Hei

Sitat Opprinnelig skrevet av Rufus Vis post
Binyrene mine hadde kommet seg i løpet av senhøsten og jeg kunne da gå litt ned i dose på hc. Teorien min nå er at jeg trenger mindre Thyroid.
Den teorien ser ut til å stemme. Nå er det en uke siden jeg gikk ned på Thyroiddosen, og jeg føler meg bedre igjen. I dag merker jeg at jeg ikke har hatt like stort hc-behov heller. Nå er jeg litt lettet. -Ikke bare fordi jeg er bedre, men også fordi da skjønner jeg for en gangs skyld bakgrunnen for hvorfor jeg ble dårligere. Viktig for meg som ikke klarer å skille mellom hypo- eller hypersymptomer. Dette gjør meg litt klokere. Og så er det en lettelse pga at det ikke var en ukjent faktor som lå bak forverringen i formen. Det var bare at binyrene hadde kommet seg og gjort Thyroidbehovet mindre.

Jeg har nå en mistanke om at jeg har gått overdosert lenge. Har en tendens til å være litt varm - varmere enn dem rundt meg. Hadde tenkt det handlet om kortisonbruk, hormonubalansen eller bare at kroppen ikke håndterte tilførselen av hormonene. Nå tenker jeg kan ha vært overdosert så og si hele tiden. Dvs. fjoråret. Er jo så redd for å bli underdosert. Jeg må ha det i bakhodet ved neste korsvei. Nå må jeg holde denne dosen en stund og se hva som skjer.

Jeg har forresten begynt å få tilbake huden på mine nesten hudløse fingertupper, og det er et godt tegn.

- Og så går jeg stadig ned i vekt. Jippi!