Viser søkeresultater 1 til 10 av 13
Hybrid View
-
12-01-11, 08:34 #1
Sv: Overdosert og nedtrapping!
Takk for svar og lykkeønskninger!!

Ang det å ta jevn dose så har jeg tatt 125 tirdag og lørdag og 150 resten. Høres litt heftig ut å gå ned ti 125 hver dag plutselig, men jeg kan jo kanskje gjøre motsatt av det jeg gjør nå.... Eller 150 tirs, tors, lør og 125 resten.
Jaja, kroppen sier vel i fra. Som vanlig
Jeg har ikke gått ned i vekt, nei - man går litt OPP i vekt av cellegift. Men ikkeo nevneverdig egentlig...Fjernet halve skjoldbruskkjertelen grunnet godartet knutestruma des 2005.
Startet med 50mcg Levaxin i mars 2007, har i 2008 økt til 100mcg. Sluttet på lev midt i juni 08 for å teste.
-
12-01-11, 08:46 #2
Det høres lurt ut å snu på det.
I dag har du (5*150 + 2*125) 1000µg ukentlig = 142,85 i daglig gjennomsnitt.
Tar du (5*125 + 2*150) får du 925µg ukentlig = 132,14 i daglig gjennomsnitt.
(4*125 + 3*150) = 950 = 135,71 i daglig gjennomsnitt.
Antakelig bør du ikke redusere så mye mer enn det, som du sier. Ikke siden det har tatt deg lang tid å utvikle symptomer. Du kan ikke være så veldig langt unna maks behagelig dose da. Får vi håpe.Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
12-01-11, 11:44 #3
n'Finn har skrevet en god del om hva en gjør om det blir litt overdose. Basert på det ville jeg kuttet dosen i to dager, ikke bare en dag, for å få ned T4 i blodet til et passende nivå. Det slår ganske raskt ut på T3 og på symptomene dine.
Når det gjelder dosen må en tenke i et perspektiv på seks uker eller mer. Små endringer i dagsdosen kan gi store endringer etter seks uker. I følge 'n Finn er riktig dose tett opp mot den som gir overdose. Det tror jeg stemmer godt hvis vi tenker i doser over 6 uker og ikke doser pr. dag. For så fort svinger det ikke.
Altså - gå bare litt ned, og i hvert fall ikke mer enn 50µg/uke. Vent i hvert fall seks uker før du justerer igjen.
-
12-01-11, 12:02 #4
Jerene, takk for svar! Tipper jeg skal gå ned 50, jeg.... Så får vi se.
Hetetoktene kommer nok fra cellegiften, tenker jeg. Ganske sikker på det, det er nemlig veldig vanlig.
Men noe jeg glemte å nevne er muskelsmerter, jeg har jo vært 90 år gammel dame siden før jul - SKIKKELIG vondt i hofteleddene og når jeg har reist meg fra sofaen så har jeg følt det som at jeg nettopp har løpt maraton.
Og jeg leser jo nå at muskel-/leddsmarter er veldig vanlig ved overdosering... Så da er vel kanskje det grunnen, da..
Huff - jeg har nok latt meg sjøl gå sånn altfor lenge. Siden september rett og slett....målte meg etter 4 (av 6) cellegiftskur, husker jeg. Og da viste det overdosering da også... Men da var jeg så opptatt av å fikse hårtap og å være kvalm og uggen og generellt være i dårlig form.
Ikke så greit
Fjernet halve skjoldbruskkjertelen grunnet godartet knutestruma des 2005.
Startet med 50mcg Levaxin i mars 2007, har i 2008 økt til 100mcg. Sluttet på lev midt i juni 08 for å teste.
-
12-01-11, 12:06 #5
Gjort er gjort, og spist er spist. Du er jo i en ganske uoversiktlig situasjon, hvor symptomene du merker kan skyldes både det ene og det andre. Leddsmerter kan også være et hyposymptom. Det skal ikke være lett.
Ønsker deg lykke til!
Lignende tråder
-
Overdosert..
Av Camillis i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 17Siste melding: 29-07-10, 17:53 -
Nedtrapping av cipralex.
Av Jeanette Ws. i forumet DepresjonSvar: 27Siste melding: 21-06-10, 21:39 -
Nedtrapping av Levaxin og hypersymptomer
Av mona? i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 23Siste melding: 10-08-05, 18:47

Svar med sitat
Bokmerker