Viser søkeresultater 1 til 9 av 9
Threaded View
-
04-02-11, 06:21 #4
Sv: Myndighetenes kostholdsråd
Jeg tror det er svært viktig å huske at
1) Få følger VIRKELIG disse kostholdsrådene (hvem spiser i så fall alt hvetemel, plasta og sukkerholdige varer?)
2) Det som én tåler tåler ikke den andre... En diabetiker med stresset/utslitt insulinkjertel vil umulig kunne tåle det samme som én annen, som er frisk...
3) Og jeg tror faktisk at for de aller aller fleste er det ikke frukten i dagens kosthold som er skadelig, og det er mye som bør kuttes før den (les pkt 1)
4) Når vi snakker KUN frukt vs grønnsaker isolert sett så tror jeg Annika Dahlquist har rett.
Så ... i mine øyne er ikke kostholdsrådene bra... men de er heller ikke dårlige for en som i utgangspunktet er frisk sammenliknet med hva gjennomsnittspersonen spiser i dag.
Men bare det å forsøke å skrive "generelle" kostholdsråd er jo egentlig - for å si det mildt - tett.
Edit: legger til denne lenka til en glimrende blogg som tar opp samme tema i dag
http://thehealthyskeptic.org/9-steps...rish-your-bodySist endret av smgj; 04-02-11 kl 07:34 Begrunnelse: Tillegg
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
Lignende tråder
-
kostholdsråd ved høyt stoffskifte
Av kamp i forumet Helbred og kostholdSvar: 3Siste melding: 17-12-10, 20:29 -
Linker om kostholdsråd for stoffskifte og jod
Av brits i forumet Helbred og kostholdSvar: 0Siste melding: 16-04-06, 13:57

Svar med sitat

Bokmerker