Side 1 av 2 12 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 954

Hybrid View

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Standard Sv: Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet

Ja, å finne ut av plagene våre er vel det vi driver med.....

Lykke til med innsamlingen
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    østlandet
    Alder
    51
    Meldinger
    800

Jeanette, håper du finner ut av dette! Sikkert lurt- som du gjør- å ha gjort seg opp en mening og vet klart hva/hvor du vil, før konsultasjon.

Jeg har ikke spesielt med leddsmerter/verking ellers, men som deg kjenner jeg det ganske intenst rett før og under mens. Da føler jeg oppriktig at jeg har fibromyalgi eller leddgikt eller noe, så du er ikke alene om det.

Vigdis; leit å høre at formen har dalt såpass. Håper det er forbigående og at du snart vil finne igjen tilbake til der du var. Om det kan være en trøst, har jeg lest at det er normalt i adrenal fatigue helingsprosessen med tilbakesteg etter fremgang, men så kommer det ny fremgang etter hvert.

Selv er jeg ikke i toppform heller. Nedtrappingsplanen på hc har gått rett vest. Har vondt i halsen og føler meg virus- sliten hele tiden. Men jeg tror og håper det blir bedre tider bare dette viruset går over. Har begynt med kollidialt sølv (eller hva det heter) i dag, samt camu- camu c vitamin, som er 40 ganger sterkere enn Ester C, så får vi se om det hjelper på immunforsvaret.

til dere begge

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    55
    Meldinger
    1,051

Sitat Opprinnelig skrevet av BeritM Vis post
    Har begynt med kollidialt sølv (eller hva det heter) i dag, samt camu- camu c vitamin, som er 40 ganger sterkere enn Ester C, så får vi se om det hjelper på immunforsvaret.
    Har forsøkt collodialt sølv-spray for å spraye i halsen når jeg kjenner at jeg har sår hals. Kan ikke si at jeg føler at det har hjulpet. Jeg har alltid hatt god effekt av solhatt (echinacea) i forbindelse med forkjølelse, men forsøker å finne alternativer til det da jeg har lest her inne at det ikke er heldig i forbindelse med binyreproblemer.
    Jeg har også vurdert slik camu-camu c-vitaminer. Du får poste om du får en formening om at det virker ekstra godt. Når det gjelder gurkemeie, så vet jeg jo ikke om det har spilt noen rolle i min lille vektnedgang, kan jo like gjerne ha skjedd likevel.... Takk Bettie B om tips ang pepper/chilli og gurkemeie!

Ellers så er jeg igang med cerazette - femte dag i dag. Nå vet jeg ikke om det er fordi jeg har vært halvsyk (forkjølelse og litt feber) disse dagene og derfor har fått en negativ binyreeffekt, men jeg er sulten som en hest hele tiden. Slik jeg var tidligere da binyrene mine var mye dårligere. Vil følge med på om minipillen gir meg vektøkning. Da slutter jeg straks. Er jo ingen vanlig bivirkning, men har forstått det slik at en del opplever vektøkning med cerazette. Det orker jeg ikke.

God bedring fortsatt Vigdis! Vet hvordan det er med svigninger! Jeanette, håper du finner mer ut av plagene dine.

Klem Rufus

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Rogaland
    Alder
    40
    Meldinger
    253

Rufus, jeg har også brukt koll. sølv et par måneder, og ikke følt det har hjulpet (forkjølet/ halsbet. i et par måneder snart..). Tipper jeg jobber for mye for binyrene og har bestemt å sykmelde meg en dag i uken. Nok om det

Noen mener bihulebetennelse og slimete hals (?) kommer av candida (husker ikke kilder). Siden jeg har dette iflg. Balder søkte jeg på Iherb og fant flere nesesprayer med oreganoolje og andre soppdrepere. Prøvde denne:
    http://www.iherb.com/North-American-...0-ml/8790?at=0
    den svir som et ¤&//(/() men fungerer kanonbra!! Åpner opp nesen, løser opp slim hjelper som dermed fjerner hoste. Jeg har gått tom og får ikke lenger sove skikkelig pga nattehoste. Iherb er tom for øyeblikket, sukk.

Bare et tips i tilfelle du skulle være intr.!

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    55
    Meldinger
    1,051

Takk for tipset, Rosin! Jeg er interessert i alt som kan hjelpe og forebygge!

PS: Det står "in stock" nå ser jeg..

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    østlandet
    Alder
    51
    Meldinger
    800

Halloen!

Jeg er veldig fornøyd med camu-camu. Hadde vondt i halsen nesten en uke, tok camu- camu, og borte var halsvondten over natten, og har ikke kommet tilbake. Bruker den fra whole world botanicals, fåes på iherb. Jeg er ganske sensitiv på godt og vondt- kan ikke bruke noen urter uten å bli overstimulert, feks. Fordelen er kanskje at jeg responderer godt når det først er noe jeg skal respondere på, og som jeg tåler - i alle fall merker jeg STOR forskjell på vanlig c-vitamin og camu- camu. Har akkurat bestilt ny ladning siden jeg er så fornøyd med den. Tar fire kapsler fordelt utover dagen. Jeg kan virkelig anbefale den til andre binyre- slitere. Håper ingen blir skuffet dersom de prøver den, da, føler litt ansvar når jeg anbefaler sånn, men mine erfaringer er i alle fall gode.

PS- om noen prøver den, kan de jo poste her og fortelle om erfaringer.

Klem til "binyre- gjengen" fra Berit

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    55
    Meldinger
    1,051

Sitat Opprinnelig skrevet av BeritM Vis post
    Jeg kan virkelig anbefale den til andre binyre- slitere. Håper ingen blir skuffet dersom de prøver den, da, føler litt ansvar når jeg anbefaler sånn, men mine erfaringer er i alle fall gode.
    Takk!!
    Føler ansvaret selv, men så lenge det er "ufarlige" ting vi anbefaler gjør det ikke så mye.. Prøving og feiling gjør en alltid på eget ansvar likevel.

Din sensitive kropp kan jo også være et godt kvalitetsbarometer... ?

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    55
    Meldinger
    1,051

Hei

Jeg er litt forvirret for tida fordi jeg har blitt i dårligere form. Er snakk om de siste to ukene. Den første uka var det mens, så da kan det være synderen, men har vært merkbart dårligere siste uke også. Tenkte først at det var symptomer fra binyrene igjen, har mer hjerteklapp, stressfølelse, hevelser i ansiktet, prikking i fingre, svie i øynene (ikke tørre øyne), mer sliten etc.

Jeg har ikke gjort noen endringer i kosttilskudd eller medisiner. Har heller ikke utsatt meg for spesielt stress.

Så har jeg i det siste tenkt at jeg kanskje er litt overdosert på Thyroid. Jeg er så dårlig til å kjenne på kroppen. Symptomene på hypo og hyper er så like for meg. Blir bare forvirret.

Startet nyåret med en ordentlig opptur, mer energi, bedre utseende etc. Så kom nedturen.

Binyrene mine hadde kommet seg i løpet av senhøsten og jeg kunne da gå litt ned i dose på hc. Teorien min nå er at jeg trenger mindre Thyroid. Sist jeg endret dosen var i starten av desember, da gikk jeg ned skarve 10 mg.

Så de siste to dagene har jeg tatt ca 1/2 grain mindre. Gått ned fra 240 til 215 mg. Merker ingen forskjell ennå. Men føler på usikkerheten: kanskje er jeg ikke overdosert i det hele tatt? Og om jeg er det, er kanskje å gå ned et halvt grain for mye? Bør jeg legge på litt igjen?

Men jeg får vel snart se hvordan kroppen reagerer. Regner med et salgs svar i løpet av de nærmeste dagene. Når jeg har gjort endringer før, har det som regel vært med et kvart grain, men tok i litt mer nå. En stund siden jeg har vært til legen. Men dro og tok blodprøver i går da jeg endret dosen.

Merker ikke noe forskjell på pulsen (men har ikke målt systematisk i det siste). Det jeg vet fra i fjor da jeg prøvde både og være over- og underdosert, var at symptomene er ganske like- men at det helt klart føles bedre å være overdosert enn underdosert!

Har ligget på høyere dose hc de siste ukene. Enkelte ganger har hc hjulpet, andre ganger har det ikke det....

Nei, er bare veldig usikker for tida....

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Jeg har også sviende øyne for tiden, men jeg setter det i sammenheng med at dette er den tiden på året hvor inneklimaet er på sitt tørreste. Og det satt i sammenheng med flere timer forans skjermen (man blunker mindre da) gir ømme øyne.

Resten har jeg ingen fornuftig mening om.
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Oppland
    Meldinger
    841

Hmmm... ja ikke rart du er forvirret..
    Jeg vet ikke hva som gir deg nedtur nå, det virker nesten som det er en faktor x som du pr i dag ikke vet hva er, eller så driver binyrene dine og blir bedre men hoster og harker som en gammal bilmotor innimellom.. Og kanskje det blir lengre melom hver gang?

Ettersom jeg ikke har peiling på hva evt faktor x er, så tar jeg bare en råsjans og tenker litt på mine erfaringer i det siste.. Jeg har kuttet ut alt jeg reagerer på ift matvarer, og det virker faktisk som om det virkelig har effekt. Jeg har hatt mye bedre energi på lenge de siste dagene, til tross for at jeg har feber og virus samt ett eller annet som herjer i kroppen. Egentlig helt pussige greier. Jeg er så våken kl 06 på morgenen, så jeg har svinset rundt i huset med feber og vondter og ryddet og ikke trengt å sove i det hele tatt.. For meg dreier det seg om alle kornsorter, melk, og endel grønnsaker (selv om jeg bare MÅTTE ha noen sjokoladebiter i går, men jeg skylder på feberfantasier.) Jeg reagerer på 16 av 44 matvarer, noe som visstnok er veldig mye. Så hva med å sjekke om du har intoleranser?

4u
    Fikk diagnosen hypotyreose i 2007, etter en fødsel.
    "Du skal være tro." Andrè Bjerke.

Side 1 av 2 12 Siste

Lignende tråder

1. Hva er binyretretthet?
    Av Anisa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifte
    Svar: 21
    Siste melding: 19-05-13, 15:27
  2. partiell binyrebarksvikt i tidsskriftet
    Av nora i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifte
    Svar: 5
    Siste melding: 13-12-11, 21:20
  3. Binyretretthet - hydrokortsonkrem?
    Av Rufus i forumet Hydrocortison
    Svar: 14
    Siste melding: 29-09-09, 17:49
  4. Hvor lav t4 kan man ha og fremdeles leve?
    Av cathrin i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 19
    Siste melding: 25-09-06, 09:50
  5. Hvordan leve med høyt stoffskifte? (litt langt)
    Av nemi_137 i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdom
    Svar: 7
    Siste melding: 06-08-05, 10:35

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn