Viser søkeresultater 1 til 10 av 10
Tråd: Hypo og utbrent
Threaded View
-
13-01-11, 19:06 #6
Sv: Hypo og utbrent
Det er flere akkurat nå som skriver om de samme problemene med lav dosering, så jeg vil foreslå at du titter litt på de andre trådene her, der finner du en god del forklaringer.
Når du går på Levaxin, så skal T4 være relativt høyt. Det betyr for de fleste i øvre halvpart av referanseområdet, og for mange helst i øvre tredjedel. Det er veldig individuelt, noen må over også - men det gir deg i hvert fall en ide om omtrent hvor det kan ligge. Så den T4-verdien tyder IKKE på overdose.
T3 er sånn midt i laget, og det kan umulig være det legen har reagert på.
Altså er det utsagnet om "hyper" IKKE basert på hvordan du føler deg, på T3 eller T4, men bare på TSH. Det er for dårlig! TSH kan i hvert fall være helt nede i 0,04 uten at du tar skade av det, viser en nyere undersøkelse. Den har h*n vel ikke hørt om ennå.
Det med forskjellige tablettstørrelser vet jeg ikke. Jeg har fått resept på de størrelsene jeg har bedt om. Hvis legen er vrang får du enten dele tablettene med en skarp kniv, eller ta litt ujevne doser. Hmm, må regne i hodet litt -
Det blir halvannen tablett i to dager (112,5+112,5) og en tablett den tredje dagen (75), da blir det 300 på de tre dagene.
Lignende tråder
-
Postpartum thyreoditt desember 2006, nå på vei mot hypo
Av rikke i forumet Postpartum tyreoidittSvar: 240Siste melding: 26-04-15, 13:15 -
Jeg har lett forhøyet TSH og "normal" T4 og T3, men har følt meg utbrent i lang tid.
Av peelgrim i forumet Lavt stoffskifte hos mennSvar: 8Siste melding: 21-08-10, 23:18 -
Lavt stoffskifte eller utbrent??
Av Søvniiiig i forumet Lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 25-01-09, 12:37 -
nå er jeg på vei mot hypo
Av rikke i forumet Høyt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 01-02-07, 07:37 -
Fra hyper til hypo..
Av tollo i forumet Lavt stoffskifteSvar: 6Siste melding: 30-08-06, 22:12

Svar med sitat

Bokmerker