Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
-
02-10-10, 21:31 #1
Dyktige leger som har peiling på Adrenal Fatigue/Binyretrøtthet
Lurer på om dere vet om noen norske eller svenske leger som har mer peiling på Adrenal Fatigue/Binyretrøtthet enn jeg selv har? Kjens ganske håpløst når de ikke vet hva det er engang...
Har både fibromyalgi, ME og hypotyreose diagnose. Pluss astma, lavt blodtrykk, Reynaud's og annet smått och godt... Merker absolutt NULL av levaxin, spiller ingen rolle om jeg tar det eller ikke. Bestilte Thyroid-s på nettet og det virket litt bedre men ikke bra. Leste så om Adrenal Fatigue og jeg har virkelig hvert eneste symptom på alle lister jeg finner. :( Ikke rart at tyroid medisinene ikke funker!
Så har prøvd Hydrocortisone en periode (også fra nettet, ingen hjelp å få fra den dumme legen!) og kjente meg bedre på det. Men følte at jeg gikk opp i vekt og ble veldig hoven så sluttet. Da ble jeg fryktelig syk, krasjet totalt. Så har begynt å ta igjen nå men skal prøve med lavere dose. Har bestil en del nye vitaminer etc også, tross at jeg har prøvd sånt mange ganger før uten effekt...
Hadde vært veldig fint å ha en lege med peiling å få litt råd av! Syns det blir litt skummelt o selvbehandle meg med masse hormoner.. Men fra vanlige legen har jeg jo bare fått behandling som har gjort meg verre.
Så om dere vet en bra lege i Østlandsområdet eller Sverige (bor der) skrik ut!
-
03-10-10, 00:16 #2
Sv: Dyktige leger?
Du må ALDRI slutte med HC over natten. Det er farlig... dødelig farlig.
Hvis du velger å drive selvbehandling slik du har gjort må du lese deg nøye opp på det du velger å ta av medikamenter. Selv da er det store risikoer ute og går, fordi man kan ikke lese seg opp på "alt" via nett. Dette fordi det florerer av informasjon, og du må selv vite hva som er god informasjon og hva som er dårlig. Dette tar lang tid å finne ut av og det krever for meg (med helsefaglig bakgrunn) alt jeg har av tid og energi. Dette forumet er en kjempestøtte i så måte, fordi det letter å høre andres erfaring.
Dette med svake binyrer i kombinasjon med hypothyreose er et langt lerret å bleke. Du kan ikke bare starte på en tablett, prøve en stund å si at "den virker" eller "den virker ikke". Stoffskifte er langsomme prossesser i kroppen. Det har tatt deg lang tid å bli så syk som du er og det vil ta minst like lang tid å bli friskere også. All medisinering (også kosttilskudd) må prøves lenge (måneder og kanskje år), før du kan avgjøre om det virker.
Når det er sagt støtter jeg deg fullt ut at du trenger en lege å støtte deg på. Disse er ikke enkel å finne, men det ligger masse på dette forumet om dette fra før, og det er helt sikkert noen som kan gi deg råd her også. Men det er som regel dyrt og tidkrevende. Bonusen er at det kan hende du kan bli bedre fra de andre diagnosene du nevner å ha (ME og fibromyalgi) også.
Lykke til i jakten på en lege
-
03-10-10, 11:39 #3
Sv: Dyktige leger?
Ser du har litt å slite med Gemini.
Det kan hende du må ta en ting om gangen - og i riktig rekkefølge.
Det grunnleggende for alt, er jo stoffskiftet - og det er en laaaang greie å dra igang. Mye kan falle på plass når dette får fungere en stund.
Men....
Ikke så lett å konkretisere uten noe konkret å gå på.
Hva støtter man hypothyreose-diagnosen på ? Har du prøveresultater ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
31-01-11, 14:34 #4
Nedslående legebesök
Har i dag vaert på nok et nedslående legebesök, byttet fastlege i håp om at den nye kanskje skulle vaere mer åpen for nye ting men ikke.... Sånn behandling drev ikke de med. Så da bytter jeg vel tilbake igjen. Men fortsatt har jeg ingen som kan hjelpe meg... :(
Har fibromyalgi och ME diagnoser, og er helt sikker på at det har med min hypotyreose å gjöre. www.drlowe.com sier at han har 85% sukssess med å helbrede fibropasienter med sin behandling.
Har hashimotos, anti-tpo 97 sist det ble sjekket... Levaxin funker ikke overhodet så har på egen hånd begynt medisinering med hydrokortison og NDT. Problemet er jo at det koster en mindre formue å kjöpe dette fra utlandet.
Så skulle veldig gjerne hatt en lege som kunne hjelpe meg... Noen som kan tipse om bra lege i Östlandsområdet? Som allerede har pasienter som behandles på denne måten...
-
01-02-11, 07:10 #5
Sv: Behandling i Norge
tror du kan få gode resultater med pregnenolone, og ev kutte ut HC. det er rimeligere. Les tråder om dette
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
01-02-11, 16:28 #6
Sv: Behandling i Norge
Pregnenolone, et kjapt sök på ebay ga meg dette: http://shop.ebay.co.uk/?_from=R40&_t...All-Categories
Er noen merker bedre enn andre?
Lignende tråder
-
Adrenal Fatigue, Part 1 and 2
Av Anisa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 0Siste melding: 08-12-09, 15:06 -
Adrenal Fatigue: The 21st Century Stress Syndrome
Av Anisa i forumet BiblioteketSvar: 5Siste melding: 29-06-09, 10:52 -
En av oss i USA, my own story about Thyroid Diseases, Adrenal Fatigue and CFS
Av Vigdis i forumet Nyttige linkerSvar: 0Siste melding: 24-05-09, 09:24 -
E-bok: Adrenal Fatigue and Cortisol
Av Anisa i forumet BiblioteketSvar: 0Siste melding: 13-02-09, 11:52
Svar med sitat

Bokmerker