Viser søkeresultater 1 til 10 av 98
Threaded View
-
14-01-11, 21:15 #27
Sv: ”Kronisk autoimmun atrofisk thyroiditis”
Jeg har nå daglig tatt 1 1/2 tablett (125mg) Erfa de siste 6 ukene. Jeg tar i tillegg fortsatt 20 mg hydrokortison.
Og formen? Tja. Litt opp og ned. Jeg er definitivt bedre enn da jeg sto på Levaxin og Liothyronin. Hodet fungerer bedre, det går bedre på jobben, jeg klarer å følge med i diskusjoner, jeg husker bedre etc.
Men jeg er fortsatt ganske trøtt. Det føles som all energi går med til jobben (jeg har 100% stilling), så det blir ikke gjort så mye her hjemme. Dessuten merker jeg nå at kondisjonen er på nedadgående. Jeg blir ganske lett andpusten og får hjertebank ved fysiske anstrengelser (dansing, springing etc). Og da mener jeg ikke lange stunder, bare det som er naturlig i jobbsammenheng på barnehagen.
En annen sak som har plaget meg i det siste, er følelsen av å sette noe i halsen, med derpå følgende hosteanfall. Og det behøver ikke være i forbindelse med mat. Veldig plagsomt. Jeg vet ikke om det kan skyldes kjertelen (jeg har aldri tatt ultralyd etc) eller om jeg, som min mor sa, bare har "trang hals".
Jeg teller nå på knappene om jeg skal prøve å øke min dose Erfa ytterligere.
Og jeg lurer på om jeg skal våge meg på en sakte trening av kroppen. Jeg vil gjerne ha tilbake min grunnkondisjon.
Forøvrig: Godt nytt år, alle sammen. Håper vi alle merker bedring i 2011!
Lignende tråder
-
Autoimmun tyreoiditt
Av Maia i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 2Siste melding: 20-10-14, 14:45 -
Psykiatriske manifestationer af Hashimoto`s thyroiditis
Av Anisa i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 0Siste melding: 16-01-10, 22:38 -
Mestring av kronisk sykdom
Av Bittebitt i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 7Siste melding: 23-10-07, 08:40 -
Forbigående autoimmun thyreoidea sykdom???
Av Anne Ma i forumet Lavt stoffskifteSvar: 13Siste melding: 03-06-06, 00:32 -
Kronisk tretthet og stoffskifte?
Av i forumet Lavt stoffskifteSvar: 27Siste melding: 05-08-05, 00:08

Svar med sitat

Bokmerker