Viser søkeresultater 1 til 10 av 954
Hybrid View
-
20-01-11, 18:57 #1
Sv: Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
Jeg har nok fått litt økt matlyst av hc, tror jeg. Merker nå som jeg har redusert ettermiddags- og kveldsdosen at jeg er mindre sulten på kvelden. Er ikke bombesikker men jeg tror det. Skal ned til halv dose i løpet av de neste mnd så da skal jeg prøve å legge merke til endringer i apetitt og spisevaner.
Ellers gleder deg meg å høre at det går fremover, Rufus
Kjipt med Cerazette, da. Det samme skjedde jo meg. Jeg synes faktisk at pms blir litt mildere hver mnd som går nå, så jeg tror jeg skal overleve uten p-piller.
Vigdis; tror dette med vektøkning og hc er veldig individuelt. Noen kan visst t.o.m gå ned av hc, for ting kommer på plass. Om du ikke har lagt på deg siden du begynte med hc (tross litt "omfordelig av fett"), synes jeg det ikke høres så ille ut.... , selv om jeg har max forståelse for at det er kjipt det med magen.
-
20-01-11, 20:46 #2
BeritM - så du linken i tråden om amalgam? Der sto det om binyretretthet ifm kvikksølvforgiftning. Jeg tenkte på deg - var det ikke så at du ble merkbart mye dårligere etter influensavaksine? Disse inneholder visstnok fremdeles kvikksølv...!!!
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
22-01-11, 14:46 #3
Hvilken "influensavaksine" er det snakk om her? Se denne linken for nærmere info om tiomersal i fjorårets vaksine mot svineinfluensa. Den vanlige sesong influensavaksinen er ferdig opptrekt og inneholder ikke tiomersal. Vaksine mot svineinfluensa er blandet i årets sesonginfluensa.
-
22-01-11, 18:57 #4
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
23-01-11, 11:35 #5
Jeg tok svineinfluensa vaksine i fjor høst og fikk svineinfluensa tre uker etterpå. Husker ikke hvor jeg leste det nå, men har sett det to steder i alle fall, at influensavaksine kan utløse influensa dersom immunforsvaret er redusert når man tar vaksine. Jeg følte at det gjaldt for meg, men er jo ingenting jeg kan bevise.
-
23-01-11, 11:52 #6
Og så mener jeg at influensaviruset blir dyrka fram i kyllingprotein og at det i seg selv gjør at noen blir skikkelig syke med/av influensa, og "kan" /BØR derfor ikke ta den flere ganger!
Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.
-
23-01-11, 13:02 #7
Det er riktig at influensavaksinen dyrkes frem i befruktede hønseegg. Det betyr bare at de som har alvorlige straksallergiske reaksjoner på egg eller kylling ikke bør ta vaksinen. Det betyr ikke at man kan få influensa av vaksinen.
Men så er det jo slik at alle får et snev av influensa når du vaksineres. Det ligger i vaksineringens natur. Hos noen er denne reaksjonen sterkere enn hos andre.
Berit: Du sier at du fikk svineinfluensa 3 uker etter vaksinen. Dette er selvsagt fullt mulig. Vaksine gir ingen 100% garanti mot at du ikke får sykdommen. Det vi med sikkerhet vet er at du da får en mildere variant av svineinfluensa enn du ellers ville ha fått.
Da regner jeg med at du fikk påvist svineinfluensa via prøvetaking i nesen (en nasopharynxprøve) og ikke via en blodprøve. Grunnen til at jeg spør er at en blodprøve kan testes potitiv pga vaksinen (altså en falskt potitiv prøve). Det vil si at blodprøvesvaret viser at du er vaksinert, ikke at du har svineinfluensa.
De som kanskje ikke kan ta vaksine pga av lavt immunforsvar er folk som feks har HIV, er hjertetransplantert og bruker immunsupprimerende medikamenter. Her vurderes også fordelene opp mot ulempene fordi konsekvensen av smitte og faren for smitte er så stor hos disse pasientene. Det er derfor alle andre som har helse til det oppfordres til å la seg vaksinere, slik at smittepresset på disse pasientene blir laver. Altså ikke bare for å beskytte individet som blir vaksinert.
Husk å tenke over at flere tilfeldigheter samtidig kan gjøre at vaksinen blir "synderen", men det er ikke nødvendigvis sannheten.
-
02-02-11, 19:02 #8
Nå er jeg imot all form for vaksinering, foruten muligens stivkrampe. Helt hundre prosent i mot influensa vaksinering!! Så jeg ville aldri råde noen til å vaksinere seg... Det finnes en del intressante böker skrevet om vaksiner og det legene IKKE forteller oss om dem...
Men det jeg ville si er at jeg leste akkurat i pakningsvedlegget til min HC. Og der står det at alle som tar hydrokortison skal ikke vaksineres. Så går man på HC, hvilket jo de fleste her må gjöre iaf en stund, skal man absolutt ikke ta vaksiner. Det bare skader kroppen enda mer.
-
02-02-11, 21:32 #9
Hei Berit

Ja, det er herlig med vektnedgang. Tror egentlig ikke det handler så mye om hormonbalanse i mitt tilfelle. Men snarere at den vektoppgangen jeg fikk av DHEA (trolig pga omdanning til østrogen?), nå reverseres. Kortison gjør nok at man går saktere ned i vekt enn man ellers ville ha gjort. Jeg sluttet med DHEA i juni, og først et halvt år senere "fikk kroppen med seg" at jeg hadde sluttet, og begynte å ta av kilo. Ellers ville jeg ha gått ned i vekt igjen med det samme jeg sluttet, tenker jeg.
Men så er det rart med hvordan en tenker: Med det samme jeg merket at jeg var på vei ned i vekt, gikk jeg over til å tenke på meg selv om småtjukk og blubbete til å tenke på meg selv som slank. Det var fra den ene dagen til den andre. Tross alt var det jo ikke så stor forskjell...! Og nå om dagen føler jeg meg sååå tynn.... Sammenlignet med hvordan jeg var før, er jeg jo slett ikke tynn. Merkelig hvordan ting sitter mellom ørene.
Men unner deg og alle oss andre å få orden på vekta igjen. Det har så mye å si for hvordan en har det med seg selv. Handler ikke så mye om forfengelighet, men om å føle at en er seg selv og at kroppen "spiller på lag".
Thyroiddosering er vel et slags håndverk. Og så må man vel bare prøve å feile og høste erfaringer for å mestre det? Lykke til! Følger spent med!
Det var jo litt tankevekkende, Gemini. Men kan det tenkes at det er forskjell på om en bruker terapeutisk dose kortison eller fysiologisk dose? De fleste av oss bruker kun fysiologisk dose hc. Jeg vet ikke
Hvis det blir ferietur til sydlige strøk, må jeg nok vaksinere meg. Men styrer unna influensavaksinen i år.
-
03-02-11, 23:05 #10
Nå er ikke dette en tråd for eller mot vaksiner, heldigvis er det opp til hver enkelt om man lar seg vaksinere. Men må likevel kommentere informasjonen du kommer med. Det er ikke kontraindikasjon mellom bruk av HC og vaksiner generelt. Det er kontraindikasjon på å sette levende svekkede virusvaksiner på folk som bruker HC. Dette gjelder kun noen svært få vaksiner og ikke influensaevaksine.
Og stivkrampevaksinen kommer ikke alene i en sprøyte, så takker du ja til den må du takke ja til å la deg vaksinere mot minst en sykdom til.
Lignende tråder
-
Hva er binyretretthet?
Av Anisa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 21Siste melding: 19-05-13, 15:27 -
partiell binyrebarksvikt i tidsskriftet
Av nora i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 5Siste melding: 13-12-11, 21:20 -
Binyretretthet - hydrokortsonkrem?
Av Rufus i forumet HydrocortisonSvar: 14Siste melding: 29-09-09, 17:49 -
Hvor lav t4 kan man ha og fremdeles leve?
Av cathrin i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 19Siste melding: 25-09-06, 09:50 -
Hvordan leve med høyt stoffskifte? (litt langt)
Av nemi_137 i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdomSvar: 7Siste melding: 06-08-05, 10:35

Svar med sitat
I så fall bør det ha vært svineinfluensaen vel?

Bokmerker