Viser søkeresultater 1 til 10 av 18
Hybrid View
-
29-01-11, 16:54 #1
Sv: T3 omdannet fra syntetisk thyroxin trænger ikke igennem til hjernen
Jeg datt nok av fordi jeg ikke helt har fått med meg at høyt TSH øker T3, både fordi kjertelen skiller ut forholdsvis mer T3, og fordi konversjonen T4 -> T3 øker.
Maintenance of a normal serum T3 concentration until a relatively late stage in the development of hypothyroidism obviously serves as an appropriate mechanism of the body to counteract the impact of diminishing production of T4. It is accomplished by a preferential thyroidal secretion of T3: the increased secretion of TSH enhances the synthesis of T3 more than that of T4 and stimulates thyroidal 5'-monodeiodination of T4 into T3 (4,5). It explains why sometimes a slightly elevated serum T3 is found in the early stage of development of hypothyroidism. About 80% of the daily production rate of T3 is generated in extrathyroidal tissues via the conversion of T4 into T3. The peripheral tissues also have a defense mechanism against developing hypothyroidism by increasing the overall fractional conversion rate of T4 into T3 (6).
http://www.thyroidmanager.org/Chapter9/9-frame.htm
Jeg tviler på at legestanden lar seg penetrere fort, spesielt ikke mellom ørene.
Ellers dessverre helt enig.
Lignende tråder
-
Syntetisk/vegetar-alternativ til Armour
Av Stina i forumet Kosttilskudd/naturmedisin for skjoldbruskkjertelSvar: 11Siste melding: 08-03-12, 05:18 -
Jeg har igennem mange år haft et TSH-tal på 4-5. Lægerne har ikke villet behandle mig
Av gitteh i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøverSvar: 248Siste melding: 07-09-10, 18:32 -
Hvorfor virker ikke thyroxin?
Av Stina i forumet Lavt stoffskifteSvar: 12Siste melding: 18-04-08, 22:03 -
Syntetisk thyroxin/hvordan kroppen reagerer på det.
Av pandalakris i forumet Naturlig T4 og syntetisk T4 er ikke lik hverandreSvar: 2Siste melding: 06-09-07, 18:53 -
Svingende tal igennem årene (langt)
Av gitteh i forumet Lavt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 01-03-07, 11:01

Svar med sitat

Bokmerker