Viser søkeresultater 1 til 10 av 19
Hybrid View
-
07-02-11, 13:07 #1
Sv: Synkende T3 på Euthyrox - hvordan får man det op?
Tak, Jerene, jeg kunne ikke helt finde ud af, hvad du mente ellers

eh ... gitteh, jeg har lige lyst til at tilføje, at man jo kan lave en kombinationsbehandling med en ren t4-medicin og thyroid. Dette kunne være en god idé, hvis det er Liothyronin som sådan, du har problemer med.
Der er folk herinde, som bruger den kombination. Hvis du får brug for at vide mere om det, vil jeg foreslå dig at lave en tråd kun om det. Så kommer de nok frem og fortæller
-
07-02-11, 13:35 #2
-
07-02-11, 15:05 #3
Jerene, jeg blir helt træt. Tænker man hele tiden på de gode læger, der mangler, kan man jo ligeså godt give op ... Men det går jo ikke, synes jeg. Det er vel også pointen med forummet, som jeg ser det: At man skal kunne spørge for at kunne have et fællesskab OG om muligt få det bedre, fordi man kan udveksle erfaringer og fx får en ny vinkel at spørge ud fra eller evt. finde en bedre læge. Vi er her vel ikke for at lære at affinde os med ringe vilkår?
Vi skal jo som bekendt ikke vælge for gitteh. Vi kan bare lægge det frem, vi har erfaringer med og som vi tænker os kan være til nytte for hende. Det har jeg tænkt mig at blive ved med - når jeg kan - uanset manglen på læger, der er dygtige og ambitiøse nok til at ville hjælpe mennesker med for lavt stofskifte. Der er jo løsninger på ting og sager, bare man leder længe nok og evt. med hjælp fra forummet her. Jeg selv havde ikke klaret mig uden denne flok af gode og modige mennesker, hvoraf mange netop ikke lader sig nøje med det, man fra officielt hold fortæller folk med for lavt stofskifte.
Mangler man en god læge, må man lede efter en ny eller efter en anden løsning. Man kan i hvert fald ikke stoppe en eller anden diskussion eller tanke med tanken om den sørgelige mangel på gode læger.
Jeg har ikke tænkt mig at skrive mere om dette delemne i denne tråd. Blev bare provokeret. Men vender gerne tilbage, hvis jeg kommer i tanker om noget, der kan hjælpe gitteh med at få t3 højere op.
Vi har haft emnet Euthyrox og t3 oppe før. Det var i denne tråd:
https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=10209 som jeg havde glemt.
Nielsigne
-
07-02-11, 16:17 #4
Hej med jer begge to

Hvor er I søde, at I prøver at hjælpe mig! I skal vide at jeg er jer meget taknemmelig
Jeg kan sagtens følge jer begge to.
Jerena har det nok desværre lidt ligesom dig, at det også nogen gange er et spørgsmål om man orker at tage kampen op med lægerne. Det kræver et enormt overskud at kæmpe også hvis/når det ender med at man må vende lægen ryggen og selvmedicinere sig f.eks. med Armour. Men jeg beundrer jer der gør det, og du Nielsigne, som er stærk og beslutter at nu skal det være slut med med syntetiske stofskiftehormoner!
Pyh - hænger i med neglene og bruger energien på at holde mig på kontorstolen på jobbet og være lidt for familien herhjemme, så har nok mest mod på at prøve at ændre tingene lidt i det små. Har været meget igennem, med medicin, sygemeldinger, lægekampe, sygehus, bivirkninger, at jeg er blevet bange for at eksperimentere i større målestok.
Jeg har været stofskiftesyg siden 2006 og har bare lyst til at komme videre i livet, men bliver hele tiden mindet om, at jeg (stadig) ikke er velfungerende, og ja, altså er nødt til at gøre noget!
Jeg fandt sørme et glas Liothyronin i skabet, fra dengang jeg forsøgte mig sidst og tror jeg vil give det en chance igen. Sidst jeg prøvede tog jeg dem på tom mave, men vil nu forsøge mig med 5 mikrogram til måltidet, forhåbentligt kan det også reducere den hurtigt opståede utilpashed jeg oplevede.
Jeg vil HÅBE at jeg denne gang oplever bedre resultater. Sidst fik jeg det rigtigt influenza-agtigt
Sidst var jeg også lidt i tvivl om, om jeg skulle reducere i T4 dosis ( i mit tilfælde Euthyrox). Jeg tænker at starte op med 2 gange 5 mikrogram som du beskriver og så måske reducere T4 med 25 ugentligt?
Måske jeg så snart er "mør" i forhold til at kaste mig over Armour. Bliver fulgt på en endokrinologisk afd. og vil bare gerne have lægerne med i det, og de synes ikke der skal eksperimenteres mere. Synes vist også at jeg snart burde komme videre i livet! ;-( Er lidt bange for at importere fra udlandet. Ja er nok lidt en kylling, der ikke gør det nemmere for mig selv. Hvor ville det være rart, hvis lægerne tog opgaven på sig og vi patienter kunne "slappe af" og nøjes med at være patienter, der ikke behøvede at "forske" så meget selv
I har begge givet mig meget at tænke over, tak for jeres input.
Drister mig til at prøve Lio. igen. Glasset er fra 2008. men der står at holdbarhedsdato er udgangen af 2012, vildt langt tid de kan holde sig, håber de er gode nok stadigvæk
Er spændt på at høre om jeres erfaringer, dine dosisjusteringer Jerena og dine fremskridt Nielsigne. Kan I mærke at I har fået mere overskud til livet nu?
P.S.: Jerena hvor lavt var dit T3?
Tak igen
og hej fra mig
Gitte
-
11-02-11, 19:12 #5
Ja, jeg har gjort fremskridt med Erfa.
Du kan læse om det i min tråd Så fik jeg Erfa'en
https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=10286
som også står nedenfor her, i min signatur.
Jeg spiste min første Erfa i indlæg 31
-
25-02-11, 21:12 #6
Jeg er også skiftet fra Eltroxin til Euthyrox da det var hvad apoteket havde. Og jeg er den senere tid blevet enormt træt faktisk ligesom før jeg kom i behandling. Var hos lægen i dag og kunne se at mine T4 tal er faldende igen. Har fået taget T3 for et par dage siden så jeg er spændt på at se hvordan den ligger. Så ja jeg tror godt at T3 og T4 kan falde på Euthyrox

Nu har jeg så købt eltroxin igen for jeg kan slet ikke holde ud at være så træt
Mvh Anja
-
26-02-11, 16:41 #7
Hej Carlsmor
Det lyder da ikke godt. Euthyrox fungerer åbenbart kun godt i en kortsigtet periode? Jeg prøver nu at supplere med Liothyronin og indtil videre går det godt
Er det gammel Eltroxin du er gået tilbage til? og held og lykke med det forresten
Med venlig hilsen
Gitte
Lignende tråder
-
Euthyrox mindsker t3 hos nogle
Av Nielsigne i forumet BlodprøverSvar: 11Siste melding: 23-10-10, 11:25 -
Skift fra Euthyrox
Av hannemiriam i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 6Siste melding: 19-06-10, 22:48 -
ny medisin merck euthyrox
Av nora i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 6Siste melding: 14-04-09, 18:28 -
ny medisin merck euthyrox
Av nora i forumet Emner startet av NoraSvar: 6Siste melding: 14-04-09, 18:28 -
Synkende T3 og depressionssymptomer. Liothyronin?
Av gitteh i forumet DepresjonSvar: 19Siste melding: 27-10-08, 09:23

Svar med sitat

Bokmerker