Viser søkeresultater 1 til 9 av 9
Tråd: Gravid....igjen. :-)
-
02-10-10, 13:37 #1
Gravid....igjen. :-)
19 uker på vei og strever med dosering. Dvs, forsöker å fölge legens ordinasjon som går fra 137,5 mcg daglig til ny dose på 175 mcg daglig. Siste blodprövsvar var på: tsh 2,7, t3 3,6, t4 14 (för oppjustering til 175 mcg). Har gått på 175 mcg i 1 uke nå. Formen er egentlig ganske bra, men de siste 2 dagene har jeg opplevd litt tykkhetsfornemmelse i halsen, uggen form (småkvalm), og trett. Har ikke spes hurtig puls, men ganske hard, men ikke spes hurtig... Skyldes dette doseökningen eller overdoseringssymptomer tro?
Lurer på om noen har erfaring med overdosering i svangerskap. Tenkte da på om det er skadelig for fosteret om man er overdosert i en periode frem til neste blodprövektr?? Skal ta nye blodpröver om 3 uker.
Må også nevne at ved forrige svangerskap var jeg oppe i 200 mcg daglig.Fikk konstantert hypotyreose i april 06
Carpe diem
-
02-10-10, 14:30 #2
Sv: Gravid....igjen. :-)
Jeg tror kroppen din rett og slett strever litt med endringen, jeg. Jeg opplevde det du beskriver noen dager - en ukes tid kanskje - og så gikk det over.
Prøvesvarene dine sier at du sannsynligvis trenger denne oppjusteringen - i sær når du skal fø på to. Antakelig har den bare gått litt fort. (En økning på 40µg kan være litt uvant for kroppen før den får gått seg til, rett og slett.)
Lykke til.Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
02-10-10, 15:06 #3
Jeg tror at du udelukkende reagerer på øgning af Levaxin.
Har du ikke altid reageret med tydelige "hals-symptomer" uanset om du har øget (første graviditet) eller reduceret (f.eks. den gang med scintigrafi) Levaxin? Det går helt sikkert over, som det også gjorde før. 175 mcg er (i hvert fald) ikke for meget til en gravid og det lille foster.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
02-10-10, 15:31 #4
Jeg tror nok også at det er doseendringen som er årsaken, men man blir så usikker alltid. Synes symtomene sklir over i hverandre ofte, og ja, jeg har alltid reagert med halssymptomer ved justeringer.... Bra andre husker det da man ikke gjör det selv.....

Takker så mye!
Fikk konstantert hypotyreose i april 06
Carpe diem
-
02-10-10, 18:14 #5
Uten at jeg aner hvordan det er å være gravid, har jeg den tykkhetsfølelsen i halsen når dosen er for lav. Hos meg er det et av symptomene jeg får når dosen er for lav.
Har sett flere steder at Levaxindosen gjerne fordobles meget tidlig i svangerskapet, og med så høy TSH er mitt bud at du bør etterkomme din leges forslag så fort du kan.
Den Levaxinen du tar idag er ikke brukandes før om 3uker.....
Så skal jo dosen ned igjen før fødslen - og her et sted finnes vel årsaken til at kvinner oftere har stoffskifteproblemer enn menn ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
02-10-10, 20:43 #6
Oki, den er god den n`Finn!
Carpe diem
-
13-01-11, 17:37 #7
Jaha....så ble jeg oppgitt av legen på helsestasjonen da. Etter at jeg hadde gått på 175 mcg en stund og tilvennet meg dosen så skulle jeg ta nye blodpröver. Tsh var da på 0.38 og t4 var på 18. Ohoi...jeg var kjempeoverdosert. Synes jeg endelig hadde det bra jeg... Fikk beskjed om å gå ned igjen til 125 mcg som var utgangsdose för graviditet. Ikke tale om sa jeg, kan gå ned til 150, men ikke ett steg lenger sa jeg. Legen ble skikkelig sur og sa at da fikk jeg stå til ansvar for det selv, helt greit svarte jeg. Nå etter en bra stund på 150 mcg er tsh på 2.6 t4 på 14 og ft3 på 3.6. Tenker at jeg öker til 175 mcg igjen jeg da formen er heller laber. Hva tror dere?
Carpe diem
-
13-01-11, 18:06 #8
Legen din kan umulig ha tenkt igjennom at uten en fungerende kjertel så må blodet ditt inneholde MER hormoner enn hos en frisk for å kunne oppnå samme hormonbuffer. Stol på deg selv. Du har rett.
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
13-01-11, 18:50 #9
Hvor mange tråder har vi nå om akkurat det samme? Leger som bare ser på blodprøvene (rettere sagt, ser bare på TSH), og ikke tenker på å spørre pasienten hvordan hun faktisk har det.
Lignende tråder
-
Gravid og tsh 7
Av Linni i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 2Siste melding: 30-08-10, 14:43 -
Er gravid - hva nå?
Av Oslofia i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 7Siste melding: 24-03-10, 21:49 -
Gravid med nr 2
Av bOnZiE i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 1Siste melding: 08-02-09, 19:31 -
Jeg er gravid!!!
Av Thomasine i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 2Siste melding: 13-01-08, 19:12 -
Gravid og høy TSH
Av Sigrid i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 23Siste melding: 19-08-07, 11:13
Svar med sitat

Bokmerker