Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
Threaded View
-
23-08-10, 13:23 #2
Sv: t2, affinitet, forbrenning i cellene og overvekt...
Har også vært intressert i forskningen til nevnte Italienske team.
Har likvel vansker med å plasser de forskjellige opplysninger i det store bildet.
De-jodinaseprosessen kan jo høres på navnet som om det er en evig prosess som fjerner ett og ett jodatom fra T4-komplekset til det ikke er fler igjen.
Jeg har faktisk aldri fått verifisert hvordan dette er.
Om så, vil det kreve et enzym for hvert jodatom som fjernes ?
Omdannelsen fra fT4 til fT3 betinger presisjon. Enzymer har ofte flere oppgaver og ofte er de komplekse, men de fleste har bare en spesialisert oppgave. De-lodinasen har bare to vel ?
Det er ett bestemt jodatom som er plassert ett bestemt sted i komplexet som fjernes for å danne virksomt fT3.
Det er jo 3 muligheter til, og ett av de andre mulighetene danner jo rev.T3. De to andre mulighetene har jeg ikke sett beskrevet med navn.
Felles for alle formene, er jo at de ihverfall produseres av kjertlen. Vi vet jo at T3 produseres av kjertlen og av de-jodinasen. Trolig har de andre T-ene samme system ?
Mulighetene gjelder jo i enda større grad T2. Der er det jo 4 matematiske muligheter. So which which is whitch ?
Forskerteamet nevner to i de jeg har lest.
Det første jeg leste var gjennombrytende i forhold til den misforståelse at T2 bare var søppel som kroppen kvittet seg med. de viste at T2 er biologisk aktivt.
Denne var den første jeg fant : http://jp.physoc.org/content/505/Pt_2/529.full.pdf
Jeg har en hel PDF om dette : http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16410660
Har du flere linker til disses forskning ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
T2 - 3,5-diiodothyronine
Av Anisa i forumet Thyreoidea-hormonerSvar: 8Siste melding: 19-08-11, 14:25 -
T2 - 3,5-diiodothyronine, affinitet, forbrenning i cellene og overvekt...
Av smgj i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 4Siste melding: 23-08-10, 14:15 -
Diiodothyronine (T2) og Monoiodothyronine (T1)
Av Anisa i forumet Thyreoidea-hormonerSvar: 10Siste melding: 03-04-10, 22:11 -
Lavere forbrenning ved lavt stoffskifte?
Av lady90 i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 6Siste melding: 15-03-09, 21:41 -
forbrenning
Av shayfie i forumet Helbred og kostholdSvar: 6Siste melding: 13-05-08, 07:49

Svar med sitat

Bokmerker