper ned så håper jeg Armour har kortere halveringstid enn Levaxin...
-
22-02-11, 14:00 #7
Hei Ceci
Jeg har aldri vært noen tilhenger av denne omregningstabellen at 1 grain tilsvarer 100mcg levaxin. Når jeg startet på erfa regnet jeg akkurat slik som du nevner om antall mcg T4 og T3 i erfa slik at det skulle tilsvare dosen lio/levaxin jeg hadde gått på. Hos meg stemte det perfekt, for da jeg hadde gått på den dosen som jeg hadde regnet meg frem til at måtte stemme var prøvesvarene nesten identiske. Nå virker thyroider mer effektivt i kroppen. Hvorfor ikke senke dosen litt istede for mye? Da tenker jeg 15 mg (en kvart tablett). Ikke bra for kroppen din med de store svingningene i dose heller. Kanskje etter en tid når kroppen blir vant til den nye medisinen kan du gå litt opp igjen?
-
22-02-11, 16:11 #8
Ja, jeg vet ikke, jeg.. Blir helt forvirret her...
Forrige uke følte jeg meg bra, gikk da på 9,5 * 15 mg = 142,5 mg
Nå er jeg på 2 * 60 mg = 120 mg
Svimmel, trykk/press i hodet og trøtt.. Typisk sånn jeg er når jeg er overdosert. I følge omregning fra T4 og T3 er jeg på bittelitt lavere dose enn da jeg gikk på syntetisk..
Jeg blir ikke klok på dette. Er slitsomt på jobb å føle seg så svimmel og rar..
Forrige uke hadde jeg nok litt levaxin hengende igjen også.. Mot helgen følte jeg meg litt overdosert og trappet da litt ned.. Forstår jo at det tar litt tid for kroppen å omstille seg.. Men vanskelig å vite om jeg FAKTISK er overdosert... Må ta en blodprøve snart, men det er vel litt for tidlig. Gå opp og ned på dose gir jo ikke noe reelt prøvesvar heller...
Kanskje jeg skal prøve 1 * 60mg i morgen tidlig og 3 * 15 mg til lunsj... Altså 15 mg mindre som Blondie foreslår..
Noen som vet hvor raskt Armour går ut av kroppen? Altså om jeg vil merke dose-endring kjapt? Er vel kjappere enn ved Levaxin?
OG - hvorfor opererer hjemmesiden til Armour med én omregning, mens "innholdsdeklarasjonen" viser noe annet? Er ideen at de naturlige T4 og T3 er mer "potente"??
-
22-02-11, 17:22 #9
Tanken er vel at de fleste i utgangspunktet står på levaxin. Ingen tenker på dem som i utgangspunktet står på levax/lio. Det finnes nemlig et omregnings regnestykke på levaxin og lio også som sier at dosen med lio kan regnes om til levaxin med å gange med 4-5. I praksis betyr det at hvis man bruker 20mcg lio X5= 100mcg levaxin. Ideen bak dette regnestykke er av vi har 4-5 X mer T4 enn T3 i kroppen. En tankegang som for meg ikke er logisk, for selv vi har 4-5 X mer betyr det jo ikke at det er 4-5 X sterkere? Derfor florerer det en del regnestykker som for meg er ulogisk, men som sagt føler du deg overdosert, så kan det være fordi Armour er mer potent enn syntetisk medisin.
Lignende tråder
-
Hjelp! Dosering av Erfa overgang fra Armour
Av Siven i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 5Siste melding: 08-12-09, 15:59 -
Tomt for Armour, stressa nå. Hjelp!
Av b@mbi i forumet Mangel på Thyroid-medisinerSvar: 53Siste melding: 18-11-09, 21:00 -
Trenger hjelp til å overbevise legen i morgen
Av Ida Helene i forumet Lavt stoffskifte i grenselandSvar: 14Siste melding: 31-08-09, 11:12 -
Trenger litt hjelp ang. Armour??
Av Nett i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 17Siste melding: 22-02-07, 11:03 -
Hjelp til linker til Armour
Av Leya i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 6Siste melding: 22-05-05, 17:14

Svar med sitat

Bokmerker