Viser søkeresultater 1 til 10 av 79

Hybrid View

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

Standard Sv: Helt ny i gamet...!

Sitat Opprinnelig skrevet av Jerene Vis post
    Jeg vet ikke så mye om kosthold. På torsdag var jeg riktignok hos en lege som anbefaler alle med høy anti-TPO å ligge unna raske karbohydrater. Hun rakk å si det to ganger før jeg sa fra at det spiser jeg da ikke (i hvert fall ikke til hverdags). Så det var vel ganske viktig.
    Min erfaring er hyppige måltider, bort med raske karbohydrater som i sukker, melk, frukt/juice, hvit ris og pasta og kunstig sukker. Du må ha nok proteiner og fett (anbefaler kokosfett)i kosten. Med andre ord mindre brød og mer pålegg. Kokosfett kan kjøpes på helsekost. Styr for all del unna soya (gift for stoffskiftesyke) fordi den hemmer opptak av levaxin og hemmer stoffskifteprosessen i kroppen generelt.

Kosttilskudd er et must fordi alle prosesser i kroppen går for langsomt, også tarmprosessene. Folk med lavt stoffskifte får ofte påvist lav B12. Men dette er ofte ikke den eneste mangelen vi har, men B12 er hyppig målt og derfor påvises denne. Husk nok salt fordi binyrene liker salt og binyrene svekkes av stoffskiftesykdom. Husk at alt du leser om binyresykdom er relevant for deg, selv om du ikke har det. Dette fordi det er lettere å forebygge enn å behandle.

Medlem siden
    Dec 2010
    Sted
    Oslo
    Alder
    43
    Meldinger
    76

Standard Sv: Helt ny i gamet...!

Takk for tips! Når det gjelder kosttilskudd tar jeg D-vitamin, Omega3, Magnesium, Kalsium, C-vitamin og B-kompleks. Ligger litt lavt på B12, men innenfor referanseområdet. Fastlegen mente ikke det er noe poeng med tilskudd av B-vitamin, men stoler ikke på han... Bør jeg ta noe mer?

Grønnsaker går det mye av. Leste et sted at man bør unngå kokt brokkoli. Har dere hørt noe om det?!?

Når jeg er fullstendig tom for energi får jeg ofte lyst på sjokolade. Må skjerpe meg der...

Men tror ikke på å kutte ut alt fullstendig, man må kunne klare å leve med det over tid også...

Sitat Opprinnelig skrevet av Jerene Vis post
    Jeg satser på alt med måte, til det motsatte er bevist. Neste måned skal jeg til en dyr, men grundig gjennomgang på Heggeli Helhetsmedisin. Magen er ikke helt på topp, det gjelder å finne ut om det bare er atrofisk gastritt (vanlig ved hypotyreose), eller om det er noen allergigreier i tillegg (gluten, laktose, melkeprotein, el.l.).

Har du sjekket B12, jern og D-vitamin, forresten?
    Spennende å høre hva de finner ut da!

I oktober var D-vitamin på 49 (50-100), så den var litt lav. I desember var Jern på 12,2(9-34), ferritin på 29 (15-200) og B12 på 228 (170-650). Hva tror dere om det?

Lignende tråder

1. Hei er helt ny her jeg.....
    Av Brit i forumet Blodprøver
    Svar: 2
    Siste melding: 10-03-10, 15:04
  2. Helt ny her :-)
    Av Carro i forumet Presentasjoner
    Svar: 1
    Siste melding: 17-03-09, 15:10
  3. TSH helt på bærtur :)
    Av Hildemor i forumet TSH
    Svar: 12
    Siste melding: 28-02-08, 19:25
  4. Helt ny...
    Av Elisabeth i forumet Presentasjoner
    Svar: 1
    Siste melding: 26-01-08, 18:05
  5. Må bare spørre(ny i gamet)men hva er amor????
    Av linnmathea i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 7
    Siste melding: 28-05-06, 21:07

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn