Sitat Opprinnelig skrevet av TheaK Vis post
På høsten begynte jeg med studier som krevde enda mer av meg, og jeg ble igjen ganske depressiv og sliten. Jeg gikk opp til 112 mg levaxin (1,5 tablett av 75 mg), tok prøver i januar og fikk høre at jeg var hyper og måtte gå ned. Da var resultatene slik:

T4 - 15
T3 - 4.2
TSH 0.11.
Med disse tal, har du a-l-d-r-i-g været hyper!
På våren 2010 sa det stopp, jeg ble sykemeldt og går nå på nav. Nå går jeg på 75 mg levaxin igjen, og vet ikke om jeg skal gå opp eller ikke.
Her kan jeg anbefale denne tråd, og denne.
Jeg er veldig forvirra av det med TSH, her på forumet har jeg lest mye om at det ikke spiller noen rolle om TSH er lav, men jeg har også hørt om folk som får beskjed om at hvis TSH er lav kan de ende opp med alskens helseplager og til slutt havne i rullestol.
Glem TSH, så længe dit FT4 og FT3 er ikke skyhøje. TSH har ingen anden virkning/egen funktion end at skabe en kemisk signalforbindelse mellem hypofysen og skjoldbruskkirtlen.
Skremselspropaganda fra legene? Hva er egentlig legenes agenda her?
Uden TSH-testen kan den vedtagne diagnose-/behandlingsprotokol ikke anvendes. De fleste læger har ikke andre kundskaber, end passende til denne protokol. Derfor udsættes vi for den, selv om den gør os mere syge.

Hvis du er bange for lavt TSH, undersøg hellere begrebet "Subklinisk Hypothyreose" (TSH = 1 > 10) og se hvilke helseplager den koster. Søgeord er Subclinical Hypothyroidism eller Sub-Clinical Hypothyroidism.