Viser søkeresultater 1 til 10 av 110
Tråd: Så fik mor Erfa'en
Hybrid View
-
20-01-11, 20:51 #1
Sv: Så fik mor Erfa'en
Kære alle
Tusind tak for jeres svar
Jeg er sikker på, I har ret i, at der er noget helt galt med optaget i den der mave ...
Af både medicin og mad.
Jeg er især glad for rådet vedr. mavesyre og enzymer. Det er noget, jeg har spekuleret over i lang tid, og for et stykke tid siden købte - og prøvede - jeg et produkt fra Solaray http://www.naturoghelse.dk/shop/mave-i-form-487p.html Det er enzymer i planteform ... men det virker nok ikke helt godt, hvis der ikke er syre nok. Jeg er i hvert fald ikke helt tilfreds med det.
Rådet om rødbeder og de andre ting, Anisa nævner, må jo prøves af ... selvom jeg ikke er meget for det. Er helt vildt nervøs ved tanken om at spise kapsler med syre i
men at have for lidt syre er jo også helt galt.
Og ja, jeg skriver om mig selv i denne tråd i dag, for det er nemlig sådan, at min mor nu har fået lungebetændelse
Det er jo klart, der sker sådan noget, når man har dårlig mave og får for lidt både af næring og medicin til stofskiftet.
Men når hun om et par uger er nogenlunde færdig med lungebetændelsen, må vi se på det med mavesyren etc. Jeg kan så i mellemtiden forsøge mig som prøvekanin
-
20-01-11, 20:54 #2
Huff... får hun antibiotika må dere bruke probiotica etterpå iallfall. Det hadde vært så godt om dere kunne finne en helhetsdoktor som brød seg om mennesket og ikke bare kasuset... *oppgitt*
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
20-01-11, 21:13 #3
Ja, det er vældig meget modgang på en gang og så antibiotika oveni. Hun klarer sig imidlertid så dårligt oppe imod diverse bakterier, at der ikke er nogen anden vej. Men ja, probiotika må der til - og hvor havde det været godt, hvis en eller anden læge - som minimum - havde hjulpet hende frem til den konklusion for mange år siden. Jeg vil nu ikke sige, hun har haft en dårlig læge. Tværtimod en meget grundig og særdeles samvittighedsfuld en af slagsen. Men også disse kikker i tabellerne over normalområder, og så er der jo altså nogle stykker, der går med uforklarede lidelser i mange mange år. Jeg er sikker på, min mor har levet med en subklinisk hypothyreose fra hun var 40 år. Det var da seks år siden, hun havde født min lillesøster, og det var da hendes talrige lungebetændelser, nældefeber og andre gebrækkeligheder dukkede op i stride strømme. Fx tre lungebetændelser i løbet af én vinter, uden at nogen tænker på andet en antibiotika
Sådan en krop når jo ikke at rejse sig. Hver gang, den er på vej op, får den et slag.
Det underlige er, at mens min mor tog Euthyrox, som hun ikke kan tåle og får alle mulige symptomer af, da havde hun ingen lungebetændelse eller andre sygdomme af den skuffe. Måske var det godt for hende, at Euthyrox blev længe i blodet. Men det kan jo ikke hjælpe, når det smadrer maven
-
20-01-11, 21:58 #4
mm... min mor døde for over 10 år siden. Hun fødte meg da hun var 42... Først nå har jeg skjønt at hun også led under et underbehandlet lavt stoffskifte med mange følgeproblemer derav... (kolesterol, vektøkning, dårlig form, trøtthet, frossenhet... og til dels også depresjon og konstante søvnproblemer). Men vi visste ikke bedre - vi visste at hun hadde lavt stoffskifte, men ingenting om hva det innebar. :(
Tross alt har din mor deg. Og jeg er riktig glad for det.Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
20-01-11, 22:42 #5
Apropos opptak - jeg lar mine smelte i munnen, og det ser ut til å fungere veldig bra. Da tar man i det minste magen ut av ligningen...
-
20-01-11, 23:16 #6
Om ikke en har godt opptak så kan man bare ta mer medisin, Jeg skjønner ikke helt poenget med å ta tabletten(e) under tungen eller knuse dem til pulver, for Levaxin koster akkurat det samme om man tar 25 eller 175µg.
PS
Ops, jeg glemte at det var ERFA. Da kan det være at kronene ruller. Men generelt er jeg skeptisk til å ta tabletter på en annen måte enn det som er anbefalt. Noen ganger bare må de passere via tarmen, og de er satt sammen nettopp med det formålet. Men akkurat her vet jeg ikke så mye.Sist endret av Jerene; 21-01-11 kl 00:41 Begrunnelse: PS
-
21-01-11, 07:19 #7
Jeg ble anbefalt å knuse tabletten i munnen (Erfa) av lege (den flinke). Vel og merke - ikke suge på den eller la den ligge under tunga, bare å knuse den godt med spytt i stedet for å svelge den hel.
Så det gjør jeg. Smaker småsøt gips.
Det kan vel være at dersom magesyreproblemer er vanlig for oss så er det ikke sikkert at vi kommer skikkelig gjennom coatingen på noen av tablettypene før de er på vei ut? Gjennom å knuse den vil det bli "større flate" og dermed kanskje bedret opptak.
Og ja, Erfa i norge iallfall er såpass dyr at jeg tygger den gjerne.
Iallfall når den smaker greit.
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
21-01-11, 11:55 #8
Så trist at læse om din mor, smgj. Ingen skulle kæmpe sig igennem på den måde, uden omsorg og med så tydelige symptomer på, at der er noget helt grundlæggende galt !
Men tak for din støtte
Lige nu er jeg nervøs for, om også penicillinen bare ender i toilettet uden at gøre nogen nytte. Måske havde indsprøjtninger med penicillin været bedre til den her patient ...
... og ja, hun har mig, men om jeg slår til ... ved jeg jo ikke. Og vi bor langt fra hinanden. Det er en stressfaktor uanset hvordan jeg gør.Sist endret av Nielsigne; 21-01-11 kl 11:57 Begrunnelse: tilføjelse
-
20-01-11, 23:10 #9
Det med magesyren henger sammen med atrofisk gastritt, og det er noe som er vanlig ved lavt stoffskifte, dessverre. Det fører til lavt opptak av B12 og jern. For meg var det ikke verdens største overraskelse at forsøket med rødbeter førte til rødfarge her og der, det ble litt mer i den morsomme avdelingen.
Jeg krysser fingrene for at din mor blir kvitt lungebetennelsen fort og greit! - Og for at dine rødbeter er litt mer delikate i kald tilstand,
Lignende tråder
-
Så fik jeg Erfa'en
Av Nielsigne i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 77Siste melding: 19-10-13, 01:52 -
Bestilling av Erfa Thyroid direkte fra Erfa i Canada
Av Siven i forumet Mangel på Thyroid-medisinerSvar: 16Siste melding: 04-06-13, 18:11 -
Bytte 125 mg ERFA med 60 mg?
Av Vilje i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 2Siste melding: 29-04-10, 23:40

Svar med sitat

Bokmerker