Side 2 av 5 Først 12345 Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 44
    Medlem siden
    Dec 2008
    Sted
    alle lande
    Meldinger
    1,364

Standard Sv: Stop for anbefalinger af Balderklinikken!

Sitat Opprinnelig skrevet av Pekka Vis post
    Viser til innlegg hvor Balderklinikken frarådes.
    Dette var da veldig kategorisk. Hvordan skal Balderklinikken kunne forsvare seg mot dette? Denne holdning er jo bare useriøs!
    Hilsen Pekka.
    Hvordan skal sagesløse patienter kunne forsvare sig, hvis ikke her hvor de høres og respekteres.

Pekka. I november 2010 postede du tilsvarende kritik af os: "Dette utsagnet strider mot Sonjas stoffskifteforums regler. Dere ville neppe ha sagt dette om dere stod foran legen. Uttalelsen om legen er ikke representativ for hans pasienters mening. Det er usannt og krenkende." Din henvendelse vedrørte Pål Johan Vanberg. Nu skriver du igen et kritisk indlæg og da du skriver fra IP-nummer tilhørende "Norsk Helsenett A/S, landsdekkende kommunikasjonsnett som knytter sykehus og andre helseaktører sammen i et sikret elektronisk nettverk" - er det forståeligt at du kritiserer os. Men samtidigt er det nu også afklaret, at du har ikke noget at gøre her, i vores refugium for syge mennesker.

Tak for besøget og bliv venligst væk.

EDIT/d. 20.01. Pekka giver ikke op og kl. 15:31 i dag har vi modtaget følgende e-post:

Deres uttalelser hvor dere navngir enkeltpersoner/leger - og holder dere anonyme selv - er nokså frekt. Dere legger ut feilinformasjon om navngitte personer som ikke på noen måte får anledning til å forsvare seg. Dette er ufint og er med og ødelegger internettet.
    Hvis du kan fortelle meg hvem "Sonja" - så skal jeg kontakte henne direkte. Hvis dere ikke tør gjøre det er dere bare feige.
    Jeg kommer ikke til å gi meg med å kritesere dere før dere oppfører dere som folk! Jeg vet også at du sitter trygt i utkanten av København - og styrer dette.
    Hilsen Pekka som ikke blir "væk" uten videre....

Ja, ja. Pekka, som er meget mere anonym, end vi er.

"Tør og tør".... hvorfor skulle vi "turde" noget for lægerne, der ikke giver deres patienter samme fair play?
    Sist endret av Admin; 20-01-11 kl 15:05
    Hvis du har noen spørsmål knyttet til bruk av vårt forum - les OSS/FAQ.

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    56
    Meldinger
    3,083

Post Sv: Stop for anbefalinger af Balderklinikken!

Sitat Opprinnelig skrevet av Driftssjefen Vis post
    Tak for besøget og bliv venligst væk.

..og samtidig er jo dette en påminnelse om at ikke alle som leser (og noen ganger poster) her inne har godt i sinne

Og hva "forsvarsløse" Balder angår;
    jeg tror neppe de private aktører på helsemarkedet står i noensomhelst umiddelbar fare pga Stop av anbefaling hos Sonjas.
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Jeg skulle ønske at representanter fra helsenett kom hit og leste - med helt andre briller enn de Pekka har valgt å vise.

Hva med å lese alle de skjebner som er her inne og som ikke har fått en skikkelig behandling/har blitt møtt på en ordentlig måte/har fått lindring for sine plager innenfor det behandlingsregime som føres - og som blant annet nevnte klinikk dessverre ofte har vist seg å være en representant for.
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Oppland
    Meldinger
    841

Det har hvertfall vist seg at man må være frisk og oppegående her og der for å sloss i mot tsh politikken noen av behandlerene der kjører...
    Fikk diagnosen hypotyreose i 2007, etter en fødsel.
    "Du skal være tro." Andrè Bjerke.

Medlem siden
    Oct 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    46
    Meldinger
    241

Standard Sv: Pekka protesterer mod stop mod anb. af Balderklinikken

Pekka,

Dette er vel et forum som er skabt for, at hver enkelt kan fortælle sin historier og sine erfaringer med medicin, læger, op- og nedture og så fremdeles. På godt og ondt. Det er der ikke lagt skjul på, så hvad fanden forventer du, Pekka?! Hvis du ikke bryder dig om forumet og dets funktion, hvorfor helvede spilder du så din tid her? Gå ud og frels verden et andet sted.

Ligesom der på dette forum revses læger der handler imod deres patienters interesse, gøres der også en del ud af succeshistorierne - er det også et problem?

Ingen rynker på næsen over en kritik af en frisør der klipper håret for kort eller farver det lilla i stedet for rødt. Det er almindeligt accepteret og noget der er med til at holde frisøren på stikkerne i forhold til at yde den rigtige service og kundepleje. En frisør bekymrer sig om sit rygte. HVORFOR HELVEDE ER DET SÅ ET PROBLEM AT DER ADVARES IMOD EN LÆGE, SOM IKKE TAGER SIT ERHVERV SERIØST?!

Kan du ikke bare fise ind på et rygklapper-forum og hygge dig med solskinshistorier - den VIRKELIGE sandhed omkring behandlingen af stofskiftepatienter er åbenlyst for hård kost for dig.
    Sist endret av FruStration; 20-01-11 kl 19:52 Begrunnelse: Fjernede barnligt skældsord, men kan vist godt stå ved resten af det meget sure opstød.
    Jeg fik diagnosen "myksødem" 2 måneder efter min egen fødsel.
    Livet er ikke det værste man har - men det kunne være meget bedre!

Medlem siden
    Jan 2011
    Meldinger
    128

og så skriver han "kriteserer" - håper han ikke er lege

Medlem siden
    Jul 2010
    Meldinger
    95

Jeg synes forumet bør godta innlegg som dette. Jeg støtter overhodet ikke de ovenståendes ordbruk. kanskje burde de også avstå fra å fortelle hvilket nett du kommer fra også. Sikkert flere som ikke har lyst å bli blottlagt etter noens forgodtbefinnende.

Er du lege Pekka så håper jeg du tar deg tid til å lese litt her inne. kanskje er du en god behandler allerede, men jeg håper og tror de fleste profesjonelle har godt av å lese litt her inne.

Et samarbeide er det vi trenger, slik oppførsel som vi viser her fordrer ikke det akkurat.

HM Kongen har også dysleksi.

Medlem siden
    Jan 2011
    Meldinger
    128

Bastian:
    1. Hadde han hatt dysleksi hadde jeg ikke trukket det frem. Det der er båre dårlig rettskriving
    2. Jeg er forsåvidt enig med deg i at alle bør kunne uttale seg, så lenge de ikke er direkte troll

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Østlandet
    Alder
    58
    Meldinger
    895

For å si det slik... det er jo nettopp som folk vi oppfører oss...

Leger og andre aktører innen helsevesenet må rett og slett finne seg i at pasienter av idag har meninger om de behandlinger som tilbys, og at dette ikke alltid faller i smak. Det er slutt på den tiden da legens mening om behandling var det eneste rette og man takket og bukket seg ut av legekontoret med resepten i hånda.

Det finnes dessuten leger idag som aldri burde ha hatt noe med mennesker å gjøre i det hele tatt. Det kan ikke være slik at pasienten skal måtte finne seg i å bli kalt både det ene og det andre, eller som jeg har opplevd - å bli tråkka på og rakket ned på slik at jeg som pasient forlater legekontoret oppløst i tårer. Det må det være lov til å reagere på!

Som syk har man ikke alltid de kreftene som skal til for å gå igjennom hele "klagemuren" med å sende klage selv. Selv har jeg opplevd at leger jeg har klaget på, ikke en gang gidder ta seg bryet med å svare meg. Hva skal man gjøre da? Ett sted må man få blåse ut sin frustrasjon over mangelfull eller dårlig behandling, og et slikt sted er nettopp forumet her.

Dette nettstedet er en del av vår tids forbrukermakt. I vår tid er det mer og mer vanlig å legge ut forbrukernes egne advarsler om produkter og tjenester, der vi før bare hadde direkte kontakt med leverandøren og i beste fall bare kunne få inn et innlegg eller to i avisa med vår historie. Nå er mediet allemannseie, og vi som pasienter har med det fått mer makt til å påvirke helsevesenet, både det private og det offentlige.
    Det er mulig denne utviklingen har gått så fort at det har kommet bakpå en del folk innen helsevesenet. Men like fullt er den her.

Jeg vil også minne om at innleggene som skrives her, fullt og helt er innsendernes mening og ikke nødvendigvis speiler forumets policy. Her får vi også stort sett besøk av dem som ikke får hjelp og som sliter. Solskinnshistoriene finnes de også, men de som ikke sliter har som regel ikke behov for dette møtestedet i like stor grad som de som sliter har.

Forøvrig ser jeg at det klages over anonymitet her. Jeg har aldri vært anonym her, jeg står her med fullt navn som alle kan finne frem til og det har jeg gjort siden jeg startet forumet på slutten av 90-tallet. Det er ikke vanskelig å få tak i meg, det er bare å sende en melding gjennom forumets meldingstjeneste. Men jeg forutsetter selvsagt at den som fremsetter slike klager her som det denne Pekka gjør, selv også står frem med fullt navn overfor meg, hvis vedkommende vil at klagen skal bli tatt på alvor.
    Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.

Medlem siden
    Dec 2008
    Sted
    alle lande
    Meldinger
    1,364

Det er meget krævende at drive et forum som dette. Hver eneste dag spørger vi os selv om, hvor længe vi endnu kan holde til det? De mange tragiske skæbner rammes vi af i hjertekulen og vi kan ikke hjælpe på anden måde, end at stille plads til rådighed for at der kan tales ud, deles erfaringer og også advare andre, når det er velbegrundet og på sin plads.

Hver eneste dag kommer nye historier frem, den ene mere h-j-e-r-t-e-s-k-æ-r-e-n-d-e end den forrige.... Hjerteskærende!

Selv når beretninger strutter af selvkontrol og sindighed - skriger de tavse "mellemlinjerne" om lidelsen, og om sorgen over de mange tab, de enkelte liv har måttet lide som følge af lægestandens behandlingsprotokol og ringeagt for patienternes kliniske symptomer, som lægestanden har sat i et endegyldigt system, såkaldt Gold Standard for diagnosis and management of thyroid conditions! Her gælder ikke de samme personlige hensyn til os, vi opfordres af Pekka&Co. til at tage til medlemmerne af lægestanden...

Lægerne får deres løn og går hjem, mens vi og vores familier skal leve med resultater af deres beslutninger 24 timer i døgnet, 7 dage om ugen, 365 dage om året og resten af livet.

Måske trænger vi til omsider at fokusere mere på patienterne (den magtesløse part) end på lægerne (den magtfulde part)?
    Hvis du har noen spørsmål knyttet til bruk av vårt forum - les OSS/FAQ.

Side 2 av 5 Først 12345 Siste

Lignende tråder

1. Stop the Thyroid Madness
    Av Persa i forumet Bøker om lavt stoffskifte
    Svar: 13
    Siste melding: 09-04-16, 16:34
  2. Ytringsfrihet! Leger: advarsler, anbefalinger.
    Av camomilla i forumet Hos legen
    Svar: 6
    Siste melding: 07-04-09, 16:02
  3. Medicin-stop = bedring?
    Av Anisa i forumet Stoffskifte relaterte øye plager og øyesykdomme
    Svar: 0
    Siste melding: 03-04-09, 23:46

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder