Sitat Opprinnelig skrevet av TheaK Vis post
Takk for svar! Referanseområdene er:
T4: 9 - 22 (15)
T3: 2,3 - 5,7 (4,2)
TSH: 0,20 - 4 (0,11). Her står det svar utenfor referanseområdet, og legen har skrevet på "Hyper - mindre levaxin". Så det var den dommen. Jeg har bytta lege siden den gang, så jeg håper jeg har mer flaks med den nye legen min.

Skal prøve den framgangsmåten du skrev om Men siden jeg har 75 mikrogramstabletter er det litt vanskelig å få tatt 100... Vet ikke om jeg kan få lavere dose (50-tabletter) enn det jeg har resept på på apoteket, det er vel ikke lov? Eller er det bare høyere dose de ikke kan gi ut?

Tusen takk til Anisa for info om hvilke tråder jeg bør lese Jeg må ta det litt etter hvert, for jeg orker ikke lese så mye om gangen. Men jeg skal definitivt se mer på det!
Det er flere akkurat nå som skriver om de samme problemene med lav dosering, så jeg vil foreslå at du titter litt på de andre trådene her, der finner du en god del forklaringer.

Når du går på Levaxin, så skal T4 være relativt høyt. Det betyr for de fleste i øvre halvpart av referanseområdet, og for mange helst i øvre tredjedel. Det er veldig individuelt, noen må over også - men det gir deg i hvert fall en ide om omtrent hvor det kan ligge. Så den T4-verdien tyder IKKE på overdose.

T3 er sånn midt i laget, og det kan umulig være det legen har reagert på.

Altså er det utsagnet om "hyper" IKKE basert på hvordan du føler deg, på T3 eller T4, men bare på TSH. Det er for dårlig! TSH kan i hvert fall være helt nede i 0,04 uten at du tar skade av det, viser en nyere undersøkelse. Den har h*n vel ikke hørt om ennå.

Det med forskjellige tablettstørrelser vet jeg ikke. Jeg har fått resept på de størrelsene jeg har bedt om. Hvis legen er vrang får du enten dele tablettene med en skarp kniv, eller ta litt ujevne doser. Hmm, må regne i hodet litt -

Det blir halvannen tablett i to dager (112,5+112,5) og en tablett den tredje dagen (75), da blir det 300 på de tre dagene.