Viser søkeresultater 11 til 15 av 15
-
07-02-11, 12:32 #11
Sv: Lavt stoffskifte og prøver å bli gravid.
Hei! Jeg vil anbefale deg å begynne å tempe gjennom hele syklusen, da finner du raskt eggløsningen når tempen stiger. Fertility Friend er en kjempegrei side å legge dette inn på
For som du selv skriver lengre oppe, så kan man få positiv eggløsningstest uten å ha hatt eggløsning...
Jeg er i samme situasjon, vi har prøvd å bli gravide i 5 måneder. Jeg har regelmessig syklus og eggløsning, så jeg mistenker at problemer er at egget ikke fester seg. Dette kan komme av at immunforsvaret vårt er overaktivt og støter egget bort.
For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
07-02-11, 17:28 #12
-
08-02-11, 10:57 #13
Hei!
Nå har jeg siden sist vært hos gynekolog, og blitt undersøkt med ultralyd. Jeg mistenkte PCOS siden jeg mistet menstruasjonen en periode i fjor vinter, i tillegg har den vært uregelmessig med lange sykluser et par år nå. Legen mente ved bare å se på meg at det ikke kunne være det, siden PCOS ofte er forbundet med overvekt. Han kunne heller ikke se noen tegn på det ved ultralyd sjekken. Han mente at jeg muligens hadde vært overdosert, og at det var derfor jeg hadde mistet mensen den perioden. Det var visst ofte slik at hvis man er overdosert mister man mensen, og hvis man er underdosert får man kraftige og langvarige blødninger. Jeg vet ikke, jeg har nå hørt litt forskjellig.... Men jeg fikk en god nyhet da, jeg HAR eggløsning. Akkurat når jeg var hos gynekologen og tok ultralyd, kunne han (og jeg også) se en follikkel som var svær og lå klar til å sprekke. Han mente at ville jeg bli gravid måtte vi prøve samme kveld. Det gjorde vi, men ingenting skjedde. Jaja, vi prøver igjen
En annen ting som jeg gleder meg over er at mensen har vært regelmessig de siste 4 mnd. Omtrent på timen 28 dg i hver syklus. Jeg lurer på om jeg noensinne har hatt så regelmessig syklus. Jeg er ikke sikker, for jeg har ikke alltid skrevet det ned. Gledelig er det iallefall. Det som nå gjenstår er at mannen min må ta sædprøve, og så skulle jeg komme å ta noen blodprøver.
Så får vi se.....
Det blir forresten en pause i prøvingen også nå, for jeg skal begynne på røykeslutt tabletter, men kanskje jeg blir gravid når jeg er ferdig med kuren, og har blitt røykfri. Man blir jo mindre fertil hvis man røyker, har jeg hørt.
Det har jeg også lest, og frykter at det kan være sånnJeg har regelmessig syklus og eggløsning, så jeg mistenker at problemer er at egget ikke fester seg. Dette kan komme av at immunforsvaret vårt er overaktivt og støter egget bort.
Hypothyreose (hashimoto) siden 2002. Jeg fikk konstatert lavt stoffskifte i 2005, da var jeg så syk at jeg stadig mistet bevisstheten. Det var uhyre skremmende....
-
08-02-11, 13:40 #14
"Sitat:
Jeg har regelmessig syklus og eggløsning, så jeg mistenker at problemer er at egget ikke fester seg. Dette kan komme av at immunforsvaret vårt er overaktivt og støter egget bort.
Det har jeg også lest, og frykter at det kan være sånn"
Men hvis der er styr på antistofferne, så sker det vel ikke? Og styr på det er der vel, hvis man får medicin, så resten funker, om jeg så må sige. Eller har jeg misforstået noget her?
Nielsigne
-
08-02-11, 21:18 #15
Anti TPO angriper kun skjoldbruskkjertelen og ikke annet vev. Det er lettere å få flere autoimmune tilstander når man først har en, men jeg kjenner ikke til autoimmune tilstander som medfører at egget ikke fester seg.
Lignende tråder
-
Gravid med lavt stoffskifte, og sliter med søvn.
Av shnuppii i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 6Siste melding: 20-01-10, 08:38 -
Prøver å bli gravid - gjør det noe å justere dosen nå?
Av Nelly i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 16Siste melding: 13-11-09, 23:20 -
Er jeg overdosert? Jeg prøver å bli gravid.
Av lillevenn1 i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 30Siste melding: 04-05-09, 07:53 -
I puls ikveld, du kan ha lavt stoffskifte med normale prøver
Av nora i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøverSvar: 8Siste melding: 03-06-08, 12:44 -
Prøver og bli gravid og lavt stoffskifte! OPPDATERT
Av Destiny85 i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 7Siste melding: 31-10-07, 19:08
Svar med sitat

Bokmerker