Viser søkeresultater 31 til 34 av 34
-
31-01-07, 21:39 #31
Vær så god. Gleden er på min side!

For meg så ville dine T4 og T3 resultater vært lave. Jeg må ligge helt på topp på T4 (22-23 (12-22)) og høyt på T3 også. Men dette varierer fra person til person. Kroppen min liker også å ha TSH litt lenger ned. Rundt 1 er bra for meg. Ã… følge med på når du er best verst og hva blodprøvene sier da er ganske greit. Litt lettere å vite om man er lav eller høy da ;)Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
07-02-07, 18:39 #32
Jeg mener at jeg hadde det bra med TSH på 0,3, det hadde jeg i ca. ett år før graviditeten. T4 og T3 har da vært midt på treet.. Jeg tror jeg har vært ganske bra, ialle fall, ikke topp men regner jo med at det tar tid å bli helt bra etter å ha hatt sykdommen i mange år uten at den har vært oppdaget. Jeg har nå klart å jobbe fullt stort sett hele tiden, det er jo en slags målestokk.
Klara
-
27-02-07, 20:50 #33
Tvillingcyste
Hei, jeg har nå fått konstatert en tvillingcyste (dermodi cyste) på eggstokken. Denne typen cyste kan inneholde all slags vev som fett, hår, tenner..hva som helst fra andre steder i kroppen. Noen ganger kan det være skjoldbruskkjertelvev der også.. Jeg vet ikke hva som er i cysta mi men den skal i alle fall opereres bort snart.
Noen andre her som har vært ute for noe slikt? Tenk om det kan ha påvirket stoffskiftet tenker jeg.. Jeg har vært behandlet for graves med radioaktivt jod. Og hvis det var skjoldbruskkjertelvev i cysta vil det også ha blitt knekket av radiojoden, så det har ikke noe å si for meg nå lenger.
-
29-11-07, 11:57 #34
Radioaktivt jod
Jeg har blitt behandlet for Graves med radioaktivt jod, er 30 år. Må si det er et mye bedre liv med stabilt stoffskifte. Selv om jeg nå må gå på levaxin har det fungert bra. Jeg orker full jobb og har overskudd til å gjøre noe på fritida, det hadde jeg slettes ikke de åra jeg var dårlig.
Jeg møtte opp på sykehuset. De scanna først skjoldbruskkjertelen ved at jeg ble ført inn i en maskin. Så fikk jeg et glass vann hvor det var et par dråper med det radioaktive stoffet oppi. Det smakte bare vann. Jeg ble sendt rett hjem med beskjed om at jeg ikke burde ha små barn liggende inn mot halsen på noen dager. Jeg måtte absolutt ikke bli gravid på et år. Har ikke hørt om at man blir isolert, men det kommer kanskje at på hvor stor dose radioaktivt jod man får. Dette er nå 2 - 3 år siden. Jeg har etterhvert fått et godt og stabilt stoffskifte og føler meg mye bedre.
Jeg var selvfølgelig skeptisk til å ødelegge et organ i kroppen med radiojod. Jeg har då også tenkt mye på det i ettertid, hvor lurt var det å påføre seg sykdommen lavt stoffskifte på livstid, og bli avhengig av levaxin? Jeg var bare så lei av å ikke fungere. Nå er det uansett for sent å angre.. Jeg har det i alle fall mye bedre nå, både fysisk og psykisk. Hvordan det blir videre i livet kan ingen vite.
Dere som ennå har valget, jeg skjønner godt at dere lurer og utsetter det, eller ikke gjør noe. Men det spørs vel også litt hvor dårlige dere er i utgangspunktet, om dere fungerer sånn noenlunde uten drastisk behandling. Hvis dere syns dere har tid til å se det an så er det nok fornuftig.
Lignende tråder
-
Jeg fikk konstatert lavt stoffskifte i 2005
Av knokkel i forumet Lavt stoffskifteSvar: 72Siste melding: 11-05-13, 22:25 -
Jeg var syk lenge før jeg fikk diagnose lavt stoffskifte
Av kaja5 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 9Siste melding: 14-06-10, 14:40 -
Jeg fikk påvist lavt stoffskifte etter at jeg fikk mitt første barn
Av Line i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 38Siste melding: 09-04-07, 22:40 -
Fikk diagnosen lavt stoffskifte for 1 år siden
Av marianne i forumet Lavt stoffskifteSvar: 11Siste melding: 25-05-05, 11:08
Svar med sitat
Bokmerker