Viser søkeresultater 1 til 10 av 12
-
04-02-11, 21:27 #1
Guide til selvbehandling med Armour Thyroid
Well Women Guide to Armour Thyroid
"Armour Thyroid - en meget efterspurgt thyroid hormonmedicin. Let at få? Nej. De fleste læger vil ikke ordinere det, men det er svaret for så mange, der har hypothyreose, enten skjoldbruskkirtelhormon-resistente eller har lave niveauer af thyreoideahormon (herunder dem, der hører under grænsetilfælde).
Mange af os i behandling med syntetisk L-thyroxin har ikke en tilfredsstillende effekt af behandlingen, og har stadig symptomer, trods at dosis af hormonet T4 er øget/justeret mange gange. Vi kan ende med en T4-forgiftning på grund af for meget T4, fordi vi simpelthen ikke kan konvertere T4 fra tabletterne til T3. Derudover kan vi lide af for få eller blokerede receptorer eller binyretræthed, og alle disse problemer kan forårsage en dårlig respons på thyroid medicin.
Jeg følte det nødvendigt at skrive denne artikel, fordi jeg har forgæves forsøgt at få Armour ordineret til mig i 2 år. Min sidste læge ville ikke ordinere Armour. Min aktuelle læge vil ikke ordinere det selv, men har i det mindste sat sig ind i sagen og henvist mig til en endokrinolog, min læge mener, kan hjælpe. Jeg mener, at jeg har langt større chance for at vinde i lotteriet, så nu skal jeg af sted til Doctor Peatfield i det nye år." Læs mere i Well Women Guide to Armour Thyroid, med gode links, på engelsk.
Well-women.com for Women with Thyroid Disease - Fight for better care now. Hi and welcome to my battle for Thyroid patients all over the world.
Mariannes egen Thyroid Story• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
10-02-11, 17:09 #2
Sv: Guide til selvbehandling med Armour Thyroid
Et sted i teksten nævnes, at mavesyre ødelægger calcitonin, hvorfor det anbefales at tage armour under tungen. Nu bruger jeg selv Thyroid-S som er slow-release, og som jeg bare sluger. Jeg har congenit hypothyreose, og har levet knap 31 år med Eltroxin, så jeg har aldrig mærket noget til calcitonin, så hvordan mærker jeg, om jeg mangler dette? Og bør jeg måske overveje at bruge et par timer hver dag på at opløse de hard coat'ede Thyroid-S i munden? Tanker om dette, anyone?

Rigtigt godt link, Anisa. Let at gå til og indeholder meget info, som jeg har læst i andre artikler, men forklaret på en mindre videnskabelig facon. Skønt efter en lang dag ...Jeg fik diagnosen "myksødem" 2 måneder efter min egen fødsel.
Livet er ikke det værste man har - men det kunne være meget bedre!
-
10-02-11, 17:32 #3
He he ... nu er for meget mavesyre jo ikke lige det, der plager folk med for lavt stofskifte allermest ...
Men jo, jeg føler faktisk, jeg har mere ud af min Erfa, hvis jeg smelter den under tungen. I en lang periode har jeg af tidsnød om morgenen bare tygget tabletterne og skyllet dem ned med et glas vand.
Når du bruger thyroid-S er det muligvis en anden sag ... i hvert fald smagsmæssigt. Erfa lugter lidt af min hunds tørfoder men smager heldigvis (!) ikke så slemt som det lugter
Thyroid-S har jeg læst smager lidt af plastik ... det var vist Tanja K, der skrev om det, men jeg kan ikke finde tråden.
Det tager en times tid at opløse en Erfa-tablet i munden. Thyroid-S tager nok noget længere tid ... de er ret hårde, har jeg forstået?
Nielsigne
-
10-02-11, 17:44 #4
Hehe, jeg syntes Thyroid-S lugtede af gris de første uger, nu tænker jeg ikke over det mere. Læste et sted at de angiveligt skulle lugte/smage af papaya ... det må have været en tidligere udgave i så fald.
Har egentlig fint udbytte af at sluge pillerne synes jeg, men jeg ved jo ikke hvordan et korrekt calcitonin-niveau føles, og har aldrig tænkt over det, men teksten fik mig til at undres. Men når jeg har klaret 31 år kun på T4, så ved jeg ikke om jeg gider ændre hele proceduren, når jeg ellers begynder at have det rigtigt godt. Specielt ikke, hvis det med mavesyren ikke er aktuelt, men lige dét emne aner jeg intet om.
Jeg har slet ikke prøvet at smelte Thyroid-S under tungen, men jeg skal ikke noget mellem 21-23 i aften, så det skal da lige testes ... men de er PÆNT hårde, så tror det bliver et langvarigt projekt. Men for eksperimentets skyld (og nysgerrighedens), sååå ... tester jeg da.
Jeg fik diagnosen "myksødem" 2 måneder efter min egen fødsel.
-
10-02-11, 21:10 #5
God fornøjelse

Du er vel halvvejs henne nu, så ... Synes du også, det smager af plastik?
-
11-02-11, 10:21 #6
Tak tak

Nu har jeg prøvet to gange, og det tager ca. 45 minutter hvis den bare får lov at passe sig selv under tungen.
Smagen er en blanding af plastic, tavlekridt og wunderbaum med frugtduft. Men man mærker ikke meget til smagen hvis ikke man ligefrem sutter på pillen. Så er det bare en svag smag af autoværksted ...
Jeg fik diagnosen "myksødem" 2 måneder efter min egen fødsel.
-
11-02-11, 13:06 #7
-
11-02-11, 16:26 #8
Så vil jeg prøve på din måde også, BeritM !
Jeg lægger tabletterne under tungen og foretager mig ikke mere ... og så går det altså langsomt! Det er derfor, jeg næsten er holdt op med at gøre det. Har af og til bidt tabletterne lidt i stykker, inden jeg lagde dem under tungen - det hjælper da lidt.
-
15-10-13, 21:37 #9
Min datters kommentar til det med lugten: "Nej ... det lugter da ikke af gris, mor -- det lugter bare af hundemad!"

--- Nå, men jeg ville egentlig fortælle, at nogen har fundet nogle af dr. Lowes tekster i The Way Back Machine
Det drejer sig om noget, han har skrevet om selvbehandling http://web.archive.org/web/201202242...09archive6.htm
Nielsigne
Sist endret av Nielsigne; 15-10-13 kl 22:45
-
16-10-13, 06:45 #10
Nielsigne
Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.
Lignende tråder
-
Relis om Thyroid, armour Thyroid osv.
Av nora i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 9Siste melding: 14-02-10, 11:54 -
Relis om Thyroid, armour Thyroid osv.
Av nora i forumet Emner startet av NoraSvar: 9Siste melding: 14-02-10, 11:54 -
Subklinisk hypothyroidisme - selvbehandling?
Av Anisa i forumet Lavt stoffskifte i grenselandSvar: 0Siste melding: 28-12-09, 13:12 -
Lenker til saken om Armour Thyroid, Nature-Throid, Westhroid og Erfa Thyroid
Av Mod i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 0Siste melding: 09-11-09, 10:29 -
ARMOUR THYROID
Av moor i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 12Siste melding: 20-09-05, 22:12
Svar med sitat

Bokmerker