Viser søkeresultater 1 til 10 av 954
Hybrid View
-
27-01-11, 18:38 #1
Sv: Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
Hvorfor hopper du ikke en dagdose Thyroid over af og til, og ser hvad der sker? Det er ikke så dumt som det lyder...

Jeg er nu så hjertens led af, at du skal udsættes for disse udsving, Rufus.
Og jeg har også fulgt så nøje med dine opsving og fald i trivsel i al den tid vi har "kendt" hinanden her, at det måske på tide at bede dig om at gøre noget ekstra for netop at lære sig op om, hvornår og hvordan disse udsving sker. Og måske også lære at være forberedt, hvis disse udsving følger et nogenlunde mønster. Selv hos 100% raske følger immunsystemet en 21-dages cyklus, hvor man ikke skal lægge krævende planer på de dage, hvor immunsystemet er på sit laveste. Men det kan du jo hverken se eller huske, medmindre du begynder at føre en log over både dine kosttilskud, Thyroid- og HC-dosestørrelse, og dine symptomer (og selvfølgelig også evt. anden medicin, hovedpinetabletter du måske bruger af og til, så alt er noteret).
Du vil lære af det og din læge får et dybt indblik i din tilstand og udsvingene, så h*n kan meget bedre kan monitorere og vejlede dig. I behandlingsøjemed er det noget af det bedste du kan hjælpe dig selv med.
Du kan se på disse skemaer og måske kan du sætte op et eget skema på din computer, du kan ajourføre hver dag og på denne måde, omsider få et overblik der rækker både tilbage i tiden, og også frem i tiden.
At dømme ud fra dine beskrivelser tilbage til "begyndelsen" egner dit "tilfælde" sig til denne metode. Eller med andre ord - denne metode egner sig 100% til at følge din sygdom som den nu arter sig hos dig. Håber (meget) du gider overveje, Rufus.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
27-01-11, 19:02 #2
Sv: Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
Ja, Anisa, det er ikke dumt. Husker jeg har vurdert disse skjemane før. Har prøvd å bli klok på svingingene og årsak/virkning. Har ført dagbok over symptomer i over 4 år. Men da har jeg helst konsentrert meg om symptomene, energinivå, søvnmønster etc. Har ikke alltid vært like nøye med å notere kosttilskudd, mat, andre medisiner. Heller ikke så systematisk med å notere hc-dose, selv om jeg har notert en del rundt det. Skjønner at bildet ikke blir helthetlig da. Skal vurdere å gjøre dette!!
Takk
Lignende tråder
-
Hva er binyretretthet?
Av Anisa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 21Siste melding: 19-05-13, 15:27 -
partiell binyrebarksvikt i tidsskriftet
Av nora i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 5Siste melding: 13-12-11, 21:20 -
Binyretretthet - hydrokortsonkrem?
Av Rufus i forumet HydrocortisonSvar: 14Siste melding: 29-09-09, 17:49 -
Hvor lav t4 kan man ha og fremdeles leve?
Av cathrin i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 19Siste melding: 25-09-06, 09:50 -
Hvordan leve med høyt stoffskifte? (litt langt)
Av nemi_137 i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdomSvar: 7Siste melding: 06-08-05, 10:35

Svar med sitat

Bokmerker