Side 2 av 5 Først 12345 Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 45
    baremei Gjest

Standard

Hvor i landet holder denne tannlegen til? Jeg sliter med å finne en som vet noe om det, så jeg kan søke litt refusjon for mine titusener av kroner brukt på tenna. Og jeg er ikke 40 år enda...

Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Meldinger
    360

baremei Gjest

Standard

Jo takk, men å komme til samme hva slags lege med utskrift fra DrLowe er som å si Balderklinikken til dem.

Du blir kastet på hue og r*va ut før du får snakket ferdig.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Orker ikke lese særlig mye av det utenlandske, men det ser ut til at jeg tross alt har en ganske oppegående lege, selv om vi har hatt en konfrontasjon (ang ME) - så jeg er glad for at jeg i alle fall ikke har byttet lege hittil. Man vet hva man har, men ikke hva man får. Revmatologen var jo også oppegående, vil jeg si. Skulle bare ønske jeg kunne få noe som hjalp på smertene, det gjenstår nemlig
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    125

Standard

Hei Stina

Jeg ser at du har hatt en konfrontasjon med legen din om ME. Avviste han det?
    Du og jeg har mye likhet mht symptomer, så jeg ble litt overrasket om han har avvist ME. Jeg er nå (heldigvis!!!) henvist til Nyland i Bergen for utredning. Får svar om ca 1 uke hvor lang ventetid det er, og om jeg får time hos han eller hos noen andre han anbefaler.
    Ble helt målløs når sekretæren sa at "hjelp skal du uansett få"
    Enorm lettelse!!

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    552

Standard

Hei. "Lånte" 8) med meg ett thyra blad fra legekontoret og der sto det litt om ei som hadde hatt masse smerter i kroppen pga stoffskiftet og blitt kvitt det.

Oppskrifa hennes er som følgende: Ingefær... Hun skar opp 3-4 skiver med ingefær og hadde det i en liter med vann, og gikk og drakk dette utover dagen.

Jeg har ikke hatt de problemene, men det har fatters så skal kjøpe ingefær til han i morgen den dag!!!

Lykke til!!!

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Jeg prøvde meg på den desverre med dårlig resultat... :( Men andre kan jo være heldige med ingefær teen
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Synd at det ikke virket Anne Ma. Når jeg lager ingefærte så knuser jeg ingefæren og lar den trekke en 5 minutters tid. Vet ikke om det utgjør noen forskjell da .

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Jeg pleide å kutte de 4 skivene (pr. liter) med ingefær i små biter. Helte på kokende vann og lot den kjøle seg av, først på benken, og så i kjøleskap. Drakk en liter til dagen av det. Og spiste ingefær bitene på slutten Men skall og det hele.
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    63

Standard Er det mulig å ha lavt stoffskifte med forhøyet TRAS- verdi?

Lurer på en ting... er det mulig å ha lavt stoffskifte med forhøyet TRAS- verdi? Eller er den kun en indikasjon på høyt stoffskifte?
    Har fått konstatert Graves for 6 år siden, behandlet med Neo-M og Levaxin. Etter et år uten med nå nylig gikk TRAS gradvis nedover(dvs fra 9 til 4,5), det samme med T4 og T3( nå 11 og 5), TSH ikke målbar.
    Nå har jeg begynt på medisiner igjen og nå har TRAS økt til 8.5.
    Vet at man kan utvikle lavt stoffskifte etter å ha hatt høyt men er da TRAS et "bevis" på at stoffskifte egentlig er høyt selv om alle de andre verdiene er lave?
    Hm.. dette ble kanskje veldig tåkete skrevet men jeg tror kanskje jeg forstår meg selv .....kanskje..

Side 2 av 5 Først 12345 Siste

Lignende tråder

1. Jeg fikk konstatert lavt stoffskifte i 2005
    Av knokkel i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 72
    Siste melding: 11-05-13, 22:25
  2. Gravid etter graves?
    Av Oslojente i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditet
    Svar: 8
    Siste melding: 11-01-11, 18:56
  3. Fikk diagnosen Graves for 2 dager siden
    Av Yvai i forumet Graves sykdom
    Svar: 6
    Siste melding: 10-05-10, 13:47
  4. Fikk Graves disease i 1999
    Av atv i forumet Lavt Stoffskifte etter Graves
    Svar: 86
    Siste melding: 04-11-08, 13:27
  5. Jeg fikk påvist lavt stoffskifte etter at jeg fikk mitt første barn
    Av Line i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 38
    Siste melding: 09-04-07, 22:40

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn