Viser søkeresultater 1 til 10 av 16
Threaded View
-
16-01-11, 09:50 #4
Sv: For højt prolaktin
Først skal man finde ud af, af hvilke årsager du har udviklet hyperprolaktinæmi. Det hænger igen sammen med, hvad årsagen er til den - i selve hypofysen (= "primary pituitary hyperplasia") eller i andre relaterede hormonkirtler: skjoldbruskkirtlen og/eller kønskirtlerne (= "secondary pituitary hyperplasia").
Ved "primary pituitary hyperplasia" sættes behandlingsforsøg i gang, rettet mod "overaktivitet" med kilde i hypofyse. Ved "secondary pituitary hyperplasia" sættes behandlingsforsøg i gang, rettet mod den (anden) hormonkirtel, hvis tilstand påvirker hypofysen til en uønsket over-udsondring af et hypofyse-hormon.
Har du nogensinde været undersøgt for funktion af din skjoldbruskkirtel og æggestokke med mere end almindelige blodprøver? Eller overhovedet? Der er en hel del, som tyder på, at årsagen til din hyperprolaktinæmi kunne evt. forsøges sporet til dine æggestokke, ikke mindst fordi din hidtidige behandling rettet mod hypofyse/dopamin ikke virker.
Jeg tror ikke, at du er tjent med en læge (endokrinolog) der "ved bare ikke hvad hun skal gøre". Selv om du kun er 20 år, har du alligevel ikke "hele livet" til at vente på, at denne læge en skønne dag måske ser lyset og kan hjælpe dig, Tullepige. Havde du været min datter - ville jeg sætte himmel og jorden i bevægelse for at finde velkvalificeret "second opinion" til dig. Det kan du hilse dine forældre og sige, fordi jeg tror ikke at du kan klare alt det uden støtte fra dit bagland, overladt til en enkelt læges mangel på evnen/motivation (?) til at lære mere om sit speciale. Jeg kan love for, at der findes masser af litteratur om emnet og det undrer mig, at din læge er af en modsat opfattelse.
Det har jeg, Bastian.
> Rapid Progression of Pituitary Hyperplasia in Humans with Primary Hypothyroidism. Søgeord: Pituitary Hyperplasia Hypothyroidism
Hvad der undrer mig er, at du har brug for at "overbevise lægen", eller at Tullepigens endokrinolog på Odense Universitetshospital "ved bare ikke hvad hun skal gøre"... Hvorfor nøjes de med det de allerede har lært, som om der ikke var mere at lære og mere at finde af viden? Er det ikke deres job, pligt og mission, hele livet dygtiggøre sig og søge efter ny viden?
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Nye blodprøvesvar - højt natrium?
Av gitteh i forumet BlodprøverSvar: 0Siste melding: 19-08-08, 17:53 -
Medicin mod forhøjet prolaktin & stofskiftemedicin
Av gitteh i forumet ProlaktinSvar: 13Siste melding: 15-06-07, 12:22 -
Mer prolaktin, og andre prøvesvar!
Av Maia i forumet ProlaktinSvar: 3Siste melding: 05-02-07, 18:00 -
Prolaktin...
Av Maia i forumet ProlaktinSvar: 23Siste melding: 04-02-07, 13:49 -
Lav TSH, normal FT4, højt ANTI-TPO
Av brits i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 6Siste melding: 25-08-06, 17:05

Svar med sitat

Bokmerker