Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
Hybrid View
-
10-02-11, 17:03 #1
Sv: Levaxin idag,Erfa Thyroid imorgen...?
Flere herinde har fået en blodprøve, der har vist normale binyrer. Men de har så senere taget en spyttest, som man tager fire gange over et døgn på bestemte tidspunkter, og så har det vist sig, at binyrerne alligevel ikke virkede som de skulle. Det er noget med, at binyrerne skal producere mest om morgenen, mindst om aftenen, og så nogle grader derimellem ... men det er der mange herinde, der kan forklare dig bedre end jeg. Men bare for at sige, at den prøve, du har fået taget, muligvis ikke fortæller hele sandheden. Man kan selv tage spytprøver via et privat laboratorie, men jeg er ikke helt klar over, hvilke folk bruger nu for tiden.
Nogen som ved, hvilke(t) der er bedst til dette?
Ja, det er min erfaring, at Erfas tilskud af t3 er godt til sådan en som mig, der ikke klarer konverteringen så godt. Så det er jeg vældig tilfreds med - selvom jeg oprindelig skiftede til Erfa, fordi jeg ikke tålte de t4-mediciner, jeg blev tilbudt.
Hvis du en dag ikke vil bruge Erfa mere, så tror jeg, det vil være nødvendigt at trappe gradvist ud. At holde op med thyroid fra den ene dag til den anden har jeg forstået er særdeles belastende!
Med de oplysninger, du er kommet med, tror jeg dog, du vil blive meget tilfreds med Erfa. Måske vil du endda ønske at skifte det hele ud med Erfa. (Jeg selv tåler i dag ikke længere syntetisk medicin men bruger kun Erfa, og det er en gevinst, synes jeg.)
Under alle omstændigheder skal du ha' binyrerne med. Mange bruger fx rosenrod (bruger jeg selv) og ashwagandha og så diverse, som lægen kan skrive recept på. (Jeg har ikke styr på, hvad det præcist hedder) Men får man de der receptpligtige ting fra lægen, er der jo igen det der med laktose ... for der findes så vidt jeg husker ikke laktosefri produkter i denne kategori, så de må i så fald specialfremstilles.
Nielsigne
-
10-02-11, 17:55 #2
Hei! Spyttprøver kan man ta selv ved å bestille på www.scandlab.com
En del her inne har gjort det. Jeg gjorde det på en privatklinikk- og fikk påvist binyretretthet, og får behandling for det nå (masse kosttilskudd pluss hydrokortison tabletter).
En blodprøve er ingenting verdt når det gjelder å påvise binyretretthet. Dette er ikke en anerkjent diagnose i allmenmedisinen- utrolig nok- så legene ser kun etter om man har Addison's sykdom (der man har mistet evnen til å produsere kortisol), og ikke etter en mellomvariant- det binyrene produserer kortisol, men mye mindre enn de skal.
-
10-02-11, 19:49 #3
Tror med sikkerhet jeg kan si deg at dersom prøven du har tatt på cortisol er tatt kl 08 om morgenen er lav. Min prøve (tatt kl 08) var på ca 330 og regnes tom av endo på UNN som lav. Hvis du ser på¨denne, så skjønner du hva jeg mener. Her er ref områdene spesifisert mer etter døgn og jeg er sikker på at hvis du får tatt en spyttprøve er du langt utenfor refområdet.
Lignende tråder
-
Bestilling av Erfa Thyroid direkte fra Erfa i Canada
Av Siven i forumet Mangel på Thyroid-medisinerSvar: 16Siste melding: 04-06-13, 18:11 -
Erfaring med kombinasjon av Erfa Thyroid og Levaxin??
Av knaskepott i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 12Siste melding: 21-01-11, 10:24 -
Graves sykdom. Overgang fra Levaxin til Erfa Thyroid
Av Vilje i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 47Siste melding: 21-07-10, 21:50 -
Lenker til saken om Armour Thyroid, Nature-Throid, Westhroid og Erfa Thyroid
Av Mod i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 0Siste melding: 09-11-09, 10:29

Svar med sitat
Bokmerker