Viser søkeresultater 211 til 220 av 339
Tråd: Blondies bok
-
15-12-10, 21:38 #211
Sv: Blondies bok
Det var godt å høre at opplevelsen ble så bra!!
Den kortisolen der er jo ikke akkurat bra; ikke rart du er plaget. Godt å høre at du får hjelp med dette!!
Ellers kan jeg bare melde meg inn i klubben som tussete dyreeier...
-
16-12-10, 09:55 #212
Når vi går på HC vil våre egne binyrer koble ut...lite eller ingen egenproduksjon.
Det tar flere uker(uten med.) før de kommer opp til nivå som er reelt for deres egen produksjon.
Dette kan være forklaringen på at kortisolverdien synker når vi står på medisiner.....!
Det som måles er i virkeligheten medisinen, og med den ute av systemet, vil verdien bli lav.Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.
-
16-12-10, 16:38 #213
Tusen takk for at dere tar dere tid til å svare meg i disse travle juletider alle tre

Joda, Gunnda, jeg tenkte akkurat som deg og blunket ikke engang da jeg så prøvesvaret forrige uke før jeg kom til legekonsultasjonen. Også legen snakket om det samme, men likevel og tiltross så mente han at morgencortisol burde vært høyere...og som sagt var jeg hyperstressa for min lille pus som nå er i fin form igjen
Så får vi vente til nyttår å se hva prøvesvaret etter synachtentesten sier. Føler meg selv ganske sikker på at han ikke finner noe, og det sa jeg til han også. Likevel er jeg da ordentlig utredet og han lovet å hjelpe meg med det lave blodttrykket uansett.
I dag har jeg prøvd egyptisk lakris te kjøpt på iherb, det samme produktet selges i Norge. Iherb har da halve prisen....Lakristeen fuker bra (på BT), men virkningen forsvinner fort kjenner jeg. Likevel en herlig følelse av normalitet for en stakket stund
Jeg har også kjøpt ashwaganda, relora og lakrisrot og er nå usikker på hvordan jeg skal bruke dette. Må vel søke litt på forumet og lese meg opp på alt det flotte som er lagt ut
-
16-12-10, 19:31 #214
Dette var en fin (og betryggende) forklaring, Gunnda. Når man skal trappe ned bør man kanskje også ha dette i mente. Regelen er visst ned 2,5 mg i uka, men jeg tenker å gjøre det mye langsommere for å ikke gi kroppen for store belastninger. Håper forresten du er i grei form og ved godt mot

-
20-12-10, 14:45 #215
Ja, da er vel julestria i gang for de fleste av oss...men helsa går jo sin gang likevel den da

Her er prøvesvarene mine fra synactentesten:
0-prøven:
FT4 22 (9-22) (ikke tatt medikamentfastende)
TSH 0,05* (0,2-4,3)
Østradiol 0,64
Prolaktin 156 (102-496)
LH 1,2
FSH 1,5
SHBG 131 (26-110) Må kanskje litt ned i Erfadose???
Kortisol 249 (hadde tatt ca 15mg HC)
ACTH svar ikke kommet enda
IGF-1 49* (11-40) vet ikke helt hva jeg tror om dette, men det kan jo være tilfeldig. Noen erfaringer?
Etter injeksjon:
Kortisol: 560, det sies at denne skal stige til minst 550, men endel av dette er jo kunstig tilført. Likevel er det jo naturlig at binyrene ikke responderer så bra når jeg har stått på HC noen måneder...Er spent på hvordan legen vil tolke denne...
-
29-01-11, 13:10 #216
Heisann
På tide med en liten oppdatering fra meg. Jeg er i full jobb igjen
Var sykemeldt til romjula og startet for fullt første uka i januar og det har gått helt strålende. Hjernen er med og det gir bare en enorm opptur. Pga av de kraftige ødemene og nevropatiske smertene jeg hadde i fingrene klarte jeg ikke å trekke opp en vaksine, eller ta korken av sprøyta før jeg ble sykemeldt. Som helsesøter er det bare en tragedie. Forrige uke trakk jeg opp ca 70 vaksiner uten problem. Selvfølelsen fikk en stor oppreisning kan jeg bekrefte
Fikk brev tilbake fra endo'en på UNN som konkluderte ut fra blodprøveresultatene under at jeg er frisk og har ingen behov for HC. Jeg klarer ikke engang å ta mannen på alvor...blodprøvene er rett over refområdet med HC i kroppen. Ikke gidder jeg å bry meg om hans oppfatning. Provoseres bare av at han påvirker fastlegen min negativt.
Symptommessig har jeg som dere skjønner det mye bedre. Noen plager har jeg dog enda. Mangler fortsatt energi og må sove etter jeg har vært på jobb. Takk og pris at min bedre halvdel ikke pendler lengre, for da hadde ikke det vært gjennomførbart med to unger.
Startet like etter jul med kalium tilskudd og NAC og taurin. De to sistnevnte er aminosyrer. Kalium har hatt en enorm effekt på mitt lave BT og kan bare anbefales andre binyresyke som sliter med samme problem. Jeg har tidligere aldri vært glad i mye salt, men ble det når jeg ble binyresyk. Når jeg begynte med tilskudd av kalium forsvant mye av salt suget og jeg legger liksom merke til at ting kan være i salteste laget igjen. Har ikke målt BT (blir så lei av å fokusere på egen sykdom av og til), så dette er symptombasert erfaring.
NAC som jeg ble tipset av via en tråd som Anisa skrev i har vært gull verdt.
til Anisa og takk for den gode kunnskap du deler. NAC skulle være med på å rense levra og siden jeg har hatt tildels lave leverfunksjonsprøver tenkte jeg at dette var greit å prøve. NAC er en aminosyre, cystein, som er tilsatt en acetyl komponent. Acetyl hjelper aminosyren å passere blod-hjernebarriæren og til min store overaskelse virket den veldig bra på smertene i hender og føtter, nevropatien. Jeg tør nesten ikke si det, men smertene er nesten borte. Det kan være en summ av alt jeg har gjort av medisiner og kosttilskudd det siste året, men NAC har helt klart en stor effekt. Anbefales.
Klem til alle.
-
29-01-11, 13:29 #217
Det du skriver stemmer mye med tanker jeg har gjort meg om mitt eget forløp - at medisiner bare hjelper til et stykke på veien, man må også finne og ta tak i de ubalansene som har oppstått i kroppen ...
Og at først når man tar tak i disse trådene i tillegg til å behandle "selve stoffskiftesykdommen" vil man se reduksjon og kanskje fjerning av hele symptombildet.Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
30-01-11, 11:55 #218
Dette unner jeg deg virkelig! Så godt å høre!
Ellers er det nesten like fantastisk å påstå at du er frisk med verdier rett over ref.området samtidig med at du har slike symptomer (og samtidig med at du går på hc). Jeg var fornøyd med uttalelsen behandleren min på Balderklinikken hadde for noen dager siden. Ift døgnurin og innhold av kortisol sa hun at jeg hadde verdier litt under gjennomsnittet eller tilnærmet gjennomsnittlig da. Og da gikk hun ut fra midten av ref. området. Jeg syns det er en mye bedre måte å se det hele på. Selv om vi alle har ulike behov da..
-
30-01-11, 18:51 #219
Blondie, godt å høre at det går fremover
Blir helt provosert av legen som kan si at du ikke har binyreproblemer med så lav kortisol når du t.o.m. tar hc.
Begynte å ta mine aminosyrer i dag igjen, etter at du skrev så positivt om NAC. Kalium kan jo hjelpe mot muskelsmerter dersom man har for lite av det fra før. Interessant det du skriver om at kalium har hjulpet så mye. Har du målt lave kalium verdier siden du har begynt å ta det?
-
30-01-11, 20:21 #220
Tusen takk for svar alle tre

Binyrer og hypo er vanskelig og jeg aner ikke hvor mye ulikt jeg har prøvd, men dette er blant tingen jeg kan kjenne effekt av. Og det er som du sier smgj et lite (og dyrt) ekspriment å finne det som passer for akkurat meg.
Berit: Nei, jeg har ikke målt lave kaliumverdier. Tenkte bare at siden det er en elektrolytt og jeg har binyreproblem og dermed lavt BT, så kunne det ikke skade mer enn himalayasaltet jeg har i meg. Det var en tråd hvor noen skrev om en dame som hadde så god effekt av store doser kalium. Husker ikke mer presist enn det. Store doser tør jeg ikke og holder meg til dosen som er anbefalt på pakningen. Bruker et produkt fra iherb, Now. Det er i pulverform og jeg rører det ut i vann og drikker det.
Når det gjelder aminosyrer har jeg spist dette før uten den helt store effekt, men det er denne acetyl-komponenten som finnes i NAC og en god del andre produkter som er det magiske...tror jeg
Andrè Bjerke.
Svar med sitat

Bokmerker