Viser søkeresultater 1 til 10 av 110
Tråd: Så fik mor Erfa'en
Threaded View
-
14-01-11, 18:06 #30
Sv: Så fik mor Erfa'en
Hej igen
Min mor har ikke haft overskud til at prøve nye måder at tage medicin på. Så var der jul og lidt af hvert og nu i morgen en barnedåb.
Det ville måske ikke være noget særligt, hvis ikke, min mor havde vældigt dårlig mave hele tiden og samtidig en stædighed, som hun bruger til at få sit liv til at ligne sig selv mest muligt. Jeg har ofte sagt til hende, at hun maser for meget på, og at hun skal huske, hendes krop er en krop og ikke en maskine. Hun er en værre en ...
Lige nu er jeg ekstra bekymret, for ikke nok med, at hun har lavt stofskifte og dårlig mave: Hendes tal er faldet, selvom dosis har været den samme siden begyndelsen af september. Og hvad der undrer mig mere endnu er, at hypofysen ikke forsøger at gøre noget ved sagen.
Tal fra sept. 2010
TSH 0,03 (0,30-4,00)
FT4 12,6 (12,8-20,4)
FT3 1,82 (1,27-2,79)
Tal fra nov. 2010
TSH <0,01
FT4 18,5
FT3 4,75
Tal fra slutningen af december:
TSH mindre end 0,01
FT4 14,3 (12,8-20,4)
FT3 2,55 (1,27-2,79)
Samtidig er indholdet af phosphat (fosfat) forhøjet 1,59 , normalområdet er 0,76-1,41. Kalium ligger nede og roder på 3,3 nmol/l, hvor man ellers mindst skal have 3,5 og højst 4,6.
Det med kalium tænker jeg er meget naturligt, når man har dårlig mave hele tiden. Min mor spiste en stor portion majs i slutninger af oktober, hvor hun også indtog nogle hvedeboller, og det døjer hun med endnu.
Men om der så er mere end det ... Jo, det må der være, tænker jeg. For hvad bestiller den der hypofyse egentlig ? Og hvad er det med det der phosphat /fosfat ? Jeg har søgt lidt rundt omkring på nettet og er kommet frem til, at der muligvis er en risiko for diabetes i forbindelse med for meget fosfor. Min mor har lige fået skannet sine knogler, og der er bestemt ikke tegn på nogen som helst knogleskørhed - tværtimod har hun særdeles stærke knogler i ryg og ben, forlyder det. En opmuntring, når man som hun er hårdt ramt af slidgigt. Så er der da noget knogle at gøre med.... Men kan der måske være tale om for meget calcium i forbindelse med den øgede mængde af fosfat - og er svaret mon i så fald i biskjoldbruskkirtlerne ??
Min mor er ved at blive gal af at have dårlig mave døgnet rundt. B12 har indtil videre ikke været på tale. Leaky gut er en mulighed - men sådan en skulle vel ikke få hypofysen til at tie stille?
Nielsigne
Lignende tråder
-
Så fik jeg Erfa'en
Av Nielsigne i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 77Siste melding: 19-10-13, 01:52 -
Bestilling av Erfa Thyroid direkte fra Erfa i Canada
Av Siven i forumet Mangel på Thyroid-medisinerSvar: 16Siste melding: 04-06-13, 18:11 -
Bytte 125 mg ERFA med 60 mg?
Av Vilje i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 2Siste melding: 29-04-10, 23:40

Svar med sitat

Bokmerker