Viser søkeresultater 1 til 10 av 415
Hybrid View
-
07-02-11, 21:05 #1
Sv: Fikk diagnosen hypotyreose i 2007, etter en fødsel.
Håper at trykket på kroppen din letter litt ved hjelp av hc, Jeanette
Det er fælt å gå rundt å ha vondt hele tiden. Jeg kjenner absolutt igjen verk og smerter i kroppen ifbm med menstruasjon. Blir også utrolig sliten de dagene.
Rart at du ble bedre av å bli syk, for å si det sånn. Immunforsvaret er virkelig en sammensatt ting.
For mange her har det tatt noen mnd før hc begynte å virke, så ha tålmodighet. Antakelig vil det ta bort knipet i brystet som du har fått av tyroid også. Det er helt borte hos meg nå (går på fire grains) men det tok noen uker med hc før det var borte, og jeg husker jeg var bekymret for om det noen gang skulle slippe.
-
07-02-11, 21:53 #2
Jo takk for tanker begge to.
Det med dosering på erfa er jeg egentlig ganske sikker på var riktig; altså 3 grains. Mye fordi jeg følte meg ganske så harmonisk på det; ingen trykk i brystet, normal puls, normal sultfølelse og at ting gikk framover
På 3 grains med armour kjenner jeg at jeg er anspent på en måte, jeg er sulten som en ulv plutselig etter å ha vært kvalm en stund, og får plutselig igjen den derre rare indre slitenheten som jeg lurte litt på ved ca 3.5 grains erfa.. Dette ble borte ved 3 grains erfa da.. Så etter jeg tok 20 mg hc ble det enda værre på 3 grains armour, det føles for mye.. Men nå får jeg se da, en vet aldri i dette gamet, det er vanskelig å være skråsikker, men en håper da at en lærer noe på veien.
Men jeg tror på en måte at å gå på hc en stund kan gavne meg.. Men etter å ha vært "frisk med influensa"; stått opp om morgenen og følt meg helt normal og uthvilt,samt "frisk" og sprudlende på formiddagen, lurer jeg nok på om det er immunforsvaret som mest trenger hc..
Men det er jo klart; alt "dette" sliter sikkert binyrene også..(Og kanskje jeg tar feil; kanskje var kroppen så stresset med influensa at den produserte masse kortisol?) I hvertfall juger det seg ikke til, som vi sier her på bygda, at hc kvikker meg litt opp.
Nielsigne: Mht. kjønnshormoner tok jeg prøve under menstruasjon. Og alt stemte overens ift. mengde folikkel stimulerende hormon, og mengde hormoner ift. syklus. Shbg var bittelitt forhøyet, men det er jo normalt ved menstruasjon. Jeg har prøvd å øke dosering av tyroid ift menstruasjon og tanke om forhøyet shbg, men jeg føler meg bare anspent og like slapp.
Jaja, får legge meg. Jobben kaller i morgen.
-
07-02-11, 22:50 #3
Regner med at du er klar over at forhøyet shbg også kan bety at dosen med stoffskiftemedisin er for høy. Leste det på forumet et sted. Jeg senket dosen min pga forhøyet shbg og det hjalp på formen min.
Det at de plagene du har som kan være revmatisk responderer så godt på HC er viktig å fortelle revmatologen.
-
08-02-11, 06:49 #4
Jo, jeg tenkte det samme jeg også Blondie; at dosen er for høy. Så kom jeg på at jeg hadde jo menstruasjon. Men dosen var for høy, og poenget er godt.
Det med hc skal jeg nevne ja! Samtidig er jeg bittelitt redd for at den dekker evt. symptomer..
Ha en god dag folkens!
2 timers veiledning venter meg på jobb i dag. Refleksjon på høgt plan over meg selv og andre. Så får vi sjå åssen DET går..
-
08-02-11, 16:38 #5
Da har jeg fått vite at jeg skal utredes på Revmatismesykehuset på Lillehammer i stedet for på Rikshospitalet. Fritt sykehusvalg hjelper ikke så lenge Rikshospitalet ikke klarer å ta unna sine "egne", så da flyttes jeg til "mitt" område. Håper bare jeg møter en litt annen holdning der enn forrige gang!
Jeg fatter ikke hvordan jeg skal klare å reise meg igjen hvis jeg blir "friskmeldt" igjen av dette nå.. Sorry, dårlig memoryflashback..
Gruer meg..
Men dagen i dag har vært veldig bra!
Lignende tråder
-
Hei på fredag fikk jeg diagnosen 7.mai 2010
Av Yvai i forumet PresentasjonerSvar: 3Siste melding: 10-05-10, 16:46 -
Fikk diagnosen Graves for 2 dager siden
Av Yvai i forumet Graves sykdomSvar: 6Siste melding: 10-05-10, 13:47 -
Fikk diagnosen Hashimotos for en tid tilbake
Av Carro i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 76Siste melding: 10-02-10, 14:24 -
Lavt stoffskifte etter fødsel
Av Line i forumet Lavt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 29-08-06, 07:08 -
Fikk diagnosen lavt stoffskifte for 1 år siden
Av marianne i forumet Lavt stoffskifteSvar: 11Siste melding: 25-05-05, 11:08

Svar med sitat
Andrè Bjerke.

Bokmerker