Viser søkeresultater 1 til 2 av 2
Threaded View
-
11-02-11, 09:11 #2
Sv: Kan eg ha høgt stoffskifte sjølv om TSH var fin?
JA. Det er det virkelig. Det er store forskjeller på prøver hos samme pasient samme dag på prøver som er tatt kl 08 og kl 0830. Det er derfor viktig å få tatt morgenprøve, og at når man begynner å få symptomer som kan tyde på stoffskifteproblem, så oppsøker man lege pånytt igjen etter 4-6 uker dersom symptomene ikke gir seg.
En TSH prøve på 0,76 i november kan være helt anderledes i februar, den kan ha endret seg på bare få uker. Du kan også være i en fase hvor du er i ferd med å utvikle stoffskifte sykdom hvor stoffskifte svinger mellom høyt og lavt en periode. Symptomene mellom høyt og lavt stoffskifte er ikke lett å skille mellom alltid.
Det jeg anbefaler deg nå er å få ny legetime, få tatt alle stoffskifteprøver FT4, FT3. TSH, TRAS, anti TPO.
D vitaminmangel er vel snart å regne som en folkesykdom. Håper du tar "riktig" tilskudd i form av D3 og uten kalsium, og i høye doser. Min D3 verdi var på 23 i fjor sommer. Når jeg målte pånytt i november etter å ha tatt 2000-3000iu daglig var verdien på 80 (37-131). Det vil si midt i refområdet og ikke mye å skryte av etter et halvt år med det som av skolemedisinens verden regnes som høy dose.

Svar med sitat
Bokmerker