Sitat Opprinnelig skrevet av Blondie Vis post
Det er riktig at influensavaksinen dyrkes frem i befruktede hønseegg. Det betyr bare at de som har alvorlige straksallergiske reaksjoner på egg eller kylling ikke bør ta vaksinen. Det betyr ikke at man kan få influensa av vaksinen.

Men så er det jo slik at alle får et snev av influensa når du vaksineres. Det ligger i vaksineringens natur. Hos noen er denne reaksjonen sterkere enn hos andre.

Berit: Du sier at du fikk svineinfluensa 3 uker etter vaksinen. Dette er selvsagt fullt mulig. Vaksine gir ingen 100% garanti mot at du ikke får sykdommen. Det vi med sikkerhet vet er at du da får en mildere variant av svineinfluensa enn du ellers ville ha fått.

Da regner jeg med at du fikk påvist svineinfluensa via prøvetaking i nesen (en nasopharynxprøve) og ikke via en blodprøve. Grunnen til at jeg spør er at en blodprøve kan testes potitiv pga vaksinen (altså en falskt potitiv prøve). Det vil si at blodprøvesvaret viser at du er vaksinert, ikke at du har svineinfluensa.

De som kanskje ikke kan ta vaksine pga av lavt immunforsvar er folk som feks har HIV, er hjertetransplantert og bruker immunsupprimerende medikamenter. Her vurderes også fordelene opp mot ulempene fordi konsekvensen av smitte og faren for smitte er så stor hos disse pasientene. Det er derfor alle andre som har helse til det oppfordres til å la seg vaksinere, slik at smittepresset på disse pasientene blir laver. Altså ikke bare for å beskytte individet som blir vaksinert.

Husk å tenke over at flere tilfeldigheter samtidig kan gjøre at vaksinen blir "synderen", men det er ikke nødvendigvis sannheten.
Nå er jeg imot all form for vaksinering, foruten muligens stivkrampe. Helt hundre prosent i mot influensa vaksinering!! Så jeg ville aldri råde noen til å vaksinere seg... Det finnes en del intressante böker skrevet om vaksiner og det legene IKKE forteller oss om dem...

Men det jeg ville si er at jeg leste akkurat i pakningsvedlegget til min HC. Og der står det at alle som tar hydrokortison skal ikke vaksineres. Så går man på HC, hvilket jo de fleste her må gjöre iaf en stund, skal man absolutt ikke ta vaksiner. Det bare skader kroppen enda mer.