Viser søkeresultater 21 til 30 av 71
-
17-01-11, 17:58 #21
Sv: Følgebrev til rekvisisjon - synspunkter?
Nei, vi har dessverre ikke et offentlig helsevesen som fungerer for folk som lever i gråsoner av diagnoser... Men mangler du t3 mangler du jo noe vesentlig ift stoffskiftet ditt! Har ikke syntetiske medisiner gitt deg god effekt kan du jo også prøve å få tak i thyroider (f.eks erfa thyroid) i stedenfor. Mange responderer mye bedre disse hormonene som som er hentet fra gris.
Inneholder t3 og t4. Håper du finner ut av det!!
-
19-01-11, 04:14 #22
Morgentempen min
Ok, da tok jeg morgentempen min, og...er kanskje ikke så rart jeg ikke klarer å konsentrere meg. Regner med at 15 grader på soverommet kanskje gjør noe med den, men jeg våknet helt under dynen (bryker tynn sommerdyne hele året). I dag var i hvert fall første måling på 34,7 og andre på 34,4. Er det da jeg skal spørre "er dette lavt?"

Trykket termometere godt opp i armhulen for å passe på at det ikke ble feil, og holdt armen godt presset inntil kroppen i de sekundene det tok. Selv om jeg legger til en hel grad som feilmargin er det rimelig lavt...Så skal bli spennende å høre hva legen sier ;)
-
19-01-11, 04:19 #23
Sv: Følgebrev til rekvisisjon - synspunkter?
Oj - jeg så faktisk ikke at jeg hadde fått flere svar. Er ikke meningen å ignorere noe :S
@Gunnda: Håpet er jo å få de prøvene av endokrinologen, for å slippe den utgiften. Det er mulig å få rekvisisjon for det også, er det ikke? 3000 her og 3000 der, liksom ;)
@Jeanett: Nja...med tanke på morgentempen min i dag (34,7 og 34,4) så tviler jeg på at jeg er i noen gråsone. Testosteron-prøven er nok i gråsonen, men siden jeg allerede er behandlet så er det nok ikke noe problem. Og - skulle det være et problem vet jeg om nok av proffe kalkuner til at jeg skal kunne klare å komme til endoen andre gang med helt ville blodprøver
Jeg kommer uansett til å spørre om Erfa eller Armour, siden syntetisk ikke ga meg særlig hjelp. T4 er ikke så ille, og det er ikke tsh heller. Jeg bare konverterer ikke, og det virker ikke som om jeg tar opp det jeg har tatt som T3 :S
-
19-01-11, 06:08 #24
Sv: Morgentempen min
Dessverre så er ikke armhulemålinger en dritt verd i denne sammenhengen (pun intended). Kryp til korset og sett termometret der hvor du får en nøyaktig måling neste gang ...
Raskere er det også. (Armhulemålinger er befengt med 1 grads feilvisning de gangene den er korrekt og lenge nok tatt (må tas mye lenger enn til pipet) og er derfor ikke godt nok. )
Hadde du virkelig hatt en kjernetemperatur i det området så hadde du nok neppe sovet under en sommerdyne.
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
19-01-11, 06:45 #25
Jeg er faktisk ikke så sikker på om det er så forferdelig feil, egentlig - men å sette i baken, det gjør jeg ikke

Når jeg er dausjuk av influensa, så ligger jeg på *opptil* 36,8 men aldri over 37...Det er forøvrig målinger tatt i munn, øre, armhule osv etter jeg har stått opp. I tillegg klarer jeg ikke å ligge inntil noen, for det kjennes ut som om det brenner...Men er sikkert over 35 i hvert fall. Tenkte jeg skulle prøve å få tatt prøver hele resten av uken for å se hva som skjer...
-
19-01-11, 08:25 #26
Behandling i Norge
Hei,
Tenkte jeg skulle formidle mail til Heggeli Helhetsmedisin og svaret jeg fikk:
Svar:Hei,
Behandler dere binyre-problemer hos dere? Jeg skal, etter lengre avhold, gå på tyroid-behandling igjen, men mistenker at binyrene mine er utslitt. Om så er tilfellet, og jeg ikke får tilbake energien bare ved tyroid-medisinering ville det vært interessant å få sjekket binyrene også.
Ja, våre leger behandler denne typen problematikk. Jeg vil foreslå for deg å bestille en time hos Dr. dag Schiøth. Gå gjerne inn på våre nettsider for å lese om både ham og også for å se prisene.
-
19-01-11, 11:05 #27
Sv: Behandling i Norge
Ja, Dag Schiøth er det flere som anbefaler her på forumet. Og Heggeli også.
-
19-01-11, 11:20 #28
Ja, det var derfor jeg tok kontakt med dem. Det jeg ikke har sett er at de behandler binyre-problemer, og derfor tenkte jeg det kunne være greit å ha - kanskje som en sticky - slik at andre nykommere finner ut av det fort.
Har forøvrig allerede vervet en av pasientene til eks'en (hun er akupunktør) til dem, men selv venter jeg på å se hvordan det offentlige, og langt billigere, alternativet fungerer for meg.
-
19-01-11, 12:19 #29
Ok, nå er jeg #¤%-lei, så jeg stikker til Oslo-akutten på vei fra jobb. De mente det var en god mulighet for at jeg kunne gå derfra med resept i hånden bare jeg fikk tatt blodprøvene først - og det passer meg utmerket. Kommer på en tusenlapp, men da slipper jeg i det minste å vente i en måned bare på å få komme inn for å ta blodprøve...
-
19-01-11, 15:37 #30
Mener at noen har sagt her inne at han prøver mange andre veier før han eventuelt deler ut hydrokortison. Og det er ikke sikkert at det alltid er så dumt. Du kan jo være i den heldige situasjonen at du kan klare deg uten!
Vær klar over at både Balder og Heggeli kan foreslå mange forskjellige behandlingsformer som kan koste mye. Om du har dårlig råd, si det, sett på bremsen, og få hjelp av legen til å finne ut hva som er det vesentligste for å få deg opp og stå.• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
Lignende tråder
-
Undervekt etter to års medisinering?
Av Pepper i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 6Siste melding: 27-11-10, 17:21 -
Ønsker erfaring om medisinering for å motvirke følgene av stress
Av jorunnhf i forumet På jobb med lavt / høyt stoffskifteSvar: 10Siste melding: 12-11-10, 09:35 -
Medisinering....
Av gunnda i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 3Siste melding: 10-07-09, 17:27 -
Medisinering
Av Jodie i forumet Lavt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 27-02-08, 12:58 -
medisinering av armour ??
Av Theodora78 i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 12Siste melding: 27-09-06, 22:59
Andrè Bjerke.
Svar med sitat

Bokmerker