Viser søkeresultater 1 til 10 av 13
Tråd: Behandling i Norge
-
19-01-11, 08:25 #1
Behandling i Norge
Hei,
Tenkte jeg skulle formidle mail til Heggeli Helhetsmedisin og svaret jeg fikk:
Svar:Hei,
Behandler dere binyre-problemer hos dere? Jeg skal, etter lengre avhold, gå på tyroid-behandling igjen, men mistenker at binyrene mine er utslitt. Om så er tilfellet, og jeg ikke får tilbake energien bare ved tyroid-medisinering ville det vært interessant å få sjekket binyrene også.
Ja, våre leger behandler denne typen problematikk. Jeg vil foreslå for deg å bestille en time hos Dr. dag Schiøth. Gå gjerne inn på våre nettsider for å lese om både ham og også for å se prisene.
-
19-01-11, 11:05 #2
Sv: Behandling i Norge
Ja, Dag Schiøth er det flere som anbefaler her på forumet. Og Heggeli også.
-
19-01-11, 11:20 #3
Ja, det var derfor jeg tok kontakt med dem. Det jeg ikke har sett er at de behandler binyre-problemer, og derfor tenkte jeg det kunne være greit å ha - kanskje som en sticky - slik at andre nykommere finner ut av det fort.
Har forøvrig allerede vervet en av pasientene til eks'en (hun er akupunktør) til dem, men selv venter jeg på å se hvordan det offentlige, og langt billigere, alternativet fungerer for meg.
-
19-01-11, 15:37 #4
Mener at noen har sagt her inne at han prøver mange andre veier før han eventuelt deler ut hydrokortison. Og det er ikke sikkert at det alltid er så dumt. Du kan jo være i den heldige situasjonen at du kan klare deg uten!
Vær klar over at både Balder og Heggeli kan foreslå mange forskjellige behandlingsformer som kan koste mye. Om du har dårlig råd, si det, sett på bremsen, og få hjelp av legen til å finne ut hva som er det vesentligste for å få deg opp og stå.• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
19-01-11, 16:13 #5
Jeg ble sint og dro til Oslo Akutten i dag, og hun jeg kom inn til virket veldig flink. Tok TSH og FT4 der, og skal til Aker for å ta flere prøver i morgen tidlig. Hun var veldig klar på at man burde i det minste sjekke binyrene for å se om de trengte noe, så i morgen skal jeg ta
TSH
FT4
FT3
Anti-TPO
rT3
Testosteron
DHT
Androstenedion
SHBG
PTH
Ionisert kalsium
Kortisol
ACTH
DHEA
DOC
Aldosteron
Reninaktivitet
Metanefrin og normetanefrin
Fikk i tillegg resept på syntetisk T4 og T3, siden det tar tid å få godkjenning på organisk. Blir spennende å se resultatet
-
20-01-11, 11:16 #6
-
20-01-11, 11:22 #7
Jupp, og ser ut som om det har fikset mye med insulinfølsomhet og greier - for jeg løper på do (#1) to ganger i timen, så ser ut som om jeg har holdt på en del vann. Går opp til full dose i helgen, regner jeg med, men nå sitter jeg og koser meg med at jeg ikke fryser på kontoret for første gang på over et år (ink om sommeren)
-
31-01-11, 14:34 #8
Spörsmålet er jo HVORDAN de behandler binyretrötthet og hva de regner som binyretrötthet? Utdyp gjerna om du kontakter dem igjen.

Har i dag vaert på nok et nedslående legebesök, byttet fastlege i håp om at den nye kanskje skulle vaere mer åpen for nye ting men ikke.... Sånn behandling drev ikke de med. Så da bytter jeg vel tilbake igjen. Men fortsatt har jeg ingen som kan hjelpe meg... :(
Har fibromyalgi och ME diagnoser, og er helt sikker på at det har med min hypotyreose å gjöre. www.drlowe.com sier at han har 85% sukssess med å helbrede fibropasienter med sin behandling.
Har hashimotos... Levaxin funker ikke overhodet så har på egen hånd begynt medisinering med hydrokortison og NDT. Problemet er jo at det koster en mindre formue å kjöpe dette fra utlandet.
Så skulle veldig gjerne hatt en lege som kunne hjelpe meg... Noen som kan tipse om bra lege i Östlandsområdet? Som allerede har pasienter som behandles på denne måten...
-
31-01-11, 15:37 #9
Dag Schiøth kan jeg anbefale, for han har gjort mirakler på kjæresten min. Det er ikke billig, men han er grundig, og vet hva han gjør. Alternativet til behandlingen hans hadde vært utlagt tarm, det er jeg helt sikker på.
Det eneste fastlegen kunne bidra med var avføringsmidler og kommentaren "Det er vel slik du er." Skal man le eller gråte.
-
31-01-11, 15:59 #10
Jeg har også vært hos den kvinnelige almennlegen på OsloAkutten. Jeg slapp inn samme dag, og traff en lege som ikke skottet på armbåndsuret, og som bestemt ikke hadde betong mellom ørene. Hun var klar på hva hun kan og ikke kan, og hun kunne gi råd om hvilke andre leger en kan prøve.
Med de fire vanlige blodprøvene for hypotyreose kom det på 900 kr., inkludert ny resept, og det var det verd. (Det hadde vært en del billigere om jeg hadde vært mindre hypo i hodet og brukt OBOS-rabatten. Akk ja.) NB at jeg hadde en hærskare andre blodprøver fra tidligere, som det derfor ikke var nødvendig å ta omigjen.
Lignende tråder
-
Forsøkskanin i Nord Norge.
Av Øyvind i forumet Lavt stoffskifte hos mennSvar: 16Siste melding: 09-04-10, 15:56 -
Norge i top på verdensranglisten
Av Anisa i forumet Forum: Andre emner (enn stoffskifte)Svar: 0Siste melding: 14-10-09, 17:07 -
Alternativer til Armour i Norge?
Av baremei i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 3Siste melding: 09-02-09, 17:34 -
Velferds Norge?
Av pling i forumet Hos legenSvar: 5Siste melding: 22-08-06, 20:41 -
Hele Norge bortreist?
Av brits i forumet Forum: Kos, kaos og humorSvar: 13Siste melding: 06-06-06, 02:11
Svar med sitat
Andrè Bjerke.
Kjempebra at du fikk det så fort og greit.

Bokmerker