Sitat Opprinnelig skrevet av Nielsigne Vis post
Rådet om rødbeder og de andre ting, Anisa nævner, må jo prøves af ... selvom jeg ikke er meget for det. Er helt vildt nervøs ved tanken om at spise kapsler med syre i men at have for lidt syre er jo også helt galt.

Og ja, jeg skriver om mig selv i denne tråd i dag, for det er nemlig sådan, at min mor nu har fået lungebetændelse Det er jo klart, der sker sådan noget, når man har dårlig mave og får for lidt både af næring og medicin til stofskiftet.

Men når hun om et par uger er nogenlunde færdig med lungebetændelsen, må vi se på det med mavesyren etc. Jeg kan så i mellemtiden forsøge mig som prøvekanin
Det med magesyren henger sammen med atrofisk gastritt, og det er noe som er vanlig ved lavt stoffskifte, dessverre. Det fører til lavt opptak av B12 og jern. For meg var det ikke verdens største overraskelse at forsøket med rødbeter førte til rødfarge her og der, det ble litt mer i den morsomme avdelingen.

Jeg krysser fingrene for at din mor blir kvitt lungebetennelsen fort og greit! - Og for at dine rødbeter er litt mer delikate i kald tilstand,