Viser søkeresultater 1 til 8 av 8
Hybrid View
-
17-01-11, 10:09 #1
Sv: Hypothyreose, trening og kosthold.. Lite endring i vekt.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
17-01-11, 10:32 #2
Sv: Hypothyreose, trening og kosthold.. Lite endring i vekt.
Det er ikke problematisk å trappe ned RFL så lenge man gjør det gradvis. I realiteten betyr det å legge til karbohydrater og fett frem til man kommer til ønsket kalorinivå. Proteininntaket bør ligge på samme nivå, spesielt siden protein har en ca 8 ganger så høy TEF (terminsk effekt av mat - hvor mange prosent av kaloriene fra en næringskilde som forsvinner i varme).
I tillegg kan det være lurt å gå over på intermittent fasting (16-9 varianten er veldig bra for folk flest), da det også oppjusterer insulinfølsomhet og optimaliserer en god del andre hormoner.
Lignende tråder
-
Røykeslutt- endring i medisindosering?
Av hanne i forumet Lavt stoffskifteSvar: 30Siste melding: 30-12-11, 13:31 -
Et lite hjertesukk....
Av gunnda i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 0Siste melding: 03-02-08, 00:07 -
Hvordan gå ned i vekt med hypothyreose
Av Tor i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 36Siste melding: 14-10-07, 16:45 -
Trening (jogging) med hypothyreose
Av chino i forumet Lavt stoffskifte hos mennSvar: 14Siste melding: 26-11-06, 23:07

Hvad sker der så når man "trapper" RFL ned og trapper noget mere almindelig livsførelse op? Eller skal man fastholde RFL resten af livet, for at bevare effekten?
Svar med sitat
Bokmerker